مورد مهمی که در بحث لوازم آشپزخانه صنعتی حائز اهمیت می باشد، مشاوره بسیار دقیقی است که با مشاوران بسیار حرفه ای در کلیه ی زمینه‌ها و زیر شاخه‌های تجهیزات می تواند این کاررا برای شما انجام دهد و در راه اندازی کترینگ ها، فست فودها ورستورانهای بزرگ جهت جانمایی، طراحی، دیزاین و فروش تجهیزات به صورت کاملا حرفه ای این خدمات را به شما ارائه دهد.

معرفی انواع وسایل جهت راه اندازی آشپزخانه صنعتی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

اگر مجموعه شما نیز به دنبال راه اندازی فست فود، رستوران و یا کافی شاپ می باشد، بهتر است قبل از هر اقدامی از مشاورین متخصص و خبره در حیطه کاری مورد نظرتان مشاوره بگیرید. زیرا تجربه بالای مشاوران گروه صنعتی تجهیز گستر باعث می شود بسیاری از مشکلات که از دید شما مخفی مانده نمایان گردد و قبل از اینکه مشکلات زیان باری برای شما بوجود آورد، برای رفع آنها بهترین و مناسب ترین تصمیم گیری اتخاذ گردد.

۲۳۴

 خرید وسایل آشپزخانه صنعتی از سه روش انجام می‌گیرد:

  1. فروش در بورس‌های خیابان جمهوری، خیابان مولوی و مراکز عمده فروشی هر استان
  2. فروشگاه‌های آنلاین وسایل آشپزخانه صنعتی
  3. ارتباط مستقیم با شرکت‌های تولیدکننده وسایل آشپزخانه صنعتی

عبارت وسایل آشپزخانه گاها با لوازم آشپزخانه خانگی اشتباه گرفته می‌شود. به همین منظور به تشریح لیست تجهیزات آشپزخانه خواهیم پرداخت تا اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید. این تجهیزات جهت استفاده در رستورانها، کترینگها، هتل‌ها و آشپزخانه‌های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. جنس بدنه قدرتمند، کارکرد صنعتی و عالی، ظرفیت بالا، ماندگاری قابل توجه، قابلیت پخت در طعم‌های متنوع و لذیذ و…، همه و همه از جمله مزایای این لوازم و دستگاه‌ها بشمار میرود.

در بازار فروش وسایل آشپزخانه صنعتی و در بین شرکتهای تولید کننده، همواره لیست بلند و متنوعی از وسایل آشپزخانه صنعتی مختلف دیده می شود که ممکن است شما را در انتخاب سردرگم کند. از این رو لازم است قبل از خرید تجهیزات، اطلاعات و آگاهی خود را بالا ببرید. با توجه به تنوع و گستردگی این تجهیزات بهتر است ابتدا به دسته بندی آن ها بپردازیم. تفاوتی ندارد که این آشپزخانه صنعتی در یک رستوران و یا در یک فست فود راه اندازی شده باشد، در هر صورت یک دسته بندی کلی برای تجهیزات آشپزخانه به شرح ذیل وجود دارد :

  1. وسایل مورد استفاده جهت آماده سازی رستوران / تجهیزات آماده سازی فست فود
  2. تجهیزات پخت و پز رستوران / تجهیزات پخت و پز فست فود
  3. لوازم نگهداری غذا در رستوران / تجهیزات نگهداری فست فود
  4. تجهیزات مورد استفاده در بخش شستشوی رستوران / تجهیزات شستشوی فست فود

وسایل برقی آشپزخانه را گرد می کنند

از نگهداری ایمن غذا گرفته تا پخت و پز دقیق (و شستشوی سریع و کارآمد)، شام آماده و آشپزخانه ای تمیز در کمترین زمان خواهید داشت. و با توجه به اینکه چقدر به لطف لوازم خانگی خود در زمان و انرژی صرفه جویی می کنیم، جای تعجب نیست که آنها جزء ضروری هستند. هم در آشپزخانه و هم در زندگی ما.

وسایل آشپزخانه برای هر خانه

مهم نیست که یک مهمانی پنج غذای آماده می کنید، یا فقط یک میان وعده سریع درست می کنید، می خواهید آن را به راحتی انجام دهید. از این رو، شما یک راه حل آشپزخانه ایده آل با وسایلی می خواهید که به شما امکان می دهد بدون هیچ زحمتی آماده و آشپزی کنید. برای انجام این کار، به چیدمان استاندارد آشپزخانه متشکل از اجاق گاز، فر، یخچال و فریزر و همچنین یک هود نیاز دارید.

خوشبختانه، ما شما را به طور کامل تحت پوشش قرار داده ایم. تنها چیزی که باید در مورد آن فکر کنید این است که چقدر فضای برای لوازم خانگی دارید و چه نوع سبک داخلی را می خواهید. در هر صورت، در اینجا در IKEA، هیچ مشکلی برای یافتن لوازم خانگی و تطبیق آنها با سبک آشپزخانه دلخواه خود نخواهید داشت.

نحوه انتخاب لوازم خانگی با فضای آشپزخانه محدود

هنگامی که آشپزخانه خود را با لوازم خانگی اولیه تجهیز کردید، می توانید به آخرین نکات فکر کنید. در برخی از خانه‌ها، فضای لازم برای نصب لوازم خانگی را دارید. اما اگر در یک آپارتمان کوچکتر زندگی می کنید چه؟ یا پلان طبقه شما اجازه یک آشپزخانه همه جانبه را نمی دهد؟ اگر اینطور است، باید اولویت بندی کنید.

