کیت غیرمنتظره برای سه گلر و چند تغییر برای ستاره‌ها؛ شماره پیراهن بازیکنان تیم ملی در جام جهانی رسماً اعلام شد.

شماره‌گذاری بازیکنان ایران با چند سورپرایز!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، کمتر از یک هفته مانده به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، فیفا لیست اسکواد ۳۲ تیم حاضر در این مسابقات را در حالی منتشر کرد که اسامی ۲۵ بازیکن حاضر در فهرست ایران نیز در این بین قرار دارد.

باتوجه به اینکه ایران از سهمیه آخر خود استفاده نکرده و بر اساس قانون، امکان استفاده از شماره پیراهن ۲۶ برای بازیکنان ایران وجود نداشت.

همچنین نکته دیگر اینکه دستورالعمل فیفا به این شکل بوده که شماره یک باید برتن دروازه‌بان باشد و علیرضا بیرانوند نیز همچون دوره قبلی این پیراهن را در اختیار دارد تا تنها گلر تاریخ تیم‌ملی باشد که دو دوره متوالی این پیراهن را برتن می‌کند.

۱. علیرضا بیرانوند 

۲. صادق محرمی

۳. احسان حاج صفی

۴. شجاع خلیل‌زاده 

۵. میلاد محمدی

۶. سعید عزت‌اللهی

۷. علیرضا جهانبخش

۸. مرتضی پورعلی‌گنجی

۹. مهدی طارمی

۱۰. کریم انصاری‌فرد

۱۱. وحید امیری 

۱۲. پیام نیازمند

۱۳. حسین کنعانی 

۱۴. سامان قدوس

۱۵. روزبه چشمی

۱۶. مهدی ترابی

۱۷. علی قلی‌زاده

۱۸. علی کریمی

۱۹. مجید حسینی

۲۰. سردار آزمون

۲۱. احمد نوراللهی

۲۲. امیر عابدزاده

۲۳. رامین رضاییان 

۲۴. حسین حسینی

۲۵. ابوالفضل جلالی

نکته جالب این است که در دوره قبلی پیراهن شماره ۲ در اختیار مهدی ترابی بود اما حالا صادق محرمی به این پیراهن رسیده است. روزبه چشمی نیز در جام جهانی قبلی، پیراهن شماره چهار را می‌پوشید که در این دوره شجاع صاحب این پیراهن ارزشمند خواهد بود.

مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش در جام جهانی روسیه، از پیراهن مورد علاقه خود دور بودند اما حالا خط خوردن امید ابراهیمی و خداحافظی مسعود شجاعی از تیم‌ملی باعث شده تا آنها وارث پیراهن شماره ۷ و ۹ در تیم‌ملی ایران باشند.

کریم انصاری‌فرد برای سومین دوره متوالی شماره ده تیم‌ملی در جام جهانی خواهد بود. او پیراهنی را برتن می‌کند که علی دایی در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه و ۲۰۰۶ آلمان در اختیار داشت و حالا او رکورد علی دایی را خواهد شکست.

علیرضا بیرانوند، احسان حاج صفی، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، مرتضی پورعلی‌گنجی، وحید امیری، سامان قدوس، مجید حسینی، سردار ازمون، امیر عابدزاده و رامین رضاییان، ۱۱ بازیکنی هستند که با شماره پیراهن مشابه دوره گذشته در این جام جهانی به میدان خواهند رفت.

پوشیدن پیراهن شماره ۱۲ توسط پیام نیازمند نیز عجیب و قابل توجه است. نیازمند از کمترین شانس در بین بیرانوند، حسینی و عابدزاده برای حضور در لیست نهایی برخوردار بود اما حالا این شماره به خصوص را در اختیار گرفته است. دوره قبلی رشید مظاهری پیراهنی که معمولا گلرهای دوم برتن می‌کنند را در اختیار داشت و عابدزاده ۲۲ می‌پوشید.

شجاع خلیل‌زاده، کریم انصاری‌فرد، پیام نیازمند و روزبه چشمی، مجید حسینی، احمد نوراللهی و رامین رضاییان نفراتی هستند پشت پیراهنشان اسم کوچک نوشته خواهد شد.

علیرضا بیرانوند تنها بازیکنی است که اعلام کرده باید نام و نام خانوادگی کاملش پشت پیراهن هک شود.

محرمی، طارمی، کنعانی، قدوس، عابدزاده و جلالی اعلام کرده‌اند تنها نام فامیلی نوشته شود و سایرین به صورت مخفف نام خود را پشت پیراهن خواهند داشت.

در لیست منتشره از سوی فیفا سایر ویژگی بازیکنان ایران از جمله قد آنها نیز قید شده است.

بر این اساس علیرضا بیرانوند، روزبه چشمی و پیام نیازمند با۱۹۴ سانتی‌متر بلندقامت‌ترین بازیکنان تیم‌ملی محسوب می‌شوند. سعید عزت‌اللهی ۱۹۰ سانتی‌متری نیز دیگر بازیکن بلندقامت تیم‌ملی خواهد بود.