لندن معتقد است باید تحقیقات کاملی درباره شرایط و وضعیت کنونی شاهدخت دبی انجام شود

انگلیس بازهم کاسه داغ‌تر از آش شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش روزنامه گاردین، این درخواست از سوی دولت لندن پس از آن مطرح شد که سومین تصویر از لطیفه، شاهدخت دبی در صفحه اینستاگرام دوستش در حالیکه در یک مرکز خرید در دبی در کنار دوستانش نشسته، منتشر شد و این گمانه زنی به وجود آمد که وی به صورت کامل از حصر خانگی آزاد شده است.

پیتر هین، وزیر سابق امور خارجه انگلیس گفت: وزرای کشور باید کندی و آهسته عمل کردن درباره وضعیت این زن جوان را کنار بگذارند و به دنبال اثبات کامل و مناسب درباره آزادی و زندگی او باشند. این تصاویر چیزی را به ما نشان نمی‌دهد. به طور مثال او چرا هنوز اجازه ندارد تا به صورت مستقیم با رسانه‌ها صحبت کند؟

وی یکی از افرادی است که به دنبال اعمال فشار بر دولت لندن به منظور اقدامات بیشتر و مداخله برای دفاع از حق آزادی لطیفه هستند که شامل تصرف و توقیف اموال و دارایی های شیخ محمد بن رشید آل مختوم، حاکم دوبی می‌شود.

لطیفه ۳۵ ساله از مارس ۲۰۱۸ و از زمان فرار نافرجام از دوبی در انظار عمومی دیده نشده بود.

روز شنبه تصویری از وی به همراه یکی از دوستانش در تراس یک رستوران ایتالیایی در دوبی توسط دوستش در صفحه اینستاگرام منتشر شد.

لطیفه در ۲۰۱۸ زمانی در مرکز توجه جهانی قرار گرفت که یک گروه حقوق بشری ویدئویی را از سوی وی منتشر کرد که نشان می داد وی قصد داشته تا از دوبی فرار کند اما در ساحل هند و توسط نیروهای امنیتی دستگیر و به دوبی بازگردانده شد.