رئیس اسبق شورای شهر تهران نکاتی را درباره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ یادآور شد. مهدی چمران رئیس اسبق شورای شهر تهران درباره برخی اظهارات مبنی بر اینکه بهتر است نامزدهای ریاست جمهوری در ابتدا کابینه مد نظر خود را به مردم معرفی کنند،گفت: من با این پیشنهاد موافقم که نامزدها از قبل تیم خود را به مردم معرفی کنند، زیرا اینکه نامزدها افرادی را قبول داشته و آنها را برای دولت احتمالی خود انتخاب کنند رسمی است که در سایر کشورها هم وجود داشته و چندان پیچیده نیست.

پیشنهاد جدید به کاندیداهای ریاست جمهوری ۱۴۰۰
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

او ادامه داد: البته اگر آن نامزد بخواهد وزرای خود را به مردم معرفی کند قطعی نخواهد بود، چرا که آنها باید رای اعتماد خود را از مجلس بگیرند؛ اما معرفی تیم نزدیک به دولت احتمالی خود برای مردم بسیار مفید خواهد بود.

چمران در پاسخ به این سوال که آیا در این صورت وامدار فرد یا گروهی نخواهند بود؟ گفت: این امر بستگی به آن شخصیت دارد؛ بله برخی‌ها هستند که خود را وامدار افرادی می‌دانند که برایش تلاش کرده‌اند و از همین رو وقتی که بر سر کار می‌آید مجبور به کار با همین افراد هستند.

فعال اصولگرا تاکید کرد: اما قاعدتا نه نماینده مجلس و نه رئیس دولت نباید خود را وامدار عده‌ای بداند، اگرچه همفکری و هماهنگی با افراد امری مثبت است؛ اما وامدار بودن به خصوص درباره مسائل مالی زیبنده هیچ فردی نیست؛ ناگفته نماند که این امر بسته به شخصیت خود فرد داشته و با وضع قوانین و مقررات نمی‌توان آن را تحت کنترل در آورد.

رئیس اسبق شورای شهر تهران  گفت: در اینجا بصیرت مردم بسیار امر مهمی است ؛ مقام معظم رهبری به خصوص در این دو سال آخر بر روی بصیرت مردم تاکید بسیاری داشتند و آن را ملاک قرار دادند، مردم به سادگی از روی شعارها و نحوه رفتار مردم می‌توانند به نوع شخصیت نامزد دست یافته و این امر را تشخیص دهند.