همه باشگاه‌های لالیگا، به جز دو باشگاه بارسلونا و رئال مادرید، با انتشار بیانیه‌ای به پرونده موسوم به بارسا گیت واکنش نشان دادند.

همه به جز رئال: اطلاعیه باشگاه‌های اسپانیا علیه بارسا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، پس‌‌لرزه‌های اتهام وارد شده به باشگاه بارسا درباره پرداخت مبالغی قابل توجه به نگریرا، نایب‌رئیس سابق کمیته داوران فوتبال اسپانیا همچنان در این کشور ادامه دارد. در اسپانیا از این ماجرا به عنوان "پرونده نگریرا" یا "بارساگیت" یاد می‌شود.

امروز نمایندگان همه باشگاه‌های حاضر در لالیگا به جز دو باشگاه، رئال مادرید و بارسلونا، در جلسه‌ای گرد آمده و بیانیه‌ای درباره این پرونده منتشر کردند. باشگاه‌های اسپانیایی در این بیانیه از اتهامات مطرح شده به عنوان مسئله‌ای بسیار بزرگ یاد کردند که آن‌ها را به شدت نگران کرده است. آن‌ها از مقامات مسئول خواستند که درباره این پرونده حداکثر شفاف‌سازی انجام بشود.

دیروز دو باشگاه سویا و اسپانیول بیانیه‌های مجزایی در این باره منتشر کرده بودند. دیشب اتلتیکو مادرید در تماس با سایر باشگاه‌های لالیگا خواهان منتشر کردن بیانیه‌ای مشترک در این باره شده بود ولی با مخالفت چند باشگاه این بیانیه دیشب منتشر نشد.

اما امروز صبح کمیته اجرایی لیگ‌های فوتبال اسپانیا با نمایندگان باشگاه‌های این کشور تشکیل جلسه داد. در پایان جلسه بیانیه‌ای منتشر شد که در آن آمده بود از 42 باشگاه 40 باشگاه، همه به جز بارسلونا و رئال مادرید، این بیانیه مشترک را امضا کردند.

اینکه رئال مادرید به عنوان رقیب سنتی و سرسخت بارسلونا تا کنون درباره این پرونده سکوت کرده و حتی حاضر به امضا بیانیه مشترک باشگاه‌ها نشده در اسپانیا عده زیادی را متعجب کرده است.