«حسن ایرلو» سفیر جمهوری اسلامی ایران در صنعاء روز شنبه(دیروز) با «هشام شرف عبدالله» وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن دیدار کرد.

سفیر ایران در صنعا: هیچ راه‌حل نظامی در یمن کارساز نیست
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

در این دیدار نتایج سفر اخیر «مارتین گریفیتس» فرستاده دبیرکل سازمان ملل در امور یمن به تهران مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن گفت که رهبری سیاسی صنعاء اعم از شورای عالی سیاسی و دولت نجات ملی در مواضع خود مبنی بر پیگیری حل‌وفصل سیاسی، تحقق صلح و تعامل با طرح‌های بین‌المللی در این زمینه ثابت قدم است.

طبق گزارش خبرگزاری سبأ یمن، وی در عین حال گفت که در صورت عدم توقف تجاوزات ائتلاف آمریکایی-سعودی اعم از بمباران شهرها و مناطق مسکونی و توقیف کشتی‌های حامل سوخت و گاز مصرفی منازل، ما نیز آماده مقابله و پاسخ متقابل به این تجاوزات هستیم.

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن تأکید کرد: تا زمانیکه ملت یمن تحت محاصره شدید و درد و رنج روزانه قرار دارد، صنعاء قادر و آماده است با استفاده از تمام توان خود کاری بکند تا بنادر و فرودگاه‌های پایتخت‌های کشورهای عضو ائتلاف سعودی تاوان بخشی از این درد و رنج ناشی از تجاوزات آمریکایی- سعودی برای ملت یمن را بدهند.

سفیر ایران در صنعاء نیز تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران موافق راه‌حل سیاسی مسالمت‌آمیز است و هیچ راه‌حل نظامی در یمن کارساز نیست.

وی افزود که ایران از هر گونه رویکرد صادقانه برای تحقق صلح در یمن استقبال می‌کند و پیش از این نیز یک طرح صلح چهار ماده‌ای را در سازمان ملل مطرح کرده است.

او تصریح کرد که ایران از تلاش‌های فرستاده سازمان ملل در امور یمن برای پایان دادن به تجاوزات و رفع محاصره یمن حمایت می‌کند.