وزیر امور خارجه اسرائیل ضمن آن که سفر خود به عربستان در آینده را بعید ندانست، تاکید کرد که با این کشور دشمنی ندارند بلکه دشمن ایران هستند.

وزیر خارجه اسرائیل: با عربستان دشمنی نداریم بلکه دشمن ما، ایران است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وزیر امور خارجه اسرائیل ضمن آن که سفر خود به عربستان در آینده را بعید ندانست، تاکید کرد که با این کشور دشمنی ندارند بلکه دشمن ایران هستند.

به گزارش شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه، «الی کوهن»، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی (چهارشنبه در گفت و گو با رادیو ارتش این رژیم در جریان سفر خود به جمهوری آذربایجان، سفر به عربستان سعودی در آینده را بعید ندانست بدون آن که هنوز تاریخی برای انجام آن مشخص شده باشد، جایی که اظهار داشت: سفر به عربستان روی میز است.

کوهن ضمن تاکید بر این که رژیم صهیونیستی بدون شک دشمن عربستان نیست و دشمن آن ایران است، مدعی شد که در سال جاری میلادی دست کم یک کشور دیگر جهان عرب روابط خود با این رژیم را عادی خواهد کرد بدون آن که جزئیات بیشتری در این زمینه را فاش کند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره از سر گیری روابط میان ایران و عربستان پس از توافق دو کشور در ماه گذشته میلادی با میانجیگری چین که به اختلافات چند ساله آنها پایان داد نیز ادعا کرد که این تحول، نشانه خوبی برای اسرائیل است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز»، وزیر امور خارجه اسرائیل در این باره همچنین مدعی شد: این مسئله به طور مشخص همان چیزی است که می تواند به ایجاد یک معادله منجر شود که عربستان را به اسرائیل نزدیک سازد.

این در حالی است که «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در این هفته گفته بود که عادی سازی روابط با عربستان، گامی بزرگ در جهت پایان دادن به درگیری میان اعراب و این رژیم خواهد بود.

به گفته نتانیاهو، مسئله عادی سازی روابط میان تل آویو و ریاض در دیدار هفته جاری سناتور «لیندسی گراهام»، نماینده جمهوری خواه مجلس سنای آمریکا با شاهزاده «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان مطرح شده است.