خانه ملت/ نماینده مردم دهلران و دره شهر در مجلس گفت: نمایندگان خواستار توجه به مناطق کمتر توسعه یافته پیرامونی و مرزی و همچنین دقت در انتصاب مدیران شرکت های زیرمجموعه وزارت تعاون هستند.

مطالبه یک نماینده از عبدالملکی درخصوص انتصاب مدیران وزارت تعاون
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

بهزاد علیزاده در نشست علنی امروز (دوشنبه، یک شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با برنامه های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: مخالفان وزیر پیشنهادی به موضوع خاصی در خصوص برنامه های وی اشاره نکردند در واقع به انتظاراتی که از وزیر آینده دارند پرداختند. بخشی از مشکلات مطرح شده به دولت گذشته برمی گردد و آقای عبدالملکی در این زمینه نمی تواند پاسخگو باشد.

نماینده مردم دهلران و دره شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از آقای رئیسی باید به خاطر توجه به عناصر تجربه وجوانی در کابینه خود تشکر کرد، ادامه داد: اعضای کابینه دارای روحیه جهادی، انقلابی، فساد ستیز و تخصصی هستند. در درون مجلس و خارج از آن نسبت به اعضای کابینه انتقاداتی وجود دارد اما کابینه از وزن لازم برای اداره کشور برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بزرگ ترین، مهم ترین و پیچیده ترین وزارتخانه های دولت است و چالش های بزرگی دارد که با برنامه می توان آن ها را برطرف کرد، گفت: وزارت تعاون ترکیبی از سه وزارتخانه است و اگر این مجموعه ها هماهنگ عمل کنند وزارتخانه به خوبی اداره می شود و در حوزه اشتغال و معیشت می تواند عملکرد خوبی داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت تعاون علاوه بر انجام وظایف ذاتی خود بخش بزرگی از اقتصاد و اشتغال کشور را در اختیار دارد، تصریح کرد: با توجه به اهمیت وزارتخانه مذکور فردی باید مسئولیت آن را بپذیرد که برنامه محور، متخصص، سختکوش و پاک دست باشد. عبدالملکی علاوه بر این ویژگی ها به عنوان یکی از جوان ترین اعضای کابینه در حوزه اقتصاد مقاومتی صاحب نظر است و نگاه مثبتی به ظرفیت های فراوان داخلی برای رفع مشکلات اقتصادی کشور به ویژه در حوزه ایجاد اشتغال دارد.

وی با تاکید بر اینکه آقای عبدالملکی دارای سوابقی از جمله مشاور وزیر امور اقتصادی و  دارایی، دبیر شورای اقتصادی صدا و سیما، عضو هیات مدیره صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کشور و معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) است، عنوان کرد: به گواه صاحب نظران به واسطه تعامل محور بودن آقای عبدالملکی موجب تحول در مجموعه هایی که در آن ها فعالیت کرده است شده است.

علیزاده ادامه داد: برخی از چالش های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شامل نامناسب بودن فضای کسب وکار، تداوم افزایش نرخ بیکاری، عدم تناسب نرخ دستمزد و تورم، معوقات حقوق کارگران در واحدهای تولیدی و صنعتی، همگرایی دولت، بخش کارگری و کارفرمایی، غیرفعال بودن 40 درصد تعاونی ها، عدم تحقق سهم 25 درصدی تعاون در اقتصاد کشور که اکنون کمتر از 5 درصد است، اتکای همه جانبه سازمان بهزیستی به بودجه های دولتی و غفلت از سرمایه غیردولتی، بی عدالتی درمانی، تبعیض در ارائه خدمات درمانی در بیمه شدگان صندوق های مختلف، افزایش بدهی دولت به صندوق های بازنشستگی و عدم شفافیت در شرکت ها و صندوق های زیرمجموعه می شود.

وی افزود: خوشبختانه آقای عبدالملکی با توجه به اشراف بر حوزه وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی راهکارهای علمی و عملی برای رفع چالش های این وزارتخانه ارائه کرده که بخشی از آن شامل بهبود فضای کسب وکار، حمایت همه جانبه از طرح های بخش خصوصی و تعاونی، توسعه کارآفرینی و مشاغل نوین و دانش بنیان، توسعه اشتغال در فضای مجازی، اصلاح قانون کار با مشارکت ذینفعان، حمایت از تشکل های کارگری به منظور کاهش مداخلات دولت، بازنگری قانون تعاون براساس قواعد تعاونی ها و شرایط بنگاه های اقتصادی، اجرای کامل نظام طبقه بندی مشاغل، توانمندسازی خدمت گیرندگان بهزیستی و عبور از رویکرد صدقه محور، تخصص گرایی و شایسته سالاری در انتصاب مدیران صندوق ها و شرکت ها، شفافیت کامل و گزارش دهی می شود.

نماینده مردم دهلران و دره شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: طبیعتا موافقان آقای عبدالملکی و کسانی که به وی رأی اعتماد می دهند توقعاتی از جمله دقت در انتصابات مدیران و اعضای صندوق ها، هولدینگ ها و شرکت ها دارند تا به حیات خلوت تبدیل نشود. همچنین خواستار نظارت کافی بر صندوق ها و توجه بر دخل و خرج ها آن ها هستند.

وی خاطرنشان کرد: توجه به استان ها و مناطق کمتر توسعه یافته پیرامونی و مرزی و عمل به برنامه های ارائه شده و ارائه گزارش های فصلی از جمله خواسته های نمایندگان از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.