ابوذر ندیمی گفت: رابطه آقای فاطمی امین با رئیس جمهور قوی است و احتمالا بعد از وزارت صمت، مسئولیت دیگری خواهد گرفت.

فاطمی امین تجربه‌ای در تنظیم بازار نداشت/ احتمالا رئیسی به او پست جدیدی بدهد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست سایت مثلث‌آنلاین|هومن سلیمیان: سرانجام سیدرضا فاطمی‌امین استیضاح شد تا این پرسش به وجود آید که چه عواملی کار را به استیضاح این وزیر رساند؟

ابوذر ندیمی، نماینده اسبق مجلس، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «در دوره وزارت آقای فاطمی امین چند مطلب وجود داشت؛ نخست آنکه در تنظیم بازار مشکلات فراوانی وجود داشت و آقای فاطمی امین هم تجربه تنظیم بازار را نداشت. تنظیم بازار مهم‌ترین کار وزارت صمت است که اگر به درستی انجام نشود، وضعیت کنونی به وجود می‌آید که قیمت کالاها به این شکل افزایش می‌یابد».

او ادامه داد: «مسئله دیگر کاریزماتیک بودن وزیر است که مدیران از او اطاعت کنند. وزرا بیشتر تبدیل به مدیر شده‌اند تا لیدر یک وزارتخانه. مسئله دیگر تعامل با قواست. همیشه که نمی‌شود از رهبری یا رئیس جمهور خرج کرد و خود فرد هم باید بتواند با قوه مقننه هماهنگ شود و هماهنگی به معنای حال و احوال کردن نیست. نوع نگاه مخالفین هم به ویژه در سال چهارم نمایندگی طوری است که می‌خواهند به وعده‌هایشان که باعث رأی‌آوری‌شان شده است، عمل کنند».

این نماینده اسبق مجلس همچنین بیان کرد: «یک نکته دیگر هم وجود دارد که نباید فراموش کنیم؛ اینکه عوامل بیرونی مانند تحریم‌ها هم بر قیمت‌گذاری خودرو مؤثر است».

ندیمی در پایان گفت:«رابطه آقای فاطمی امین با رئیس جمهور قوی است و احتمالا بعد از وزارت صمت، مسئولیت دیگری خواهد گرفت. از نظر مجلس او وزیر قوی‌ای نیست اما احتمالا آقای رئیسی همچنان باور دارد که او مدیر خوبی است و به عنوان مثال مسئولیتی مانند معاونت به او خواهد داد».