کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اسپانیا روبرت لواندوفسکی را به خاطر اخراج در بازی برابر اوساسونا و واکنش تندی که نسبت به داور داشت، با محرومیتی سنگین مواجه کرد.

شوک بزرگ به بارسلونا: لواندوفسکی نقره‌داغ شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا سه شنبه گذشته مقابل اوساسونا به برتری 1-2  دست یافت و با اقتدار در صدر جدول لالیگا قرار گرفت. اما روبرت لواندوفسکی، ستاره لهستانی بارسلونا، در این دیدار و به دلیل برخورد آرنجش با داوید گارسیا، کارت زرد دوم خود را دریافت کرد و توسط خسوس گیل مانسانو از زمین اخراج شد. این بازیکن در دقیقه 20 اولین کارت زرد خود را گرفته بود و در ادامه با دریافت کارت دوم زمین را ترک کرد. علی‌رغم این اتفاق نیز بارسلونا در این دیدار دشوار به برتری رسید و توانست سه امتیاز حساس آن را از آن خود کند.

ستاره لهستانی کاتالان ها که برای رسیدن به یک توپ، بالاتر از داوید گارسیا پریده بود، در هنگام فرود برخوردی نسبتا خشن با حریف داشت و با آرنج ضربه به او زد و داور هم بلافاصله با دادن کارت زرد دوم او را از زمین اخراج کرد؛ اتفاقی که بهت این مهاجم گلزن را به دنبال داشت.

لواندوفسکی بعد از دریافت کارت دوم به شدت به داور اعتراض کرد و معتقد بود تصمیم خیل مانسانو در این رابطه درست نبوده است. اعتراضات لوا هنگام خروج از میدان نیز ادامه داشت و او در حرکتی عجیب با زدن انگشتش به نوک بینی و اشاره به داور همه را حیرت زده کرد. 

در اسپانیا تفسیرهای مختلفی از این حرکت لوا شد اما طبق ادعای رسانه های لهستانی، این حرکت که در لهستان مرسوم است، به جسارت و غرور زیاد یک شخص اشاره دارد و لواندوفسکی معتقد بود داور با غرور و خودخواهی زیاد، او را اخراج کرده است.

 همین حرکت در نهایت باعث شد او از سوی کمیته انضباطی سه جلسه از همراهی بارسلونا محروم شود و به این ترتیب بازی برابر اسپانیول، اتلتیکو مادرید و ختافه را از دست خواهد داد. لوا بهترین گلزن بارسا در فصل جاری است و بدون شک غیبت او در این سه بازی حساس حس خواهد شد. بارسا نسبت به این حکم سنگین فرجام‌خواهی خواهد کرد.

 همچنین جرارد پیکه نیز به دلیل اعتراض شدید به داور در بین دو نیمه و دریافت کارت قرمز، چهار جلسه محروم شد اما او از فوتبال بازنشسته شده و حکم بی تاثیر است.