دیدار این هفته تراکتور و استقلال، دیداری جذاب و پرماجرا برای سرمربیان دو تیم خواهد بود.

خمس - ساپینتو: رفیقِ دشمنم، دشمن من نیست!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، از فصل 2018-2019 فوتبال اروپا زمان زیادی نمی‌گذرد. روزهایی که پاکو خمس هدایت رایو وایکانو را برعهده داشت و در آخرین روزهای فصل توانست رئال مادرید تحت هدایت زین الدین زیدان را شکست دهد و نام خود را بیشتر از همیشه بر سر زبانها بیاندازد.

اما روزگار چرخید و پاکو خمس از هدایت تیمی در لالیگا، به تیمی در لیگ برتر خلیج فارس رسید: تراکتور. تیمی که قرار است روز پنج شنبه رودرروی استقلال قرار بگیرد که به شکلی جالب سرمربی‌اش به مرد روی نیمکت تراکتور مرتبط است.

ریکاردو ساپینتو، چهره نزدیک به لوییز فیگو و از دوستان این فوتبالیست بازنشسته پرتغالی است که از اسطوره‌های رئال مادرید محسوب می‌شود. ساپینتو پای ثابت میهمانی‌های لوییز فیگو و جشن تولدهای اوست که میهمانان ویژه دیگری هم دارد، از جمله زیدان همبازی این ستاره پرتغالی که اتفاقا با خمس جنجالهای زیادی داشته است.

ماجرای درگیری آنها به سال 2014 برمی‌گردد که پاکو خمس از سرمربیگری زیدان بدون مدرک مربیگری و اجازه کار به او توسط مسئولان برگزاری لالیگا گلایه کرد و گفت اگر می‌دانست اینطور است، وقت خود را برای گذراندن کلاسهای مربیگری نمی‌گذاشت. این اظهارات واکنش تند آنچلوتی و فیگو را به دنبال داشت و کمی بعد هم زیدان گفت که می‌داند برخی در اسپانیا به او حسادت می‌کنند.

چند سال بعد و در حالی که رایو وایکانو در مسیر سقوط به لالیگا دو قرار داشت، او توانست در دیداری حساس رئال مادرید با هدایت زیدان را شکست دهد و پس از بازی گفت: «حالا می‌توانم راحت بمیرم!»

این سوژه‌ای بود که امروز در نشست خبری پاکو خمس پیش از بازی استقلال مطرح شد و این پاسخ او را به همراه داشت:

«زمان زیادی گذشته و دیگر یک خاطره است و فکر نمی‌کنم تاثیر زیادی روی بازی فردا داشته باشد. من آقای ساپینتو را می‌شناسم و به ایشان احترام می‌گذارم. او مربی خیلی خوبی است و تیم‌شان هم در رتبه دوم جدول قرار دارد. آنها فوتبال بازی می‌کنند و من مطمئنم فردا یکی از بهترین و جذاب‌ترین بازی‌های هفته خواهد بود، چرا که هم تراکتور و هم استقلال فوتبال خوبی بازی می‌کنند و بیننده‌ها می‌توانند بازی خوبی را ببینند. ما هم وارد زمین می‌شویم تا نشان بدهیم که می‌توانیم با هر تیمی رقابت کنیم.»

او به نوعی با این جملات و تمجید از ساپینتو نشان داد که قصد ندارد وارد اولین جنجال خود در فوتبال ایران شود و تیم خود را درگیر حاشیه خودخواسته کند و ترجیح می‌دهد روی پیروزی در این بازی حساس تمرکز کند.

رقابت این دو مربی، جدالی جذاب در چارچوب فوتبال لیگ برتر خواهد بود و باید دید فردا تفکرات کدام سرمربی، تیم پیروز بازی را مشخص خواهد کرد.