مشاور امنیت ملی اسبق آمریکا که یکی از سرسخت‌ترین مخالفان برجام است در یادداشتی نوشته تلاش دولت دونالد ترامپ برای فعال کردن مکانیسم ماشه علیه ایران باعث زنده شدن توافق هسته‌ای شده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«جان بولتون»، مشاور امنیت ملی اسبق آمریکا در یادداشتی نوشته تلاش دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» برای فعال کردن ساز و کار ماشه و احیای تحریم‌ها علیه ایران بار دیگر به توافق هسته‌ای برجام جان بخشیده است.

بولتون در تیتر یادداشت خود در وبگاه شبکه خبری بلومبرگ نوشته است: «ترامپ، بار دیگر توافق هسته‌ای ایران را احیا کرده است.»

دونالد ترامپ چند ماه قبل از خروج از برجام، جان بولتون را به عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید منصوب کرد. بولتون سپتامبر ۲۰۱۹ از سمتش اخراج شد.

بولتون در هفته‌های گذشته به شدت با تلاش دولت ترامپ برای استناد به مفاد توافق هسته‌ای برجام و متن قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت جهت فعال کردن ساز و کار موسوم به «مکانیسم ماشه» مخالفت کرده است.

او چندی پیش در یادداشتی در روزنامه وال‌استریت‌ژورنال ضمن یادآوری اینکه آمریکا از توافق هسته‌ای خارج شده و نمی‌تواند همانند یک کشور عضو مکانیسم ماشه را علیه ایران فعال کند، هشدار داده بود اصرار دولت ترامپ بر این مسیر می‌تواند به تضعیف حق وتوی آمریکا در شورای امنیت منجر شود.

بولتون در یادداشت جدید خود که امروز چهارشنبه منتشر شده نوشته است: «رئیس‌جمهور ترامپ با درخواست برای "بازگشت خودکار تحریم‌ها علیه ایران" به موجب مفاد قطعنامه صادرشده توسط شورای امنیت در سال ۲۰۱۵ خدمت بزرگی به جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات کرده است.»