حناچی جسارت دفاع از حقوق شهر را ندارد

انتقاد تند نماینده شورا به شهردار؛حناچی جسارت حرف زدن ندارد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهرتهران با اشاره به اینکه پیروز حناچی جسارت دفاع از حقوق شهر را نداشته است، گفت: نباید منتظر کمک دولت جهت تامین اعتبارات برای حمل و نقل عمومی باشیم.
​محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره موضوع تأمین اتوبوس برای پایتخت اظهار داشت: در این زمینه به دولت امیدی نیست چرا که در گذشته بهانه‌هایی برای تأمین اتوبوس در تهران از جمله وجود محدودیت‌های مالی اعلام می‌شد و امروز که مشکلات مالی دولت بیشتر شده نباید منتظر کمک آنها جهت تأمین اعتبارات مربوط به حمل و نقل باشیم.
وی افزود: دولت متأسفانه در مسائل این چنینی به جای حل مسأله صورت‌مسأله را پاک می‌کند که لغو طرح ترافیک و تعطیلی قانون از جمله مواردی بود که دولت جهت پاک کردن مشکل کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی ارائه می‌داد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: دولت باید جهت تأمین اتوبوس و واگن اقدام می‌کرد نه اینکه رویکردش  تعطیلی قانون برای رفع این مشکل باشد.

علیخانی با اشاره به اینکه حضور حناچی در هیأت دولت می‌توانست جهت تأمین اعتبارات برای خرید اتوبوس و واگن مترو حائز اهمیت باشد، گفت: شهردار تهران باید جسارت داشت و حرفش را می‌زد و محکم از حقوق شهر دفاع می‌کرد ولی در هیأت دولت چنین اتفاقی توسط حناچی به وقوع نپیوست و به نظرم حناچی جسارت لازم را در این زمینه نداشته است.

وی گفت: در حال حاضر پیشنهادات زیادی توسط بخش خصوصی جهت ساخت و یا خرید اتوبوس درون‌شهری مطرح شده که با حضور معاون جدید حمل و نقل و ترافیک امیدواریم اتفاقات تازه‌ای در این راستا به وقوع بپیوندد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران  تصریح کرد: مدیران شهری باید تلاش کنند که خون تازه‌ای به حمل و نقل عمومی تزریق کنند و شاهد اضافه شدن اتوبوس‌های جدید برای پایتخت باشیم.

علیخانی اعلام کرد: خوشبختانه مشکل پیش‌پرداخت خرید 630 واگن مترو هم توسط بانک مرکزی برطرف شده و ساخت واگن‌ها نیز در حال حاضر آغاز شده است که امیدواریم به زودی این واگن‌ها به چرخه حمل و نقل عمومی تهران افزوده شود.