سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به دیدار امروز وزیران امور خارجه ایران و عربستان در چین گفت: امروز شاهد گفت‌وگوهای خوب و مثبتی بین تهران و ریاض بودیم و می‌توانیم بگوییم امروز روابط رسمی بین دو کشور فعال شده است.

خطوط هوایی بین ایران و عربستان برقرار می شود/ در آینده شاهد تبادل هیات های دوطرف خواهیم بود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به دیدار امروز وزیران امور خارجه ایران و عربستان در چین گفت: امروز شاهد گفت‌وگوهای خوب و مثبتی بین تهران و ریاض بودیم و می‌توانیم بگوییم امروز روابط رسمی بین دو کشور فعال شده است.

ناصر  کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در جمع خبرنگاران در پکن و در تشریح نتایج رایزنی‌های  امروز وزیران امور خارجه ایران و عربستان در چین گفت: در چارچوب مذاکراتی که امروز بین دو وزیر خارجه در دو دور گفت‌وگوهای خصوصی و عمومی انجام شد، طرفین بر اهمیت ثبات و امنیت در منطقه و همچنین درون زا بودن امنیت در منطقه تأکید کرده و بر این موضوع اتفاق نظر داشتند.

  این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ایران و عربستان سعودی در چارچوب اراده سیاسی دو کشور برای گسترش روابط دوجانبه در همه زمینه‌ها بر آمادگی مشترک برای اجرایی کردن موافقتنامه‌های پایه‌ای و مبنایی موجود بین دو کشور از جمله موافقتنامه جامع همکاری‌های دوجانبه و موافقتنامه امنیتی تأکید کردند و بر همین مبنا قرار شد گام‌های لازم به تدریج برداشته شود.

وی ادامه داد:  در دیدار امروز طرفین بر  ضرورت تلاش و توافق برای گسترش روابط در زمینه‌های اقتصادی در دو بخش دولتی و خصوصی  تاکید کردند. 

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان این که مقرر شد هیأت‌های دولتی و خصوصی دو کشور در این زمینه با هم دیدار و زمینه‌های گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی و همکاری در زمینه سرمایه گذاری مشترک را فراهم کنند، افزود : دو طرف به منظور تسهیل آمد و رفت بین دو کشور توافق کردند با دیدار هیأت‌های فنی دو کشور، خطوط هوایی بین ایران و عربستان برقرار شود و آمد و رفت بین دو کشور را تسهیل کنند. 

کنعانی تصریح کرد: در این دیدار همچنین بر تسهیل صدور روادید و خدمات روادیدی برای اتباع دو کشور در حوزه‌های مختلف اقتصادی و تجاری و همچنین تسهیل صدور روادید عمره برای اتباع ایرانی تأکید شد.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران با بیان این که امروز شاهد گفت‌وگوهای خوب و مثبتی بین دو کشور بودیم و می‌توانیم بگوییم امروز روابط رسمی بین دو کشور فعال شده است ، اعلام کرد: در همین زمینه به تدریج شاهد تبادل هیأت‌های مختلف در سطوح دولتی و خصوصی بین دو کشور خواهیم بود.