ایرنا- وزیر امور خارجه فرانسه گفت: سیاست های کشورش علیه افراط گرایی به درستی معرفی نشده و اسلام هراسی نبوده است و ما برای اسلام نهایت احترام را قائل هستیم.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایرنا از فرانس ۲۴، ژان ایو لودریان روز پنجشنبه در سفر به قطر گفت که سیاست های کشورش علیه افراط گرایی نادرست معرفی شده و اسلام هراسی نیست.

این سخنان در حالیست که امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه  به تازگی در پی انتشار تصویر موهن علیه پیامبر اسلام و ماجرای نشریه شارلی ابدو گفت از تداوم انتشار تصاویر موهن حمایت کرد که این امر موجی از خشم در میان مسلمانان کشورهای جهان بر انگیخت و پویش های مردمی مختلفی علیه او  به راه انداخته است.

لودریان  با توجه به انتقادهای صورت گرفته به تصمیمات اخیر پاریس علیه افراط گریان گفت: مواضع و اظهارات ما (در مورد مبارزه با افراط گرایی) عمدتاً تحریف شده و به عنوان بخشی از یک کارزار علیه کشورمان به اشتباه ارائه شده است.

وزیر امور خارجه فرانسه که روابط نزدیکی با رهبران خاورمیانه تحت ریاست امانوئل مکرون و فرانسوا اولاند برقرار کرده است، در سفر یک روزه به دوحه در نشست مطبوعاتی افزود: (مواضع ما) ممکن است توسط مومنانی که احساس می کنند به عقایدشان بی احترامی شده، مورد سوء تفاهم قرار گرفته است.

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه قطر نیز گفت که افراط گرایی خشونت آمیز با هیچ دینی در ارتباط نیست.

وی  افزود: ما باید قاطعانه در برابر گفتار اسلام هراسی ایستادگی کنیم همانطور که جهان در برابر همه انواع شعارهای نژادپرستانه ایستاده است.

به گزارش ایرنا، رسوایی هایی پی در پی نقض حقوق بشر در فرانسه که خود را مدعی مهد تمدن و دموکراسی می داند؛ بیش از پیش موارد و مصداق های تبعیض نژادی و استاندارهای دوگانه و تناقض گویی های حقوق بشری غرب را برملا کرده است.

اظهارات ضد حقوق بشری مکرون در حالی است که هیچ یک از اسناد حقوق بشر حق اهانت به ادیان الهی به بهانه آزادی بیان را تجویز نکرده است. در واقع سوء برداشت فرانسه و تفسیرهای متضاد مکرون از حقوق بشر که ناشی از برخورد سلیقه ای با آن است، بارها گریبان فرانسه را گرفته است.