بر اساس تخلفات صورت گرفته در انتخابات هیات رئیسه شورای عالی استان ها، هیات حل اختلاف مرکزی شوراها با بررسی های چند ماهه رای به باطل بودن این انتخابات و برگزاری مجدد انتخابات در روزهای آینده خبرداد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

در جلسه هیات حل اختلاف مرکزی شوراها بر اساس مستندات و گزارش‌های ارائه شده رأی به باطل بودن انتخابات هیأت رئیسیه شورای عالی استان ها داده شد و مقرر شد انتخابات به زودی مجدد برگزار شود.
شورای عالی استان‌ها بزرگ‌ترین نهاد شورایی در کشور است که متشکل از 85 نماینده شهر و روستا است که بر اساس قانون می‌توانند مانند دولت لایحه به مجلس برای قانون‌گذاری ارسال کنند.
در تاریخ 21 آذر سال 98 انتخابات هیأت رئیسه شورای عالی استان‌ها در مجلس قدیم برگزار شد که این انتخابات حواشی داشت.
در هنگام برگزاری انتخابات هیأت رئیسه شورای عالی استان‌ها سه نفر از نمایندگان جدید شورای عالی استان‌ها در استان خوزستان حضور نداشتند و از آنها دعوتی به عمل نیامده بود و یک نماینده نیز علیرغم سلب عضویت شدن در جلسه رأی‌گیری حضور داشت.
وزارت کشور هم از شورای عالی استان‌ها درخواست کرده بود برای حضور نمایندگان خوزستان در انتخابات، انتخابات هیأت رئیسه شورای عالی استان‌ها را با تعویق برگزار کند که الویری توجهی به این موضوع نداشت و انتخابات را برگزار کرد و بلافاصله چند تن از اعضای شورای عالی استان‌ها و همین طور وزارت کشور به برگزاری این انتخابات ایراد گرفتند و نهایتاً در جلسه هیات حل اختلاف مرکزی شوراها مصوب شد که انتخابات هیأت رئیسه شورای عالی استان‌ها هر چه سریع‌تر باید برگزار شود.