گروه هکری موسوم به «عصای موسی» ویدئویی از دوربین‌های مدار بسته قدس اشغالی در هنگام وقوع انفجار روز گذشته را منتشر کرد.گروه هکری عصای موسی در حالی فیلم‌های مربوط به اولین انفجار را منتشر کرده که مقامات امنیتی اسرائیل، پیش از این اعلام کرده بودند در زمان این انفجار همه از دوربین‌های امنیتی شهری در این منطقه از کار افتاده بودند. این موضوع (کار نکردن دوربین‌ها) اعتراضات زیادی را از سوی صهیونیست ها متوجه شهرداری و پلیس قدس اشغالی کرده است.

توان ایران در نفوذ و کنترل پهپادهای آمریکایی و اسرائیلی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه هکری موسوم به «عصای موسی» ویدئویی از دوربین‌های مدار بسته قدس اشغالی در هنگام وقوع انفجار روز گذشته را منتشر کرد. این گروه هکری نوشته است: «زندگی سیاه.. شما هزینه هر خونی که ریخته شود را خواهید پرداخت. هیچ آرامش و راحتی در سرزمین‌های اشغالی نخواهید داشت. ما پایان شما را رقم می‌زنیم. در ضمن، دوربین‌هایتان را برایتان فرمت کردیم.»

گروه هکری عصای موسی در حالی فیلم‌های مربوط به اولین انفجار را منتشر کرده که مقامات امنیتی اسرائیل، پیش از این اعلام کرده بودند در زمان این انفجار همه از دوربین‌های امنیتی شهری در این منطقه از کار افتاده بودند. این موضوع (کار نکردن دوربین‌ها) اعتراضات زیادی را از سوی صهیونیست ها متوجه شهرداری و پلیس قدس اشغالی کرده است.

در همین راستا یک نشریه صهیونیستی هم می‌گوید: «تیم‌های سایبری ایران، به توانایی نفوذ و کنترل پهپادهای آمریکایی و اسرائیلی نزدیک شده‌اند.» به گزارش روزنامه جروزالم‌پست، «بواز دولف» مدیرعامل شرکت امنیت سایبری «کلییِر اسکای»، ضمن سخنانی در کنفرانس امنیتی «هالیفاکس» کانادا گفت: «تیم‌های هکری ایران، بیش از هر زمان دیگری به توانایی نفوذ و کنترل پهپادهای اسرائیلی و آمریکایی نزدیک شده‌اند.»

دولف افزود: «ایران در عرصه توانایی حملات سایبری به اعتماد به نفس و بلوغ کافی رسیده است. ایران با حملات سایبری، به شبکه‌ها و بخش‌های نظامی اسرائیل رخنه کرده، اما این مسائل، سرّی و اعلام‌نشده باقی مانده‌اند.» مدیرعامل شرکت امنیت سایبری «کلییِر اسکای» خاطرنشان کرد: «ایران برای مخفی نگه داشتن توانمندی‌ها و شبکه جاسوسی خود، این موفقیت‌ها را علنی نکرده است، در حالی که اسرائیلی‌ها هم برای جلوگیری از شرمندگی حاصل از افشای میزان آسیب‌دیدگی سیستم‌هایشان، اعتراف به حملات سایبری از سوی ایران را مسکوت نگه داشته و حاضر به اعلام میزان زیان‌های واردشده به سیستم‌های خود نشدند.»

آخرین وضعیت

آخرین وضعیت در سرزمین های اشغالی پس از سه انفجار روز چهارشنبه در قدس حکایت از دور جدید یورش ها و دستگیری ها می دهد. به گزارش پایگاه خبری فلسطین الیوم، نظامیان صهیونیست روز پنجشنبه با حمله به مناطق مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی ۱۳ فلسطینی را بازداشت کردند.

بر اساس این گزارش، نظامیان صهیونیست در الخلیل، رام الله، بیت امر، بیت ریما و قدس اشغالی جوانان فلسطینی را بازداشت کردند. این گزارش می‌افزاید، نظامیان صهیونیست روز پنجشنبه در شهر جنین نیز حضور سنگینی داشتند و گذرگاه‌های الجلبه و سالم را بستند و از عبور مرور مردم و حمل و نقل کالاها به داخل اراضی اشغالی جلوگیری کردند.

موج جدید سرکوب فلسطینی‌ها پس از آن صورت گرفته است که روز چهارشنبه در پی ۲ انفجار در قدس اشغالی، در مجموع یک صهیونیست کشته و ۴۷ نفر دیگر نیز زخمی شدند. گروه‌های فلسطینی پس از ۲ انفجار در شهر قدس اشغالی، در بیانیه‌های جداگانه تاکید کردند که این عملیات دلاورانه پاسخی طبیعی به جنایات و تجاوزهای رژیم اشغالگر اسرائیلی و شهرک نشینان صهیونیست آن در قدس اشغالی، مسجد الاقصی و بقیه شهرها و شهرک‌های فلسطینی است.

