تیم ملی هلند شانس زیادی دارد تا به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعدی شود.

احتمالات غیرممکن: اکوادور و سنگال حریف ایران؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، دور دوم مرحله گروهی جام جهانی در حالی به پایان رسید که در این دور، قطر و کانادا از دور رقابت‌ها کنار رفتند و صعود فرانسه، پرتغال و برزیل به مرحله حذفی نیز قطعی شد اما ۲۷ تیم دیگر با شانس کم و زیاد خود، در هفته سوم به دنبال صعود خواهند بود.

در گروه اول حذف قطر قطعی شده اما سه تیم هلند (۴)، اکوادور (۴) و سنگال (۳) به دنبال صعود خواهند بود. هفته پایانی لاله‌های نارنجی رودرروی میزبان خواهند ایستاد و اکوادور به مصاف سنگال می‌رود.

بیشترین احتمال صعود متعلق به هلند و اکوادور است و شانس صعود همزمان آنها ۵۴.۵٪ برآورد می‌شود. به عبارتی از میان ۱۱ حالت ممکن، شش حالت حکم به این اتفاق می‌دهد.

در سه حالت خاص، هلند و سنگال به مرحله بعدی صعود خواهند کرد. پیش فرض این سه حالت، پیروزی سنگال است و در غیر این صورت این تیم آفریقایی حذف خواهد شد.

تنها در دو حالت احتمال حذف هلند وجود دارد و روی کاغذ شانس حذف این تیم ۱۸.۲٪ است اما در عمل شاید نزدیک به صفر باشد چرا که پیش فرض حذف هلند، شکست این تیم مقابل قطر میزبان است: ۱) باخت هلند با اختلاف بیشتر از یک گل به قطر و تساوی پرگل اکوادور - سنگال و ۲) باخت همزمان هلند و اکوادور به شکلی که شکست هلند سنگین‌تر باشد.

در مجموع شانس صعود هلند در جدول احتمالات ۸۱.۷٪ است و لاله‌های نارنجی بخت بسیار خوبی هم برای صدرنشینی دارند.

تیم صدرنشین این گروه به مصاف تیم دوم گروه ایران می‌رود و به این ترتیب حریف احتمالی ایران در صورت صعود، هلند خواهد بود و بعید به نظر می‌رسد تیمی دیگر به مصاف تیم دوم گروه ایران برود.

بازیهای گروه اول از ساعت ۱۶:۳۰ و ساعاتی زودتر از دیدار ایران - آمریکا و انگلیس - ولز برگزار می‌شود.