دولت دوازدهم با همسویی با مجلس دهم تقریبا در هیچ مقطعی نسبت به مجلس پاسخگو نبود و گویا دولت هنوز تمایل دارد که چنین شرایطی تا پایان کارش ادامه یابد؛ از این‌رو اخباری شنیده می‌شود که نیروهای طرفدار دولت تحرکاتی برای دخالت در انتخابات هیئت‌رئیسه انجام داده‌اند اما به نظر می‌رسد که باتوجه به انقلابی‌بودن اکثر نمایندگان مجلس یازدهم دولت نمی‌تواند به این سیاست خود جامه عمل بپوشاند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمدرضا دشتی اردکانی، منتخب مجلس یازدهم باور دارد که باتوجه به تأکید مقام معظم‌ رهبری مهم‌ترین اولویت مجلس یازدهم بحث اقتصاد است. او درباره آنچه در مجلس یازدهم خواهد گذشت گفت: «باتوجه به اینکه مقام معظم رهبری شعار سال99 را جهش تولید معرفی کردند، ما باید بستری فراهم کنیم تا تولید داخلی تقویت شود و این مهم مستلزم آن است که اولویت نمایندگان مجلس یازدهم بحث‌های اقتصادی باشد. واقعیت این است که در مقطع کنوین معیشت مردم دچار بحران شده است و ما نباید دست روی دست بگذاریم و لازم است که در حوزه تقنین و نظارت هرکاری بکنیم تا قدری از مشکلات معیشتی مردم کاسته شود».

او درباره وظیفه نظارتی نمایندگان مجلس هم اظهار کرد: «مجلس دو وظیفه اساسی دارد؛ نخست تقنین و دوم نظارت. نمایندگان مجلس آینده می‌کوشند که با بهره‌گیری از این دو ابزار مهم زمینه تصویب و اجرای بهترین قوانین را فراهم کنند؛ قوانینی که به طور مستقیم از مشکلات مردم بکاهد». 

دشتی اردکانی در پاسخ به این پرسش که رقابت‌هایی که بر سر ترکیب هیئت‌رئیسه شکل‌ گرفته است را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: «من باور دارم که رقابتی میان نمایندگان مجلس یازدهم نیست بلکه رفاقت است. همه خواهند کوشید تا آرمان‌های انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری و مطالبات مردم محقق شود و طبیعی است که با تشخصی همه نمایندگان افرادی در هیئت رئیسه قرار می‌گیرند که از شایستگی لازم برخوردار باشند».

این منتخب مجلس یازدهم درباره احتمال دخالت دولت در انتخابات هیئت‌رئیسه هم تصریح کرد: «شکی نیست که نمایندگان مجلس نباید وکیل‌الدوله باشند؛ بنابراین اگر دولت بخواهد در انتخابات هیئت‌رئیسه دخالت کند، هیچکس تحت‌تأثیرش قرار نمی‌گیرد».