پس از وقوع انفجار در قدس اشغالی آویو کوخای، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی سفرش به آمریکا را نیمه‌تمام گذاشته و پنج شنبه به فلسطین اشغالی باز گشت. در همین حال یائیر لاپید، نخست وزیر پیشبرد امور اسرائیل رهبران سرویس‌های امنیتی اسرائیل را پس از بمب گذاری‌ها در قدس به یک جلسه فوری فراخواند. در بیانیه دفتر وی آمده است که یائیر لاپید با بنی گانتس، وزیر جنگ، عمر بارلیو، وزیر امنیت عمومی، ایال هولاتا، رئیس شورای امنیت داخلی و یعقوب شبتای، رئیس پلیس یک نشست عملیاتی برگزار کرد.

وحشت از انتفاضه سوم و ترور اعضای موساد

رئیس سابق سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نشانه‌های واضحی درباره آغاز انتفاضه سوم فلسطین وجود دارد. به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، تامر هیمن، رئیس سابق سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی گفت: «نشانه‌های واضحی که نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد درباره وقوع انتفاضه سوم فلسطین که تاکنون شبیه آن را ندیده باشیم، وجود دارد. اوضاع فلسطین بیشتر از آنچه که تصورش را بکنیم در حال انفجار است. باید به عملیات تروریستی که در قدس رخ داد و همچنین عملیات ربودن جسد تیران بیرو به عنوان نشانه‌هایی برای احتمال انفجار اوضاع نگاه کنیم.»

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند، تحولات ماه‌های اخیر در کرانه باختری یک انتفاضه متفاوت با انتفاضه‌های دهه‌های ۸۰ و سال ۲۰۰۰ است و در این انتفاضه شاهد خشونت بیشتری علیه ارتش هستیم. این رسانه‌ها اعلام کردند: «اسرائیل با پدیده نگران‌ کننده‌ای روبرو است. از زمان انتفاضه دوم در سال ۲۰۰۷ تاکنون شاهد چنین تحولاتی نبودیم».

گیلی کوهن، تحلیلگر امور سیاسی در شبکه کان رژیم صهیونیستی گفت: «رهبران امنیتی اسرائیل بسیار نگران انفجار اوضاع در داخل شهرهای فلسطین هستند.» این رسانه‌ها به نقل از یک منبع آگاه از نشست‌ها میان مسئولان ارشد اسرائیلی و باربارا لیو، رئیس بخش خاورمیانه در وزارت خارجه آمریکا اعلام کردند که آمریکایی‌ها بسیار نگران حوادث کرانه باختری هستند. همچنین روزنامه یدیعوت آحارونوت از آمادگی ارتش رژیم صهیونیستی برای گسترش دامنه حملات در کرانه باختری خبر داد. این روزنامه نوشت، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی به دنبال خرید فوری ۵۰ خودروی زرهی برای استفاده از آن‌ها در کرانه باختری است.

آغاز انتفاضه سوم تنها بخشی از نگرانی اسرائیل است. آنگونه که شبکه  آی۲۴ اسرائیل گزارش داده است، سرویس‌های امنیتی این اکنون هشدارهایی درباره آسیب به مقام‌ها و مسئولان موساد در خارج از فلسطین اشغالی دریافت کردند. بر اساس این گزارش، موساد در این ارتباط تلاش خواهد کرد که امنیت آنان را تأمین کند و بر روی تأمین امنیت مسئولان بلندپایه پیشین خود متمرکز خواهد شد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل سرویس‌های امنیتی این رژیم مدعی شدند که این اقدامات در پی تنش با جمهوری اسلامی ایران اتخاذ می‌شود. کابینه رژیم صهیونیستی توضیح یا واکنشی به این گزارش نداشته است. پیش تر رسانه های صهیونیستی از شکست برخی از عملیات سرویس‌های جاسوسی این رژیم در سراسر جهان خبر داده بودند. از سوی دیگر تحولات در فلسطین اشغالی به ویژه در کرانه باختری حاکی از ناتوانی رژیم صهیونیستی در مقابله با عملیات نیروهای مقاومت فلسطین است.

یک هشدار

دبیرکل اتحادیه کشورهای عربی در هشداری اعلام کرد که سرکوب‌گری‌های اسرائیل در حق فلسطینی‌ها به گونه‌ای که تهدیدی برای انفجار اوضاع در سرزمین‌های فلسطینی است، در حال تشدید است. به گزارش روسیا الیوم، «جمال رشدی»، سخنگوی «احمد ابوالغیط»، دبیرکل اتحادیه عرب گفت: «وی در هفتمین مجمع منطقه‌ای اتحادیه مدیترانه تاکید کرد که بحران‌های نوظهور جهانی نباید بر مشکلات و بحران‌های گریبانگیر منطقه عربی و در رأس آن مساله فلسطین که نمی‌توان آن را به حاشیه راند یا نادیده گرفت، سایه افکند.»

وی با اشاره به اینکه «مردم فلسطین از رژیم اشغالگری رنج می‌برند که تنها می‌توان آن را آپارتاید توصیف کرد»، افزود: «تجاوزات و سرکوبگری‌های اسرائیل به گونه‌ای در حال تشدید است که هشداری برای انفجار اوضاع در سرزمین‌های اشغالی است و این امر در مقابل دیدگان جامعه بین الملل در حال وقوع است؛ جامعه بین المللی که به نظر می‌رسد از مسئولیت خود برای بررسی چشم انداز تشکیل دو کشور از طریق مذاکره شانه خالی کرده است. ابوالغیط از کشورهای اروپایی خواست تا کشور فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ را با پایتختی قدس شرقی به رسمیت بشناسند. || منبع: ایران