اینکه میگوییم دفاع مقدس نماد مدیریت مردمی است، همین نوار جلسه آذر۶۳ سند خوبی برای این ادعاست. فرمانده کل سپاه در بحبوحه جنگ‌ پای حرف منتقدانش می نشیند و منتقدانش با شناخت قبلی که از او دارند آزادانه و بدون ترس حرفشان را به او میگویند. امروز چند مدیر اینگونه در دولت سراغ داریم؟

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محسن حیدری از فعالان سیاسی و رسانه ای درباره فیلمی که بی بی سی فارسی درباره جنجال اکبر گنجی و هم قطارانش در اوج جنگ ساخته، در یک رشته توییت یادآور شد:

* فرمانده کل سپاه، آذر۶۳ وسط جنگ‌ ایران وعراق، در حالی که ‎#سپاه برای عملیات بدر آماده میشد، برخی رزمندگان سپاه تهران را که این طرف و آن طرف گلایه میکردند، صدا زده و پای حرفشان نشسته و گوش داده است. بعد هم مستقیم از این جلسه به جبهه رفته است. فایل صوتی این جلسه سالها پیش بیرون آمد.

* شبکه ‎#BBC (درهفته دفاع مقدس ۱۳۹۹) سعی کرده با پخش فایل صوتی جلسه درونی سپاه با فرماندهشان در آذر۶۳ آن را وارونه کند! این نوار اتفاقاً نمایش هنر مدیریت است و نشان میدهد سپاه دیسیپلین خشک نظامی ندارد و انتقادپذیری، رُک گویی، تبادل فکری و مدیریت اقناعی در جلسات درونی خود دارد.

* جالب اینکه درجلسه مذکور، یکنفر میگوید محسن رضایی فرمانده کل سپاه، نظامی نیست و سیاسی است.

امروز اما BBC و طنینهای داخلیش میگویند فرماندهان سپاه سیاسی نیستند و نظامی اند! حق کدام است؟ فرماندهان سپاه ازجمله محسن رضایی سرباز میهن و انقلاب اند و نماد مدیریت مردمی در هر عرصه هستند.

‌* اینکه میگوییم دفاع مقدس نماد مدیریت مردمی است، همین نوار جلسه آذر۶۳ سند خوبی برای این ادعاست. فرمانده کل سپاه در بحبوحه جنگ‌ پای حرف منتقدانش می نشیند و منتقدانش با شناخت قبلی که از او دارند آزادانه و بدون ترس حرفشان را به او میگویند. امروز چند مدیر اینگونه در دولت سراغ داریم؟

* یک‌ مثال شفاف: در سالهای اخیر چند نفر از بانوان همکار BBC، انتقاداتی راجع به سواستفاده و رفتار غیرحرفه ای ‎#صادق_صبا مدیر بی بی سی فارسی مطرح کردند. آیا BBC شجاعتی هم‌سنگ بچه های سپاه در آذر۶۳ دارد که یک جلسه روددرو بین مدیران و آن بانوان منتقد بگذارد و نوار جلسه را منتشر کند؟

* رسانه‌ای که به شفافیت تن ندهد، نامش چیست؟ سپاه در یک موضوع نظامی (که ماهیتش گاه مقتضی عدم شفافیت است) گفتگوی صریح و شنیدن انتقادها را تاب آورده. پس حق دهید که با شنیدن فایل صوتی جلسه آذر۶۳ به فرماندهان این نهاد مردمی تبریک بگوییم و این نوار را سند افتخار مدیریت دفاع مقدس بدانیم.