ایسنا/ اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) بیست و ششم آذر ماه ۱۳۹۹ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتشان پاسخ دادند.

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه امروز هیات دولت اظهار کرد: اگر امروز فشاری هم روی ایران است از جانب استکباری است که متاسفانه هنوز چند هفته از دولتش باقیمانده؛ کسی که به هیچ چیز پایبند نبود. یاغی ترین و قانونشکن ترین آمریکایی رئیس جمهور آمریکا شده بود. ما امروز از آمدن آقای بایدن ذوق زده نیستیم اما قطعا از رفتن ترامپ بسیار خوشحالیم.

رییس جمهور در بخش دیگری از صحبت هایش اضافه کرد: ما نشان دادیم که سخت و با وسواس مذاکره می کنیم اما اگر چیزی را امضا کردیم به عهد خود وفاداریم. در حالیکه اگر آمریکا را کنار بگذاریم حتی ۱+ ۴ هم نتوانسته است به تعهدات خود درست عمل کند.

۳۰ میلیون ایرانی آب ، برق و گاز رایگان دریافت می کنند

علی ربیعی سخنگوی دولت با بیان اینکه تصمیمات مهمی در خصوص اصلاح الگوی مصرف گرفته شده است، اظهار کرد: تصمیم این جلسه در خصوص آب و گاز و در جلسه قبلی در زمینه مصرف برق بود. خانوارهای کم‌مصرف که مطالعات ما نشان می‌دهد در دهک‌های پایین اقتصادی هستند، مصرف آب و گاز و برق برای آنان رایگان شد و برای آنان امکان استفاده رایگان فراهم خواهد شد و حدود ۳۰ میلیون نفر شامل این بهره‌مندی رایگان خواهند بود.

روایت آذری جهرمی از آخرین تلاش های یک اتاق فکر برای فیلترینگ اینستاگرام

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات در واکنش به پخش ویدیویی مربوط به حضور یک نوجوان ۱۴ ساله در لایو نامناسب اینستاگرامی و با بیان اینکه به من گفتند اتاق فکری می خواهد با انتشار این فیلم برای فیلترینگ اینستاگرام فشار بیاورد،‌ گفت: به جای دعواها به دنبال نجات کودک در معرض خطر باشیم.

با ارز ۴۲۰۰ تومانی، نباید مرغ سی هزار تومان به دست مردم برسد

عبدالناصر همتی رییس بانک مرکزی درباره مشکلات ارز ۴۲۰۰ تومانی، اظهار کرد: اگر ارز۴۲۰۰ تومانی را به درستی از مرحله واردات تا رسیدن به دست مصرف کننده توزیع می کردیم، خیلی کمک خوبی به مردم می شد. البته تا حالا هم کمک خوبی کرده  ولی در عمل خوب اجرا نشد. با ارز۴۲۰۰، نباید مرغ  به قیمت ۳۰هزار تومان به دست مردم برسد. بنابراین باید این ارز به گونه ای با تدبیر و اصلاح شود که شوک قیمتی برای مردم ایجاد نکند. مهمترین دغدغه دولت هم همین مسأله است‌. در حال بررسی این موضوع هستیم ولی هنوز نمی توانم نظر دهم که چه اتفاقی خواهد افتاد.

ابراز امیدواری وزیر ورزش برای کسب میزبانی جام ملت های آسیا

مسعود سلطانی فر وزیر ورزش درباره رقابت برای کسب میزبانی جام ملت های آسیا ، گفت: پنج کشور به مرحله آخر رفته اند که ازبکستان انصراف داده است و الان ایران، عربستان،امارات و هندوستان باقی مانده اند. ما همه اسناد و تعهداتی که دستگاه های مختلف باید می دادند را گرفته و ارسال کرده ایم. با توجه به ورزشگاه های مناسب و هتل های خوب شهرهای مختلف کشورمان، خیلی امیدوار هستیم که بتوانیم میزبانی را بدست آوریم. 

اخبار وزیر کار از پرداختی های سازمان تامین اجتماعی

محمد شریعتمداری، وزیر کار و رفاه اجتماعی درباره پرداختی های سازمان تامین اجتماعی توضیحاتی ارائه کردو گفت: افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارمندان دولت در لایحه بودجه قرار گرفته و طبیعتا در مذاکرات بین دولت و مجلس رقم نهایی مشخص می شود.