نایب رئیس کمیسیون اقتصادی با تأکید بر لزوم اجرای اقتصاد مقاومتی گفت: اثری از اجرای اقتصاد مقاومتی در برنامه‌های دولت ندیدم و این موضوع ضعف به شمار می‌رود.

اثری از اقتصاد مقاومتی در برنامه دولت نیست
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه توجه دولت به توانایی‌ها و ظرفیت‌های داخلی بخشی از مشکلات وابسته به خارج از کشور را کم خواهد کرد، گفت: اگر این نهاد برنامه‌های خود را با گفته‌های رهبر انقلاب مبنی بر اجرای اقتصاد مقاومتی و تلاش برای جهش تولید تطبیق دهد، حتماً موفق خواهد بود؛ اما من به صورت مصداقی اثری از اجرای اقتصاد مقاومتی در برنامه‌های دولت ندیدم و این موضوع یک ضعف به شمار می‌رود.

او ادامه داد: به نظر می‌رسد تنها به سربرگ اقتصاد مقاومتی و جهش تولید در نامه نگاری‌ها اکتفا شده است، به همین دلیل نتیجه لازم را در اقتصاد نگرفته‌ایم؛ مشکلات بازار سرمایه، بورس، ارز، سکه، ملک، خودرو و همچنین فراز و فرود‌های آنها و سیر نزولی شاخص‌ها، تناقض و ناامیدی را بین مردم ایجاد می‌کند.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه علاوه بر تحریم‌های خارجی، خودتحریمی هم در کشور وجود دارد، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم پس از چند دهه از انقلاب اسلامی به دشمن و خارجی‌ها بگوییم «ما ایستاده‌ایم»، باید در عمل نشان دهیم؛ دولت لازم است تدابیر خوبی بیندیشد، نه اینکه برای نمونه  در روز ۵۰ میلیون دلار در بازار ارز تزریق کند، آیا سود این اتفاق به جیب سوداگران و دلالان نمی‌رود؟ آیا قیمت کالا‌های اساسی تعدیل می‌شود؟ فعلا تعدیلی را در بازار نمی‌بینیم.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: این اتفاق‌ها تصمیم دولت است و آنها باید دلیل نوسان‌های قیمت در بازار خودرو، سکه، ارز و غیره را پاسخ  دهند. این بی‌ثباتی تزلزل ایجاد کرده است و تنها راه حل برون‌رفت از مشکل، نظارت، استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی و البته حمایت از شرکت‌های دانش بنیان ،نخبگان و اساتید دانشگاه است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس تصریح کرد: در هفته‌های اخیر و در حوزه انتخابیه‌ام، مردم می‌گفتند ما با نان و پنیر روز و شب را می‌گذرانیم، اما چون انقلاب و نظام برای ماست، در برابر اقدام‌های دولت سکوت کرده‌ایم. مردم از این گرانی‌ها و قیمت‌های حبابی که کمر دهک‌های پایین‌تر را شکانده، ناراحت هستند.

او در پایان گفت: اگر دولت با مردم و مجلس کنار بیاید، بسیاری از مشکلات حل می‌شود. نمی‌گویم این نهاد کاری نکرده است، اما آنچه مردم دنبالش هستند، دیده نمی‌شود و ما در مجلس در پی حد کافی خواسته‌ها هستیم