یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: همه باید به وحدت به عنوان یک هدف نگاه کنیم، نه یک تاکتیک.

هیج جریانی در اصولگرایی نباید بر طبل تفرقه بکوبد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین:  وحدت اصولگرایان ضرورتی انکارناپذیر در انتخابات پیش رو است اما در این مسیر شاهدیم که برخی گروه‌ها سخن از ارائه لیست مستقل خود را مطرح می‌کنند.

سید حسین نقوی‌حسینی، فعال سیاسی اصولگرا، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلان» گفت: «به عنوان مقدمه یک نکته را مطرح کنم؛ اینکه همه گروه‌های درون نظام به این اصل مهم و مورد تأکید رهبر انقلاب مبنی بر ضرورت تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات توجه کنند و هر نوع اقدامی که انجام می‌دهند پیوست زمینه‌سازی مشارکت بالای مردم در انتخابات باشد زیرا نظام ایران مردم‌پایه است و پیروزی‌ها و توفیق‌های با حضور و فعال‌بودن مردم به دست می‌آید و با مشارکت مردم توطئه‌های دشمنان خنثی می‌شود؛ بنابراین هیچ گروه و فردی نباید طوری حرف بزنند که انگار انتخابات متعلق به یک گروه خاص است».

او ادامه داد: «امروز نیاز به وحدت کامل اصولگرایان نیاز داریم. همه باید به عنوان یک هدف به آن نگاه کنند نه یک تاکتیک. امروز دولت در میدان عملیات است و باید یک مجلس مقتدر و کارآمد کنار دولت قرار بگیرد. اگر گروه‌های اصولگرایی دنبال سهم‌خواهی باشند و بر طبل تفرقه بکوبند، حتما خودشان و البته مردم ضرر خواهن کرد. از برخی اظهارنظرها واقعا تعجب می‌کنم. امروز همه گروه‌ها اعم از شریان، پایداری، شورای ائتلاف، شورای وحدت و همه و همه باید دنبال تشکیل یک جبهه متحد باشند».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «اخباری می‌شنویم که برخی گروه‌ها بر این موضع ایستاده‌اند که باید لیست مجزا دهیم و خودمان سبد رأی مستقل داریم. چنین موضعی نه به نفع اصولگرایان است و نه به نفع نتیجه انتخابات است زیرا در نتیجه پراکندگی آراء مجلسی قوی شکل نمی‌گیرد. من از همه گروه‌ها به ویژه شریان درخواست می‌کنم که از کوبیدن بر طبل جدایی و تفرقه بپرهیزیم. از دوستان پایداری هم انتظار آن است که در جهت منافع و وحدت ملی و تشکیل یک مجلس پرتوان حرکت کنند».

نقوی حسینی در پایان درباره شائبه نزدیک‌بودن گروه شریان به دولت گفت: «ببینید در همه دولت‌های گذشته این فضا به خودی خود به وجود می‌آمد. مثلا وقتی دولت آقای هاشمی مستقر شد، مجلس بعدی متشکل از تعداد زیادی از نمایندگانی را بود که نزدیک به دولت مرحوم هاشمی بودند. حزب کارگزاران هم تشکیل شد که عملا بازوی حمایتی دولت بود. در دوران آقای خاتمی هم مجلس ششم شکل گرفت که اکثریت مجلس در اختیار حامیان دولت مستقر و حزب مشارکت بود. در دولت آقای احمدی‌نژاد هم همین وضعیت تکرار شد و طرفداران دولت در ابتدا با عنوان جهادگران و بعد با عنوان رایحه خوش خدمت وارد مجلس شدند. در دولت آقای روحانی هم لیست امید که متشکل از حامیان دولت بود، وارد مجلس شد. بنابراین عجیب نیست که جریانی برای حمایت از دولت وارد عرصه انتخابات شوند و نامزد معرفی کنند. اما ما در هیچکدام از دوره‌های قبلی ندیده‌ایم که وزیر کابینه یا معاون رئیس‌جمهور از یک تشکیلاتی حمایت کند. شخص آقای رئیس‌جمهور به هیچ وجه نمی‌خواهد دولت کوچک‌ترین دخالتی در انتخابات داشته باشد و مدام گفته است که دولت امانتدار و صرفا مجری انتخابات است».