رییس کمیسیون سیاست خارجی کنگره خلق چین تاکید کرد که پکن از مواضع جمهوری اسلامی ایران در مسایل منطقه‌ای حمایت می‌کند.

اعلام حمایت چین از مواضع ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سفیر ایران در چین در گفتگو با رییس کمیسیون سیاست خارجی کنگره خلق بر تقویت گسترش همکاری‌های پارلمانی تاکید کرد.

محمد کشاورززاده در حاشیه نشست ویدئویی با مقام چینی گفت: کنگره خلق چین از جمهوری اسلامی ایران در مسایل منطقه‌ای حمایت می‌کند.

سفیر کشورمان در چین خاطرنشان کرد دولت چین مخالف یکجانبه گرایی آمریکا است و موارد متعدد یکجانبه گرایی را محکوم کرده است.

وی افزود: تحریم‌هایی که  علیه شرکت‌ها اعمال می‌شود از حد مرز خارج شده و ابتدایی‌ترین اصول اولیه نه تنها دیپلماتیک بلکه انسانی را هم زیر پا گذاشته و شرکت‌هایی که در زمینه بهداشت یا واکسن کار می‌کنند تحریم شده اند این مساله نشان دهنده خباثت و خوی درندگی رژیم حاکم بر آمریکا است به همین دلیل ایران و چین به عنوان دو کشور قدرتمند در غرب و شرق آسیا با هم تبادلات خوبی دارند و در زمینه همکاری‌های پارلمانی برنامه‌هایی در دستور است که در آینده نزدیک این همکاری‌ها افزایش می‌یابد.

در این نشست رییس کمیسیون سیاست خارجی کنگره خلق چین نیز با قدردانی از جمهوری اسلامی ایران گفت: همانطور که شما اشاره کردید روابط راهبردی ایران و چین دستاورد بسیار خوب سفر شی جین پینگ رییس جمهور چین به ایران بود.

وی افزود: پس از شیوع ویروس کرونا روسای جمهور دو کشور در گفتگوی تلفنی بر گسترش روابط دوجانبه و همکاری طرفین در مبارزه مشترک با کووید ۱۹ تبادل نظر کردند و برای فصل تازه روابط در شرایط جدید جهت گیری خوبی داشتند.

این مقام چینی گفت: مدت هاست که تحریم‌های آمریکا برای همکاری ایران و چین ضربه سنگینی وارد کرده، اما چین این مشکلات را با اقدامات عقلی بر طرف کرده است.