بازگشت دوباره کارلوس کی‌روش به تهران با تغییراتی در خطوط سه گانه تیم ملی به خصوص خط دفاعی همراه بود.

شمالی‌ها غریبه به دفاع تیم ملی راه ندادند!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، این حضور موجب بازگشت دوباره رامین رضاییان به اردوی تیم ملی شد. رامین که در زمان اسکوچیچ به تیم ملی دعوت نمی‌شد، حالا مهیا می‌شود تا حضور در یک جام جهانی دیگر را تجربه کند. پیش‌بینی می‌شود او مهره اصلی کی‌روش در جناح راست خط دفاعی باشد.

در خط دفاعی تیم ملی یک اتفاق جالب دیگر هم رخ داده است. شجاع خلیل‌زاده که پیش‌تر توسط کی‌روش به اردوی تیم ملی دعوت نمی‌شد، بر خلاف پیش‌بینی‌ها جایگاهش در تیم ملی حفظ شده است. مربی پرتغالی با دعوت از شجاع خلیل‌زاده و در ادامه آشتی با مهدی رحمتی نشان داد که نمی‌خواهد روی اختلافات کهنه و قدیمی و شاید بهتر است بگوییم سوء‌تفاهمات اصرار کند. بر این اساس، شجاع خلیل‌زاده در کنار محمدحسین کنعانی‌زادگان در قلب خط دفاعی بازی خواهد کرد.

اتفاق جالب‌تر دعوت از ابوالفضل جلالی به اردوی تیم ملی بود. کارلوس کی‌روش که شناخت زیادی از این بازیکن نداشت، بعد از توصیه‌هایی که به او شد، نام این بازیکن را در لیست 6 بازیکن استقلال برای حضور در اردوی تیم ملی قرار دارد. سرمربی تیم ملی بعد از دیدن چند تمرین از این بازیکن در بازی با اروگوئه او را در ترکیب اصلی تیم ملی به میدان فرستاد تا به این نتیجه برسد که می تواند روی او حساب باز کند. به نظر می رسد بازیکن ذخیره استقلال به خوبی توانسته نظر کی‌روش را به خود جلب کند تا جایی که در بازی با نیکاراگوئه هم در ترکیب ثابت تیم ملی به میدان آمد و در حساس‌ترین حمله حریف با جایگیری خوب مانع از فروپاشی دروازه شد. حضور ابوالفضل جلالی موجب خط خوردن نام امید نورافکن شد که در تیم اسکوچیچ جایگاه ویژه‌ای داشت. پیش‌بینی می‌شود جلالی به خاطر سرعت بالایی که دارد در جام جهانی مهره فیکس تیم ملی در جناح چپ خط دفاعی باشد. در این صورت خط دفاعی تیم ملی در قرق شمالی‌ها خواهد بود. خطه شمال همواره معرف مدافعان خوبی به تیم ملی بوده است و می‌توان به بازیکنانی چون محسن بنگر، یحیی گل محمدی، رحمان رضایی و ... اشاره کرد.