حسین ابراهیمی گفت: مجلس به خوبی از توان خود در بررسی صلاحیت و شایستگی وزرای پیشنهادی استفاده کرد و نمایندگان به بهترین شکل ممکن به حرف‌های وزرای پیشنهادی گوش دادند و نقدهایی کارشناسی مطرح کردند.

بهترین عضو کابینه رئیسی کیست؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: بررسی رأی اعتماد وزرای پیشنهادی دولت همچنان ادامه دارد و مجلس تا اینجای کار با تمام توان سعی کرده است که نقاط قوت و ضعف وزرای پیشنهادی را ارزیابی کند.

حسین ابراهیمی، فعال سیاسی درباره کلیت بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی به «مثلث‌آنلاین» گفت: «ارزیابی من این است که مجلس به خوبی از توان خود در بررسی صلاحیت و شایستگی وزرای پیشنهادی استفاده کرد و نمایندگان به بهترین شکل ممکن به حرف‌های وزرای پیشنهادی گوش دادند و نقدهایی کارشناسی مطرح کردند که حتما نقدهایشان می‌تواند وجه ارشادی برای وزرایی که رأی اعتماد می‌آورد داشته باشد».

او ادامه داد: «آقای رئیسی هم تمام تلاش خود را به کار گرفت تا کابینه‌ای انقلابی و متشکل از جوانان و نیروهای باتجربه معرفی کند که امیدواریم این کابینه بتواند زمینه تحولات مثبتی را فراهم کند. واقعا افرادی که معرفی شدند، با برنامه هستند و حرف‌های دقیقی را مطرح می‌کنند و نمایندگان هم با بصریت کافی بر آنها نظارت کردند. در مجموع روند جاری نشان می‌دهد مجلس و دولتی کارآمد خواهیم داشت که می‌توانند با هماهنگی هم مشکلات کشور را حل کنند».

او درباره تیم اقتصادی دولت هم گفت: «آقای مخبر که مسئول هماهنگی تیم اقتصادی آقای رئیسی است از تجربیات بالایی برخوردار است. او فردی کارآمد، توانمند و انسانی لایق است که می‌توانند یک‌دستی کامل در وزارتخانه‌های اقتصادی ایجاد کند».

ابراهیمی همچنین درباره تیم دیپلماسی رئیسی هم گفت: «آقای امیرعبداللهیان که به احتمال زیاد رأی اعتماد می‌گیرد، فردی بسیار کارکشته در حوزه سیاست خارجی است. از سوی دیگر او یک فرد انقلابی است که می‌داند سیاست کلی نظام را چه‌طور باید در عرصه بین‌المللی پیش ببرد. او اهل تحول است و حتما مشکلات بین‌المللی نظام را حل و فصل می‌کنند. به نظر من یکی از بهترین انتخاب‌های آقای رئیسی، آقای امیرعبداللهیان بوده است و انشالله منشأ خیر خواهد شد».