تلویزیون های هوشمند نسل جدید با دارا بودن فناوری پیشرفته اتصال به اینترنت، به افراد در مرور شبکه های وب و بسیاری فعالیت های دیگر کمک می کنند.

چگونه مشکل عدم اتصال تلویزیون سامسونگ به WIFI را برطرف کنیم؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

اما اگر تلویزیون شما قادر به شناسایی شبکه یا شبکه های دیگر نیست، باید چند مورد را بررسی کنید تا مشخص شود مشکل از تلویزیون است یا تجهیزات شبکه شما مشکل پیدا کرده اند.

این راهنما به شما کمک می کند تا تجهیزات خود را برای حل مشکل، بررسی کنید.

02

  1. ببینید آیا تلویزیون شما شبکه های Wi-Fi را تشخیص می دهد؟

به  Settings > General > Network > Network Settings > Wireless بروید و ببینید آیا شبکه شما در لیست وجود دارد. اگر شبکه شما در لیست وجود ندارد، اما شبکه های دیگر در لیست وجود دارند، مطمئن می شوید که کارت بی سیم در تلویزیون کار می کند.

اگر هیچ نام شبکه ای در لیست وجود ندارد، جهت بررسی مشکل کارت بی سیم تلویزیون خود با نمایندگی تعمیرات تلویزیون سامسونگ مشهد تماس بگیرید.

  1. یک نقطه اتصال ایجاد کنید و آن را در تلویزیون شناسایی کنید

برای آنکه متوجه شوید که تلویزیون شبکه های دیگر را شناسایی می کند یا خیر، می توانید به کمک دستگاه تلفن همراه خود و قابلیت هات اسپات آن، یک شبکه ایجاد کرده و سپس آن را در تلویزیون پیدا کنید.

 اگر تلویزیون بتواند این شبکه را تشخیص دهد، سرویس تعمیر تلویزیون نیاز نیست و مشکل از شبکه وای فای شما است که شناسایی نمی شود.

  1. بررسی کنید که آیا نام شبکه وای فای شما مخفی است؟

اگر تلویزیون سایر شبکه های وای فای را شناسایی کرده اما شبکه وای فای شما در لیست نیست، باید مخفی بودن نام شبکه خود را بررسی کنید. شبکه های Wi-Fi را می توان به عنوان یک اقدام امنیتی مخفی نمود تا از نمایش آنها هنگام جستجوی شبکه جلوگیری کند.

اگر شبکه را پنهان کرده باشید، می توانید به جای انتخاب در لیست شبکه ها، با وارد کردن نام شبکه خود، به آن متصل شوید. برای این کار به انتهای لیست شبکه ها در گزینه وایرلس بروید و Add را انتخاب کنید.

4.مک آدرس

مشکل مک آدرس، یکی از دلایل رایج و شناخته شده در عدم اتصال تلویزیون به WIFI است. مک آدرس در واقع یک گزینه از تنظیمات مودم است که شما می توانید با فعال کردن آن، فقط به دستگاه های خود، اجازه اتصال به مودم را بدهید. در صورتی که این گزینه فعال باشد، برای حل مشکل باید وارد بخش مک آدرس مودم شده و آن را غیرفعال کنید. همچنین می توانید مک آدرس تلویزیون را در لیست مودم وارد کرده و به این ترتیب، تلویزیون را به لیست مجاز مودم اضافه کنید.

 

  1. دستگاه های دیگر خود را که به Wi-Fi متصل هستند قطع کنید

هرچه دستگاه های بیشتری به شبکه Wi-Fi متصل شده باشد، سیگنال ضعیف تری خواهید داشت. اگر 2 تبلت، 3 تلفن، لپ تاپ و Xbox داشته باشید، سیگنال می تواند بسیار ضعیف باشد. سایر دستگاه های Wi-Fi را از شبکه جدا کرده و سپس سعی کنید تلویزیون را متصل کنید.

اگر با جدا کردن سایر دستگاه ها تلویزیون متصل شد، به این معنی است که مودم یا روتر شما قادر به کنترل تعداد زیادی دستگاه نیست و باید آن را ارتقا دهید یا دستگاه های کمتری را به آن متصل کنید. برای رفع این مشکل با مرکز تعمیرات تلویزیون در مشهد تماس بگیرید.

03

  1. چرخه برق تمام تجهیزات شبکه را مجددا راه اندازی کنید

هر دستگاه مربوط به شبکه وای فای (مانند مودم، روتر و ...) و تلویزیون را از برق جدا کنید. سپس اولین دستگاه یعنی مودم را وصل کنید و اجازه دهید تا راه اندازی مجدد آن تمام شود. پس از آن، دستگاه بعدی یعنی تلویزیون را که در این مسیر قرار دارد وصل کنید و اجازه دهید تا راه اندازی مجدد آن نیز تمام شود. سپس دوباره به شبکه متصل شوید.

  1. بررسی اتصالات

بررسی اتصالات و اطمینان از سالم بودن آن ها، یکی دیگر از ساده ترین روش هایی است که احتمالا مشکل عدم اتصال تلویزیون به وای فای شما را برطرف خواهد نمود. برای این منظور بایستی تمامی اتصالات و کابل های متصل شده به مودم و تلویزیون خود را بررسی کنید.

  1. فاصله مودم و تلویزیون را کاهش دهید

یکی دیگر از راهکارهایی که برای حل مشکل متصل نشدن وایفای به تلویزیون وجود دارد، کاهش فاصله بین مودم و تلویزیون است. در مواردی که فاصله بین تلویزیون و مودم زیاد باشد، شناسایی شبکه وای فای توسط تلویزیون سخت خواهد بود. برای حل این مشکل، فاصله دو دستگاه را به کمتر از 7 متر کاهش دهید.

در صورت بررسی و کاهش فاصله بین دستگاه ها و عدم رفع مشکل نیز بهتر است با پاراتک تماس برقرار نمایید.

9.ریستارت کردن مودم

در بسیاری از موارد، ریستارت کردن سیستم، مشکل عدم اتصال تلویزیون به وای فای را برطرف خواهد کرد. مودم را خاموش کرده و بعد از گذشت 10 دقیقه آن را روشن نمایید. سپس اتصال وای فای را بررسی کنید.

10.دستگاه ‌های هم فرکانس را از تلویزیون و مودم دور کنید

 در برخی موارد، دستگاه هایی همچون مایکرویو، مانیتور، تلفن بی سیم و ... می توانند عملکرد وای فای شما را با اختلال مواجه نمایند. در چنین مواردی، می توانید با دور کردن این دستگاه ها از مودم و تلویزیون خود، مشکل را برطرف نمایید.

 

نمایندگی تعمیرات تلویزیون در منزل

تماس با یک مرکز نمایندگی تعمیرات تلویزیون سامسونگ در منزل یکی از روش های آسان برای حل مشکل عدم اتصال تلویزیون به وای فای است. یک نمایندگی مجاز می تواند با بررسی انواع دلایل، هرگونه مشکل تلویزیون شما در اسرع وقت توسط تکنسین های کارآزموده برطرف نماید.

پاراتک

پاراتک به عنوان نمایندگی مجاز تعمیرات تلویزیون در مشهد با دارا بودن تکنسین های حرفه ای، خدمات تعمیر تلویزیون شما را در کوتاه ترین زمان ممکن در محل شما ارائه می دهد. ما با سابقه بیش از 3 دهه فعالیت خود، امروزه انواع خدمات تعمیرات LED و LCD تلویزیون در شهر مشهد را با بالاترین سطح کیفیت به مشتریان خود ارائه می نماییم.