برخورد مدافع فولاد با شیخ دیاباته در محوطه جریمه، به شدت مورد اعتراض بازیکنان پرسپولیس قرار گرفت.

کارشناسی صحنه جنجالی مشکوک به پنالتی پرسپولیس!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس در حالی مقابل فولاد شکست خورد که در دقیقه 83 این بازی برخورد بین مدافع فولاد و شیخ دیاباته در محوطه جریمه، با سرنگونی مهاجم پرسپولیس همراه شد و همین کافی بود تا بازیکنان پرسپولیس به سراغ موعود بنیادی‌فر بروند و اعتراض کنند.

در این صحنه بازیکنان پرسپولیس اعتقاد داشتند امین حزباوی پای شیخ دیاباته را زده و به همین دلیل داور باید یک پنالتی به سود پرسپولیس اعلام کنند؛ ادعایی که موردقبول بنیادی‌فر قرار نگرفت و حتی او یک کارت زرد به بازیکن معترض پرسپولیس نشان داد.

باتوجه‌به اینکه اعلام پنالتی می‌توانست نتیجه بازی را تغییر دهد و پرسپولیس را از شکست نجات دهد، بنابراین کارشناسی داوری این صحنه نیز به شدت حساسیت‌برانگیز است و از این رو ویدیوهای مختلفی برای کارشناسان داوری در موقعیت عادی و اسلوموشن ارسال شدند تا آن‌ها با دقت بیشتری صحنه را بررسی کنند.

اظهارات کارشناسان داوری در خصوص این صحنه را می‌خوانید:

* برخورد امین حزباوی با شیخ دیاباته (دقیقه 83 - مشکوک به پنالتی)

❌رضا کرمانشاهی: در این صحنه مدافع فولاد پای شیخ دیاباته را زد و او را سرنگون کرد و به همین دلیل داور باید یک خطای مستقیم به سود پرسپولیس اعلام می‌کرد و چون داخل محوطه جریمه است، این خطا باید پنالتی می‌بود.

❌ابراهیم میرزابیگی: مدافع فولاد بی‌احتیاطی می‌کند و شیخ دیاباته را می‌زند و باید یک ضربه پنالتی به سود پرسپولیس اعلام می‌شد. البته آقای بنیادی‌فر هم در اعلام پنالتی دو دل می‌شود و سپس ادامه بازی می‌دهد.

✅ حسین زرگر: خطایی رخ نداد و ادامه بازی از سوی داور درست بود.

❌تورج حق‌وردی: به نظر می‌رسد که مدافع فولاد پای مهاجم پرسپولیس را می‌زند و این صحنه می‌توانست پنالتی باشد. حتی داور هم یک لحظه قصد داشت که اعلام پنالتی کند ولی شک داشت.

❌حیدر سلیمانی: زمانی که شیخ دیاباته قصد دارد برگردد و ضربه را بزند، بازیکن شماره ۵۵ فولاد به زیر زانوی او ضربه می‌زند و عامل سقوط مهاجم پرسپولیس هم همین ضربه است. داور باید پنالتی اعلام می‌کرد، اما تجمع بازیکنان به قدری بالا بود که نتوانست صحنه را ببیند.