مهاجم چارچوب شناس در هر تیمی غنیمت است، مهاجمی که با یک لمس توپ را تبدیل به گل کند.

یک لمس و یک گل، محبی - لوکادیای پرسپولیس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، در فوتبال به بازی زیبا و تعداد موقعیت ها امتیاز نمی دهند و امتیاز تنها با گل به دست می‌آید. این نقش را در تیم پرسپولیس لوکادیو به خوبی ایفا کرده است و شیخ دیاباته هم در بازی با مس کرمان نشان داد، می تواند لوکادیوی دوم باشد. اما بی‌تعارف استقلال در ترکیب از چنین مهاجمی بهره نمی‌گیرد. استقلال در مصاف با تیم هایی چون پیکان، فولاد، آلومینیوم اراک و... در استادیوم آزادی فوتبال تهاجمی و رو به جلو بازی کرد اما در استفاده از موقعیت‌ها موفق نبود و امتیازات حساسی را از دست داد. امتیازاتی که اگر از دست نمی رفت به طور حتم الان صدرنشین لیگ بود.

شاید تا فرا رسیدن پنجره زمستانی یکی از بهترین راهکارها برای استقلال استفاده از محمد محبی در نوک خط حمله باشد. اتفاقی که برای این بازیکن در تیم سانتاکلارا رخ داده بود و با پیامدهای مثبتی برای تیم همراه بود. این بازیکن در بازی با هوادار به خوبی نشان داد، شایسته بازی در نوک خط حمله است. روی پاس پشت دفاع امیرارسلان مطهری، محمد محبی به خوبی به عمق زد و با کنترل و یک ضربه کار را تمام کرد و همین ضربه برای کسب سه امتیاز و باقی ماندن در کورس قهرمانی کافی بود. محمد محبی، زمانی‌که در پست وینگر بازی می کند، بیشتر باید موقعیت بسازد در حالی‌که چنین بازیکنی با چنین توانمندی در موقعیت بهره‌مندی از فرصت هایی که خلق می شود، تاثیرگذاری بیشتری دارد. به خصوص که در بازی های سپری شده نشان داده لمس و ضربه او به توپ عالی است.

محمد محبی، جدا از ضریب هوشی بالا برای ورود به عمق، پا به توپ خوبی دارد و در نهایت ضربه‌اش به توپ می‌تواند باز هم برای استقلال گل‌های حساسی را به ارمغان بیاورد. او دست کم در بازی با هوادار نشان داد، می‌تواند برای تیمش همانند لوکادیو باشد. استقلال با این جابه‌جایی احتمالی می تواند در استفاده از موقعیت ها به تیم بهتری تبدیل شود. هر چند جایگزینی محمد محبی هم در پست وینگر مهم است و اگر این جابه‌جایی موجب شود استقلال توانمندی خود را در کناره ها از دست دهد، معضل جدیدی برای تیم درست خواهد شد.