روزنامه صبح نو مطرح کرد: بازی سیاسی روحانی با رفراندوم با هدف میدان‌داری در انتخابات آینده

نقشه حسن روحانی برای مجلس آینده |  «رفراندوم» کلید میدان‌داری در انتخابات آینده
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

با نزدیک شدن به موعد برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس، سنسورهای سیاسی جریان‌های موسوم به اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرا نیز حسابی حساس شده تا با وجود کارنامه‌ پراشکالی که در طول چندین دوره حضور در قدرت از خود برجای گذاشتند مجددا شانس خود را امتحان کنند.

صبح نو در این باره نوشته: حسن روحانی و اصلاح‌طلبان در شرایطی سعی دارند خود را طرفدار ایده رفراندوم و بازگشت به نظر عامه مردم نشان بدهند که اساسا در گفتمان فکری و اندیشه‌ای پر نخوت ایشان، ذره‌ای مجال برای بروز نظر عامه مردم وجود ندارد. برای فهم عمیق طرز اندیشه اصلاح‌طلبان و اعتدالیون نسبت به عامه مردم، شاید اظهارات سال‌ها پیش محمود سریع‌القلم، استاد مدل‌های توسعه و از مشاوران حسن روحانی در دولت یازدهم، واضح‌ترین نمونه باشد.

سریع‌القلم را که بسیاری با دفاعیاتش از برجام می‌شناسند، سال 96 صدا و سیما را به خاطر پرسیدن نظر مردم عادی در مورد پرونده هسته‌ای، پوپولیست خواند و با توهین به لبوفروش‌ها و رانندگان تاکسی، آنها را تهی از فهم موضوعات حیاتی کشور دانست.

اصلاح‌طلبان و اعتدالیون از طرح همه‌پرسی، اولا به دنبال برهم زدن حواس و تعادل قوای تصمیم‌گیر در انتخابات مجلس پیش‌رو هستند و ثانیا درصددند تا این پالس را به جامعه ارسال کنند که برخلاف به‌زعم خودشان «هسته سخت قدرت»، آنها مردم‌گرا و مردم‌باور هستند و می‌خواهند تجلی اراده جامعه در انتخابات مجلس دوازدهم و سپس ریاست‌جمهوری چهاردهم باشند.

طرح دعاوی شاذی نظیر برگزاری رفراندوم در شرایط کنونی، صرفا یک بازی سیاسی و ابزاری خطرناک برای دوقطبی‌سازی جامعه و کامروایی از دل این دوقطبی‌سازی در انتخابات پیش‌رو است.