محمد صادق کوشکی گفت: علی‌رغم اینکه کارگزاران حاضر نیست که هزینه سخنان فائزه را بدهد اما در عین حال قدرت اخراج او را هم ندارد.

فضای بلبشویی است؛ از فائزه هاشمی تا نرگس محمدی هرچه می‌خواهند می‌گویند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: فائزه هاشمی رفسنجانی به تازگی بازهم سخنانی عجیب را مطرح کرده و گفته است که رفع تحریم‌های سپاه به نفع کشور و مردم نیست که این سخنان با موج انتقادهای فعالان و شخصیت‌های سیاسی راست و چپ روبه‌رو شد. فائزه هاشمی عضو حزب کارگزاران سازندگی، یکی از احزاب قانونی کشور است و در این بین پرسش آن است که چرا حزب کارگزاران که سران آن سعی کرده‌اند مواضعی معتدل داشته باشند، عذر این عنصر ساختارشکن را نمی‌خواهند؟

محمدصادق کوشکی، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «سخنان فائزه هاشمی جای هیچ بحث و تحلیلی ندارد و صرفا به یک بیت شعر اکتفا می‌کنم که: گر بدی گفت حسودی و رفیقی رنجید/ گو تو خوش باش که ما گوش به احمق نکنیم. این برای فائزه هاشمی اما درباره حزب کارگزاران و نسبتش با او باید بگویم که به هر حال زور کارگزاران به فائزه نمی‌رسد و عملا انکان اینکه او را اخراج کنند را  ندارند. بسیاری از مواضع او برای کارگزاران و حتی خانواده هاشمی دردسرساز بوده است و حتی محسن هاشمی به‌عنوان بزرگ‌تر خانواده بارها اعلام نارضایتی از مواضع خواهرش داشته و اعلام برائت هم کرده‌ است».

او ادامه داد: «علی‌رغم اینکه کارگزاران حاضر نیست که هزینه سخنان فائزه را بدهد اما در عین حال قدرت اخراج او را هم ندارد و فائزه هم به هیچ‌وجه خود را پایبند به قواعد و اصول حزبی نمی‌داند و خود را بالاتر از حزب می‌بیند و هرچه به دهانش می‌آید را می‌گوید. به هر حال کارگزاران گیر کرده است و فائزه برای این حزب مثل استخوان در گلو است که نه می‌تواند بیرونش بیندازد و نه می‌تواند قورتش دهد».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «شرایط کنونی کشور یک بلبشویی است. انگار خیلی‌ها در گفتن حرف‌های هنجارشکن با هم رقابت می‌کنند. در فضای مجازی هرکه هرچه از دهانش در می‌آید، می‌گوید. می‌بینیم که خیلی‌ها اسم فعال سیاسی بر خود گذاشته‌اند و در داخل هم کار می‌کنند اما با رسانه‌های صهیونیستی-سعودی مانند اینترنشنال مصاحبه می‌کنند. به هر حال از فائزه هاشمی تا نرگس محمدی از آزادی بیان موجود سوءاستفاده می‌کنند و هرکاری که می‌خواهند، می‌کنند».

کوشکی در پایان گفت: «همه اینها هم به دلیل ضعف قوانین موجود است. هم ضعف قوانین داریم و هم همین قوانین موجود هم اجرا نمی‌شود. جالب است در این فضای هرکی‌به‌هرکی ضدانقلاب‌ها هر سخنی می‌گویند و در نهایت از نبود آزادی بیان هم گله می‌کنند».