فارس/ عضو هیأت‌رئیسه مجلس با اشاره به اظهارات اخیر حسن روحانی علیه مجلس در موضوع بودجه 1400 گفت: اظهارات اخیر روحانی برای پنهان ماندن احکام انتصاب اخیر دولت برای اصلاح‌طلبان و ژن‌های خوب است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، درباره اظهارات اخیر حسن روحانی رئیس دولت‌های یازدهم و دوازدهم علیه مجلس با موضوع بودجه 1400 اظهار داشت: عدم صداقت دولت در لایحه بودجه در بخش دیگری هم با موضوع سند 2030 وجود دارد؛ چرا که از یک طرف می‌گویند چنین چیزی نیست اما در گزارش عملکرد اعداد، ارقام و اعتبار برای اجرای سند 2030 نوشته می‌شود و وقتی مجلس نسبت به این موضوع واکنش نشان داد دولت با فرار رو به جلو اعلام کرد که اشتباه شده است و این عدد قرار نبوده در آن ردیف نوشته شود.

وی ادامه داد: مجلس یازدهم بارها جلوی اشتباهات دولت فعلی را گرفته است اما نمی‌دانیم چرا دولت مرتب از دست مجلس ناراحت می‌شود البته بخشی از این عصبانیت به دلیل ورود قاطعانه مجلس و قوه قضائیه به موضوع بورس است.

سلیمی گفت: رئیس‌جمهور هنر خاصی در پرت کردن حواس مردم ایران دارد و بهتر است او پاسخ دهد که اگر بیشتر از دیگران درس خوانده بگوید در طول چند سال اخیر قیمت مسکن چند برابر شده است؟ قیمت ارز چند برابر شده؟ و اعلام کند که کدام دولت رکورددار افزایش قیمت آن است؟ اگر دولت نمی‌تواند این موضوعات را حساب و کتاب کند مجلس آماده این کار است.

وی گفت: قوه مجریه باید پاسخ دهد چرا قیمت مواد غذایی افزایش بسیار شدید داشته و با آنکه مقادیر زیادی ارز 4200 تومانی برای حمایت از واردات و تولید گوشت و مرغ در نظر گرفته شده است چرا وضعیت بازار این گونه است.

وی خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور به جای حمله به مجلس پاسخ دهد که چرا تخم‌مرغ دانه‌ای 1700 تومان شده است و توضیح دهد چه اتفاقی رخ داده که این رقم افزایش شدیدی پیدا کرده چرا که دولت او ادعای دانستن ریاضیات و حسابداری را دارد.

سلیمی گفت: تورم در دولت آقای روحانی رکورد زده است و بهتر است به جای حمله به کمیسیون تلفیق مجلس توضیح دهد که چه بلایی سر ضریب جینی آمده و  چرا فاصله فقیر و غنی در تاریخ ایران به رقم بی‌سابقه فعلی رسیده است ولی اگر از حسابداری چیزی نمی‌داند مجلس آماده این کار را برای دولت انجام دهد.

عضو هیأت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: آقای حسن روحانی بهتر است توضیح دهد که حساب و کتاب و جمع و تفریق تولید برق در کشور چرا به وضعیتی رسیده که شاهد قطعی و خاموشی‌های مکرر هستیم و بهتر است رئیس‌جمهور بگوید که آیا از این موضوعات اطلاع دارد؟

وی افزود: رئیس‌جمهور بهتر است ضمن پذیرش اشتباهات فاحش در لایحه بودجه 1400 بپذیرد که مجلس، خانه ملت است و توهین به مجلس توهین به همه ملت محسوب می‌شود؛ این در حالی است که برخلاف نظر رئیس‌جمهور،‌ مجلس در حال حساب  و کتاب و شفافیت حداکثری در بودجه 1400 است و قوه مجریه هم نبایستی بیشتر از این فریاد سیاسی بزند.

عضو هیأت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: متأسفانه دولت عده‌ای خاص را بر سر کار آورده و بایستی توضیح دهد که چقدر مردم و مدیران شایسته را در دولت یازدهم و دوازدهم حذف کرده است تا بتواند دوستان و هم حزبی‌ها و سمپات‌های آنها به پست‌های خاص برسند. این در حالی است که در هفته اول بهمن احکام خاصی از سوی روحانی برای اصلاح‌طلبان صادر شده و حسن روحانی سعی می‌کند با گرد و خاکی که ایجاد می‌کند مانع از انتشار این احکام شود.