ردیاب های شارژی بدون نصب مناسب افرادی هستند که نه تنها دانش نصب بلکه زمان لازم برای انجام این کار را ندارند. مزیت این گروه از ردیاب ها این است که به راحتی می توانند از یک خودرو به خودرویی دیگر، و از شخص به شخصی دیگر منتقل شوند. به عنوان مثال، اگر شما فرزندی خردسال در خانواده دارید و قصد دارید رفت و آمد او را کنترل کنید، به راحتی می توانید آن را در کیف فرزند خود قرار دهید و در هر لحظه موقعیت مکانی آن را روی موبایل یا کامپیوتر شخصی خود مشاهده کنید.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

ردیاب شارژی

احساس امنیت یکی از نیازهای اساسی انسان در هرم مازلو است. افراد همیشه به دنبال فناوری های جدید هستند تا دارایی های خود را حفظ و آرامش خاطر بیشتری را برای خود فراهم کنند. ردیاب ها یکی از محصولاتی است که در سال های اخیر برای تامین امنیت و حفظ دارایی افراد فراگیر شده اند. در میان انواع مختلف این دستگاه ها، ردیاب های شخصی و خودرویی به دلیل کارایی بالاتر، طرفداران بیشتری دارند. اساس این ردیاب ها، سیستم موقعیت یابی جهانی یا همان GPS است که امروزه پیشرفت های بسیار زیادی کرده است و قادر است موقعیت ها را با بالاترین دقت اعلام کند.  

نصب و راه اندازی این ردیاب ها به دلیل تخصص و زمانی که نیاز دارد، همیشه مسئله ساز است. به همین خاطر، شرکت های سازنده، ردیاب های جدید را روانه بازار کرده اند که به ردیاب شارژی بدون نصب معروف هستند. این ردیاب ها نه تنها نیازی به نصب و راه اندازی توسط متخصصین ندارند بلکه با وجود باتری قدرتمند، در فواصل زمانی طولانی نیاز به شارژ هم نخواهند داشت.

ردیاب آهنربایی

ردیاب چیست و چه کاربردهایی دارد؟

همه ما بارها کلماتی چون GPS و ردیاب را شنیده ایم. شاید این سوال در ذهن شما هم پیش بیاید که ردیاب با GPS چه تفاوت هایی دارند و هر یک باید در چه شرایطی استفاده شوند. جی پی اس (Global Positioning System)، سیستم موقعیت یابی جهانی است که توسط 24 ماهواره کار می کند و قادر است موقعیت را در هر زمان و شرایط جوی با دقت بالا اندازه گیری کند. در حالیکه، ردیاب ها از ماژول GPS استفاده می کنند و موقعیت افراد، ساختمان ها، خودروها و موارد دیگر را روی زمین تشخیص می دهند. به عبارت دیگر، ردیاب مانند دستگاه دزدگیر است که به عنوان مثال در خودرو شما قرار می گیرد و با استفاده از یک سیم کارت موقعیت شما را در هر لحظه ثبت می کند. بنابراین، مقایسه این دو عبارت از اساس اشتباه است.

در حال حاضر، طیف وسیعی از ردیاب های شخصی و خودرویی در بازار موجود است که برخی کاربردهای مهم آن به شرح زیر است:

  • نظارت و ردیابی خودروهای شخصی، عمومی، اداری، سازمانی (با توجه به آمار بالای سرقت ها، این مورد بسیار کاربردی است)
  • نظارت و مدیریت ناوگان های حمل و نقل عمومی (بسیاری از سیستم های پیامکی که به مسافر کمک می کند که از زمان ورود اتوبوس به ایستگاه آگاه شود، از این محصول استفاده می کنند)
  •  مدیریت ناوگان های ترانزیت و باربری (به راحتی می توان از محل دقیق مرسوله اطلاع پیدا کرد)
  • نظارت و مدیریت ناوگان های امداد رسانی و ماموریتی (در شرایط بحرانی مانند کمک به آسیب دیدگان سیل یا زلزله)
  • نظارت بر کارمندان هنگام ماموریت و بازاریابی (حتما همه ی شما روزانه با بازاریاب هایی مواجه شده اید که کلیه تراکت های تبلیغاتی خود را درون سطل زباله میریزند و به دنبال کارهای شخصی خود می روند)
  • مکان یابی افراد زمان وقوع حوادث هنگام ورزش در کوهستانها، طبیعت، دریا (کوهنوردانی که به دلیل شرایط نامساعد جوی در بهمن گرفتار می شوند)
  •  ردیابی کودکان، سالمندان، بیماران (به صورت خاص، مناسب افرادی که دچار آلزایمر یا فراموشی هستند و آدرس خانه خود را پیدا نمی کنند)
  • نظارت و ردیابی اموال، نظیر چمدان ها، کانتینرها
  • راهیابی هنگام ماموریت های حساس و فوری و طبیعت گردی و مسافرت (طبیعت گردانی که علاقمند یافتن مکان های بکر و دست نخورده هستند)

