قیمت خودرو امروز پنجم مرداد 1402 یک روز آرام و به دور از تلاطم را پشت سر می‌گذارد. بهای اکثر محصولات بدون تغییر مانده و تعدادی دیگر، افزایش یا کاهش اندکی تجربه کردند.

قیمت خودرو با مخ زمین خورد | کاهش بی سابقه قیمت خودرو در بازار امروز
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

قیمت خودرو در بازار آزاد روند نزولی دارد. قیمت خودرو در چند سال گذشته ثابت نبوده و هرروز تغییر می‌کند. قیمت خودرو تابع شرایط متفاوتی است و پیش‌بینی آن کمی دشوار است. میزان قیمت خودرو به قیمت دلار هم بستگی دارد. قیمت خودرو در آینده چه می‌شود.

قیمت خودرو امروز پنجم مرداد 1402 یک روز آرام و به دور از تلاطم را پشت سر می‌گذارد. بهای اکثر محصولات بدون تغییر مانده و تعدادی دیگر، افزایش یا کاهش اندکی تجربه کردند.

قیمت خودرو امروز 5 مرداد ماه 1402 روز آرام و ملایمی را آغاز کرد. اکثر خودروها تا به الان در ثبات کامل قیمتی معامله شدند و برخی دیگر، افت و خیز بسیار کمی را تجربه کردند.

امروز به دلیل تعطیلی اغلب بنگاه‌های خرید و فروش خودرو در سطح کشور و تعداد اندک معاملات، میزان تغییرات قیمتی نیز بسیار پایین گزارش می‌شود. البته تصویب واردات خودروهای کارکرده از سوی دولت در روز گذشته می‌تواند از هفته آینده یک شوک کاهش قیمتی دیگر برای بازار خودرو به ارمغان بیاورد.

با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز نیز روند با ثباتی را طی کرد.

قیمت خودروهای داخلی

اکثر محصولات داخلی وضعیت ثابتی را پشت سر گذاشته‌اند. هرچند قیمت خودرو در برخی موارد از افزایش و کاهش اندکی برخوردار بود.

کوئیک دنده‌ای S با مدل 1402 امروز جزو معدود هاچ‌بک‌های شرکت سایپا به شمار می‌رود که نسبت به روز گذشته با 2 میلیون تومان افزایش قیمت همراه بود.

پژو 207i اتوماتیک با مدل 1400 نیز از دیگر هاچ‌بک‌های پرطرفدار بازار بوده که با پنج میلیون تومان افزایش، با نرخ 675 میلیون تومانی معامله می‌شود.

سمند سورن پلاس، جزو محصولاتی محسوب می‌شود که بیشترین کاهش قیمت بین خودروهای داخلی را داشته است. این سدان ایران خودرو با 10 میلیون تومان افت قیمتی از ابتدای روز، با قیمت 560 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

تارا اتوماتیک که سدان لوکس ایران خودرو است، تنها با یک میلیون تومان کاهش، با نرخ 770 میلیون تومان معامله می‌شود.

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی، وضعیت بسیار آرام‌تری نسبت به داخلی‌های بازار دارد.

جک J4 کرمان موتور از ابتدای هفته تقریباً هیچ تغییری نداشته و با همان نرخ 720 میلیون تومانی درحال خرید و فروش است.

ام‌وی‌ام X22 PRO از ارزان‌ترین کراس‌اوورهای بازار، با پنج میلیون تومان کاهش نسبت به روز گذشته، کانال 950 میلیونی را از دست داد و به نرخ 945 میلیون تومان رسید.

فیدلیتی پرایم 5 نفره اما بر خلاف X22 PRO، حدود 10 میلیون تومان افزایش قیمتی را تجربه کرد و به قیمت یک میلیارد و 520 میلیون تومان معامله می‌شود.

لاماری ایما که یکی از پرنوسان‌ترین محصولات مونتاژی حال حاضر بازار شمرده می‌شود، با آغاز معاملات امروز تغییری نداشته و با قیمت یک میلیارد و 800 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

بازار خودرو تحت تاثیر شوک‌های خبری از جمله آغاز واردات از یک سو و کاهش تیراژ خودروهای داخلی از سوی دیگر، دچار یک سردرگمی کامل شده و توانایی ادامه دادن یک روند خاص را از دست داده است. همان‌طوری که از هفته‌های قبل شاهد هستیم، روزهایی که افزایش قیمت خودرو به چشم می‌خورد، یک روز یا چند روز بعدتر با افت قیمتی همراه بود.

بنابراین وضعیت فعلی بازار رکودی است و تا مشخص نشدن روند دلار و واردات قطعی، نمی‌توان روند خاصی برای بازار خودرو متصور شد.

قیمت خودرو

شجاعی، سخنگوی شورای رقابت:

از روزی که ما فرمول های قیمت گذاری را اعلام کردیم، ظاهرا تنها کسی که ساز مخالف با این نوع قیمت گذاری را زد آقای قالیباف است.

گویا وزارت صمت می‌خواهد خودش را به عنوان آدم خوب ماجرا جلوه دهد و مسئولیت اعلام قیمت ها را بر عهده نگیرد.

