روبرت لواندوفسکی، ستاره لهستانی، از دشواری رویارویی با بایرن مونیخ در فاصله چند هفته پس از ترک این باشگاه صحبت کرده است.

لواندوفسکی: حسی در درونم نگذاشت به بایرن گل بزنم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، لواندوفسکی تابستان امسال تصمیم گرفت که پس از هشت سال بر تن داشتن پیراهن بایرن مونیخ از این باشگاه جدا شود و به بارسلونا بیپوندد. 

جدایی او در نهایت بسیار جنجالی شد چون مدیران بایرن حاضر به پذیرش این موضوع و پیشنهاد ارائه شده از سوی بارسا نبودند اما مغلوب خواسته این بازیکن لهستانی شدند و با انتقال او به نوکمپ موافقت کردند. 

در فاصله چند هفته پس از انجام این انتقال بود که قرعه‌کشی مرحله گروهی فصل جدید لیگ قهرمانان انجام شد و بارسا در گروه بایرن قرار گرفت تا شاهد یکی از جالب‌ترین تقابل‌های چند سال اخیر باشیم. 

لواندوفسکی در فاصله چند روز پس از این بازی در این باره گفت:« صادقانه باید بگویم که از بازگشت به مونیخ و بازی در آلیانز آرنا خوشحال نبودم. از نظر احساسی، این بازی برایم مانند هیچ بازی دیگری نبود چون ابعادی بسیار وسیع‌تر از فوتبال داشت.»

این ستاره لهستانی درباره شرایطش اظهار داشت:« من هشت سال را در مونیخ سپری کردم. صدها گل زدم. تمامی جام‌های ممکن را فتح کردم و ناگهان مجبور بودم جلوی هم تیمی‌ها و دوستانم بازی کنم. من انسان هستم و فراموش کردن این خاطرات برایم ممکن نیست. من دوست داشتم که فراموش کنم اما سوالاتی مدام در ذهنم ایجاد می‌شد.»

او درباره عدم موفقیتش برای گلزنی در این بازی اضافه کرد:« از نظر احساسی، این سخت‌ترین بازی تمام عمرم بود. می‌خواستم گل بزنم اما حسی در درونم اجازه نمی‌داد. فراموش کردن هشت سال در عرض چند هفته غیرممکن است اما حالا من از آن دوران عبور کرده‌ام.»

این بازیکن با اشاره به شکست بارسا در این دیدار ادامه داد:« ما نباید شکست می‌خوریم. ما باید برنده می‌شدیم یا حداقل مساوی می‌کردیم. اگر بازی 2-4 یا 2-5 به سود ما تمام می‌شد، هیچکس نمی‌توانست اعتراضی داشته باشد. بازی با بایرن به درسی برای ما تبدیل شد. پیش از بازی انتظار نداشتیم که بتوانیم سبک‌مان را پیاده و موقعیت‌های زیادی ایجاد کنیم. این بازی نشان داد که ما قابلیت انجام این کار را داریم و می‌توانیم در دیدارهای دشوار موقعیت خلق کنیم. درست است که اشتباهاتی داشتیم اما من تکرار می‌کنم که این بازی نشان داد توانایی زیادی داریم.»

لوا درباره رویارویی با هواداران بایرن مدعی شد:« من از این که توسط هواداران پذیرفته نشوم ترسی نداشتم. پیش از آن هم به عنوان بازیکن بارسا در مونیخ بودم و دیده بودم که هواداران در خیابان چه حرف‌هایی به من می‌زدند. هواداران بایرن از آنچه در رسانه‌ها نوشته می‌شود آگاه هستند. آنها می‌توانند فرق بین راست و دروغ را تشخیص دهند. آنها می‌دانند و به یاد دارند که من چه شخصیتی داشتم، چطور رفتار کردم و چه دستاوردهایی داشتم. ورود به ورزشگاه، رختکن، گرم کردم به عنوان بازیکن حریف، همه این‌ها تجربه خاصی برای من بود که بسیار بیشتر از یک بازی ارزش دارد. فراموش کردن و آرام کردن احساساتم غیرممکن بود، من می‌خواستم برنده شوم و گل بزنم اما احساساتم بسیار شدید بودند.»