     

    ردیاب افراد

امکانات ردیاب های شارژی بدون نصب

اکثر ردیاب های موجود در بازار دستگاه هایی هستند که نیاز به نصب بر روی وسیله نقلیه دارد. شما باید ردیاب خودرو ، موتور سیکلت و دوچرخه را پیش نصاب ببرید و چندین ساعت زمان بگذارید تا نصب انجام شود.

ردیاب های شارژی بدون نصب مناسب افرادی هستند که نه تنها دانش نصب بلکه زمان لازم برای انجام این کار را ندارند. مزیت این گروه از ردیاب ها این است که به راحتی می توانند از یک خودرو به خودرویی دیگر، و از شخص به شخصی دیگر منتقل شوند. به عنوان مثال، اگر شما فرزندی خردسال در خانواده دارید و قصد دارید رفت و آمد او را کنترل کنید، به راحتی می توانید آن را در کیف فرزند خود قرار دهید و در هر لحظه موقعیت مکانی آن را روی موبایل یا کامپیوتر شخصی خود مشاهده کنید.

سوالی که اینجا مطرح می شود این است که در هنگام خرید ردیاب های شارژی بدون نصب چه نکاتی را در نظر بگیریم یا در مورد چه مواردی از فروشنده ی کالا سوال کنیم. در ادامه لیستی از مهمترین موارد را ملاحظه خواهید کرد:

    • باتری: در ردیاب های شارژی، نوع باتری مسئله ای مهم است زیرا زمان شارژدهی دستگاه را مشخص می کند. امروزه، ردیاب ها با انواع باتری در بازار موجود هستند که شما می توانید با توجه به قیمت و نیاز خود آنها را انتخاب کنید.
    • گواهینامه ها: اگر کاربری خاصی را از دستگاه خود می خواهید یا در مکان های خاصی از آن استفاده می کنید، در زمان خرید این ردیاب ها به استانداردهای ضربه، گرد و خاک و ضد آب بودن آن نیز توجه کنید. برخی مدل های این محصول دارای گواهینامه های حفاظت در برابر ضربه، آب، رطوبت و گرد و غبار هستند که در صورت استفاده از آنها در محیط های خاص حتما به اینکه توجه کنید. به عنوان مثال، اگر ردیاب را در کیف فرزند خود استفاده می کنید، امکان بیرون افتادن و ضربه خوردن آن بسیار بالاست.
    • کارکرد در حالت آفلاین: در اکثر ردیاب های موجود در بازار، برای ردیابی نیاز دارید که به اینترنت متصل باشید ولی برخی مدل های این دستگاه قابلیت ردیابی به صورت آفلاین (offline) را نیز دارند. در این دستگاه ها، شما میتوانید حتی بدون دسترسی به اینترنت (که ممکن است در خیلی مواقع با آن روبرو باشید) از طریق پیامک و نرم افزار مخصوص دستگاه از محل خودرو خود باخبر شوید. این ردیاب ها می توانند محل قرار گیری خود را به کاربر پیامک کنند.
    • میکروفن یکی دیگر از امکاناتی است که یک دستگاه ردیابی می تواند داشته باشد. از طریق میکروفن، شما می توانید صدای محیط اطراف را از طریق موبایل خود گوش دهید. یکی از کاربردهای میکروفن در عملیات امداد رسانی در سوانح کوهنوردی است که می توان از حال مصدومان از طریق صداهای اطراف مطلع گردید.
    • امکانات خاص: برخی مدل های ردیاب دارای دکمه ی کوچکی هستند که می توان آن را در محلی خاص قرار داد و در صورت رخداد برخی پیشامد مانند دزدی، با فشار دادن این دکمه درخواست کمک کرد. در این وضعیت، با فشار دادن دکمه پیامکی به شماره ی از قبل تعیین شده روی دستگاه ارسال می شود و افراد را از شرایط شما مطلع می کند.

    چنانچه قصد خرید ردیاب خودرو را دارید یا نیاز دارید در ارتباط با انواع مختلف جی پی اس اطلاعاتی کسب کنید می توانید به سایت  شرکت ایران رهیاب (www.iranrahyab.com ) بزرگترین شرکت تولید و پخش ردیاب و جی پی اس خودرو در ایران مراجعه کنید.