پرسپولیس رکوردهای زیادی در تاریخ لیگ فوتبال ایران به جا گذاشته است ، یکی از آنها بیشترین برد پیاپی است.

بالاخره رکورد ماندگار پرسپولیس فرو ریخت( عکس)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش " ورزش سه "، لیگ فوتبال ایران یکی از نزدیکترین لیگ های فوتبال در دنیاست، لیگی که نشان داده نتیجه خوب با میانگین دو امتیاز از هر بازی است و این نوع امتیاز گیری می تواند جام  قهرمانی را برای هر تیمی به ارمغان بیاورد. 

در این لیگ سخت که فاصله تیم ها کم است، پرسپولیس یک رکورد ماندگار دارد که در روز 21 اسفند 24 سال قبل شکسته شد. آنها تحت هدایت علی پروین در جام آزادگان آن سال موفق شدند از 24 مهرماه تا 17 اسفند 14 تیم را بانتایج فولاد خوزستان(۱- صفر)، نفت آبادان(۴-۱)، ملوان انزلی(۱- صفر)، استقلال تهران(۱- صفر)، پاس تهران(۴- صفر)، تراکتورسازی تبریز(۴-۲)، ذوب آهن اصفهان(۲- صفر)، پلی اکریل اصفهان(۲- صفر)، چوکا تالش(۴- صفر)، فجرسپاسی شیراز(۳-۲)، سپاهان اصفهان(۳-۱)، فولاد خوزستان(۳- صفر)، بانک ملی تهران(۲-۱)، نفت آبادان(۴-۱) شکست دهند تا تکلیف قهرمانی آن سال را در میانه های فصل روشن کنند. پرسپولیس که در آخرین بازی خود موفق شده بود نفت آبادان را در 16 اسفند شکست دهد و با  دو گل سرپرست این روزهای پرسپولیس افشین پیروانی به چهاردهمین برد خود برسد، بالاخره در روز 21 اسفند با نتیجه دو بریک مغلوب پاس تهران شد. 

دو گل وحید هاشمیان و رسول خطیبی در برابر تک گل ادموند بزیک به بردهای متوالی پرسپولیس پایان داد، تا این رکورد ماندگار عدد 15 را به خود نبیند و همچنان در فوتبال ایران دست نیافتنی باشد.