گزارشی را هم که رسانه ملی از تخلف شورای رقابت پخش کرد هم خود آقای قالیباف تهیه کرده بودند.

قیمت خودرو

قیمت خودرو در بازار امروز

بازار خودرو به دلیل تاثیرپذیری بالا از نوسانات دلار، تبدیل به یک بازار دلاری شده است. انتظار می‌رود تا پایان سال قیمت خودرو حداقل ۳۰ درصد افزایش قیمت را تجربه کند.قیمت خودرو صفر داخلی روز ‌‌جمعه 20 آبان ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد. بازار خودرو روزهای عجیبی را پشت سر می‌گذارد.

با افزایش نرخ دلار از هفته گذشته، قیمت خودروها نیز با افزایش همراه شد. البته برخی معتقدند که قیمت خودرو هم‌گام با نرخ دلار افزایش نداشته است.

قیمت‌های ثبت‌شده در سایت‌های آگهی خودرو پس از گذشت چند روز از سقف‌شکنی دلار، حکایت‌گر بلاتکلیفی و سردرگمی بازار است.

برخلاف هفته‌های گذشته، برخی خودروها با ثبات، برخی با کاهش و برخی نیز با افزایش قیمتی همراه شده‌اند.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

برخلاف ماه‌های گذشته که قیمت پراید ثابت مانده بود، اما بالاخره سقف‌شکنی تاریخی دلار این ثبات را شکست و این خودرو را با نوسان قیمت همراه کرد. برای مثال، پراید ۱۱۱ اکنون در قیمت 208 میلیون تومان به فروش می‌رسد. اما پراید ۱۳۱ نیز اکنون به نرخ 183 میلیون تومان عرضه می‌شود.

پژو ۲۰۷ اتومات که در ماه گذشته ۵۹۰ میلیون تومان ارزش داشت، اما امروز در سطح 630 میلیون تومان ثابت ماند.

خودرو دنا معمولی هم که مدت‌ها بود با ثبات قیمتی همراه شده بود، اما این چند روز با افزایش قیمت همراه شد. امروز صبح، این خودرو در قیمت 415 میلیون تومان در بازار عرضه شد. اما باید توجه داشت که دنا معمولی طی تنها یک ماه با ۱۰ ملیون تومان افزایش قیمت همراه شده بود.

پژو پارس اتوماتیک هم امروز به قیمت 496 میلیون تومان در بازار خودرو کشور به فروش می‌رسد.

تارا اتوماتیک هم که این روزها از نوسانات دور نماند، امروز به قیمت 610 میلیون تومان رسید.

قیمت خودرو

قیمت خودرو صفر داخلی روز ‌‌سه‌شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

برخلاف نوسانات قیمتی که خودروها در بازار تجربه کردند، اما پراید ماه‌هاست که با ثبات قیمت همراه شده است. برای مثال، پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۰۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد. پراید ۱۳۱ نیز با نرخ ۱۸۰ میلیون تومان عرضه می‌شود.

اما پژو ۲۰۷ اتومات که هفته‌ها از نوسان قیمتی دور مانده بود، اما در این چند روز، با نوسان قیمتی زیادی همراه شده است. حال این خودرو پنج میلیون تومان نسبت به روز گذشته ارزان شد و هم‌اکنون در سطح ۶۱۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز مانند روز گذشته، دو میلیون تومان افزایش داشت و اکنون ۴۱۴ میلیون تومان قیمت دارد.

قیمت خودرو

اما فعالان بازار خودرو می‌گویند که برخی خودروها بیشتر خرید و فروش می‌شوند و پرطرفدار هستند. این خودروها با چه قیمتی در بازار معامله می‌شوند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست، صبح سه‌شنبه هم مانند روزهای گذشته، در محدوده ۲۱۴ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو صفر نیز برخلاف روزهای گذشته، ثابت ماند و حالا ۳۱۱ میلیون تومان ارزش دارد. در این میان، تیپ پنج این مدل پژو نیز در بازار کشور در نرخ ۳۶۶ میلیون تومان ثابت ماند.

با افزایش قیمت دلار، بازار خودرو هم با افزایش قیمت همراه شده است. این افزایش قیمت بازار را بعد از ماه‌ها از رکود خارج کرد و اکنون خرید و فروش در بازار در حال انجام است.

قیمت خودرو صفر داخلی روز ‌شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۰۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۸۰ میلیون تومان عرضه می‌شود. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز با قیمت ۴۰۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پژو ۲۰۷ اتومات اکنون در قیمت ۵۹۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس هم‌اکنون در محدوده ۲۱۴ میلیون تومان قیمت دارد.

پژو ۲۰۶ تیپ دو مدل ۱۴۰۱ اکنون در قیمت ۳۰۹ میلیون تومان به فروش می‌رسد. ۲۰۶ تیپ پنج نیز در بازار کشور تا نرخ ۳۷۰ میلیون تومان پیش رفت.

تارا اتوماتیک هم امروز با قیمت ۵۹۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

در حال حاضر بازار در رکود است. اما قیمت‌ خودرو در چند روز گذشته با ثبات همراه شده و با تغییرات چندانی همراه نشده است.