گفته می‌شود در مدت‌زمانی نه‌چندان دور جبهه اصلاحات ایران بار دیگر فعالیت‌های خود را از سر می‌گیرد.

دو تازه فعالیت جبهه اصلاحات؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین:از پیش از عید گفته می‌شد که «جبهه اصلاحات ایران» در اردیبهشت بار دیگر فعالیت خود را آغاز می‌کند. بهزاد نبوی هم از ریاست این تشکیلات استعفا داد تا همه منتظر باشند و ببینند که چه فردی سکان این مجموعه را بر عهده می‌گیرد اما از اردیبهشت تا کنون هیچ خبری مبنی بر آغاز فعالیت جبهه اصلاحات منتشر نشد تا آنکه به تازگی عزت‌الله تقواییان، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، خبر داده است که اصلاح‌طلبان در تلاش هستند تا اعضای هیئت‌رئیسه جبهه اصلاحات را تکمیل کنند. او گفته است: «برای آغاز دور جدید فعالیت جبهه اصلاحات، باید در ابتدا مجمع عمومی تشکیل شود. در حال حاضر یک کمیته نه نفره در حال بررسی پیشنهادات ۳۱ حزب عضو جبهه اصلاحات برای انتخاب ۱۵ عضو حقیقی مجمع عمومی هستند. ۳۱ عضو حقوقی نیز که دبیران کل احزاب اصلاح‌طلب هستند به صورت خودکار انتخاب  شده‌اند تا در مجموع ۴۶ نفر، اولین جلسه مجمع عمومی جبهه اصلاحات را تشکیل دهند و آن‌ها رئیس و هیات رئیسه و سایر ارکان جبهه را تعیین کنند».

او همچنین مطرح کرد: «بعد از این‌که مجمع عمومی، هیات رئیسه و از میان کاندیدهای موجود، دبیر جبهه را انتخاب کرد، دور جدید فعالیت جبهه اصلاحات به صورت رسمی آغاز می‌شود. این روزها  کمیته ۹ نفره در حال بررسی و انتخاب ۱۵ عضو حقیقی برای تکمیل اعضای مجمع عمومی است».

جبهه اصلاحات ایران پیش از این در انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 با محوریت نیروهای اصلاح‌طلب را برعهده داشت. پیش از آن نیز تقریبا همین مجموعه با عنوان «شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان» در انتخابات مجلس سال98 نیروهای اصلاح‌طلب را هماهنگ می‌کرد. حالا باید دید دور تازه فعالیت جبهه اصلاحات با چه خط‌مشی‌ای است و آنها چه قدر می‌توانند هم سرمایه اجتماعی خود را تجمیع و برای انتخابات فعال کنند و هم به وحدت درونی برسند تا از این رهگذر چه نتیجه‌ای در انتخابات اسفندماه مجلس بگیرند.