نکات مهم برای خرید وسایل آشپزخانه صنعتی

در هنگام خرید باید به مواردی دقت نمود تا بتوانید بهترین تجربه خرید را داشته باشید. انتخاب اشتباه این تجهیزات می تواند منجر به افت کیفیت غذا و نارضایتی مشتریان شود. این نکات می تواند شامل مواردی از قبیبل: متریال تجهیزات، کیفیت بدنه و اجزای سازنده، برند معتبر و غیره از نکاتی است که باید در هنگام خرید به آن توجه نمود.

وسایل صنعتی رستوران

وسایل صنعتی مورد استفاده در رستوران تمامی قطعات بزرگ و کوچک رستوران که شما برای پخت محصولات غذایی در آشپزخانه تجاری خود استفاده کنید، را شامل می شود. شما میتوانید با مراجعه به مقاله رستوران تاریخچه و بازار کار آن را مطالعه کنید. در میان وسایل رستورانی، ابزار و وسایل مختلفی وجود دارد که می بایست در فضای سالن و آشپزخانه از آن ها بهره برد. معمولاً از تجهیزات راه اندازی رستورانها انتظار می رود تا غذاهایی به سبک خانگی برای مشتریان تهیه کنند. در ادامه لیست تجهیزات مورد نیاز رستوران را برای شما ارائه میکنیم: اجاق گاز، کباب پز، کباب زن، سیخ شور، کانتر، چرخ گوشت، فر دیزی پز، گرمکن غذا، فر دمکن برنج، باربیکیو، لوازم بهداشتی آشپزخانه و …

وسایل راه اندازی قنادی و نانوایی

تجهیزات راه اندازی قنادی و نانوایی یکی از پر‌کاربرد‌ترین موارد در صنایع غذایی می‌باشند. این تجهیزات در تولید نان و شیرینی مورد استفاده قرار میگیرند. در کشور ما مصرف نان و شیرینی رو به افزایش میباشد و امروزه طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است. صنعت قنادی یا نانوایی یکی از زیر مجموعه‌های مهم صنایع غذایی است. به همین جهت بسیاری از افراد با توجه به فرصتهای مناسب پیش رو در این صنعت علاقه مند به فعالیت در این زمینه پولساز هستند. در ادامه لیست دستگاه‌های مورد نیاز شیرینی سرا و نانوایی دیجی صنعت را برای شما معرفی میکنیم : خمیر گیر، خمیر پهن کن، تنور.

لوازم راه اندازی کافی شاپ

یکی از چالشهای راه اندازی کافی شاپ، انتخاب لوازم کافی شاپ مناسب برای کسب و کار شما است. انتخاب از بین طیف گسترده تجهیزات کافه با قیمت و کیفیت مطلوب کاری بسیار دشوار است. میزان رضایت مشتریان نیز با کیفیت لوازم کافی شاپ رابطه‌ی مستقیمی دارد. ما در تولیدی تجهیزات کافی شاپ سعی کرده ایم برخی از دستگاه‌ها را با تکیه بر تولید ملی به بازار عرضه کنیم که این امر باعث کاهش قیمت و رقابت بر سر کیفیت با نمونه‌های وارداتی میباشد. برای نمونه چند گروه از دستگاه‌های کافی شاپ را برای شما آماده کرده ایم : اسنک ساز صنعتی، دستگاه ذرت مکزیکی، گرمکن ویترینی.

لوازم پیشرفته و حرفه‌ای، نبض حیاتی هر آشپزخانه صنعتی محسوب می‌شوند.استفاده از تجهیزات آشپزخانه دارای مزایای بسیاری است. این تجهیزات نه تنها بهبود بهره‌وری و کارایی را در آشپزخانه‌های صنعتی فراهم می‌کنند، بلکه بهبود کیفیت غذا، کاهش هدررفت مواد، صرفه‌جویی در زمان و انرژی، و به حداقل رساندن خطرات بهداشتی نیز از دیگر مزایا استفاده از این تجهیزات می‌باشد، اما با لیست بلند و بالای لوازم صنعتی آشپزخانه، تصمیم‌گیری برای انتخاب و خرید مناسب‌ترین تجهیزات کار چندان آسانی نیست. برای یک انتخاب هوشمندانه توصیه می‌شود چهار گام اساسی را طی کنید:

  1. لیست وسایل آشپزخانه را مرور کنید.
  2. هدف خود از خرید لوازم صنعتی آشپزخانه را مشخص کنید.
  3. قیمت وسایل صنعتی آشپزخانه را مد نظر قرار دهید.
  4. با کارشناسان زبده در حوزه تجهیزات رستوران مشاوره کنید.

برای خرید هرچه بعتر و محصول با کیفت با عمر طولانی از کارشناسان تجهیز گستر بخواهید.

خرید وسایل آشپزخانه صنعتی

۳۴۵

تجهیزات آشپزخانه باعث بهبود عملکرد و بهره‌وری در آشپزخانه‌ها می‌شوند. آنها به صاحبان کسب‌وکارهای غذایی کمک می‌کنند تا به طور همزمان بازدهی بالا، بهداشت و کیفیت بالای غذاها را تضمین کنند. با استفاده از لوازم مناسب، عملکرد سریع‌تر، بهینه‌تر و ایمن‌تر را در آشپزخانه صنعتی خواهید داشت.در رقابت نفس‌گیر میان بزرگ‌ترین رستوران‌ها تا کیوسک‌های فست فودی کوچک برای پذیرایی از مشتریان با بهترین غذاها در کمترین زمان، استفاده از پیشرفته‌ترین لوازم صنعتی آشپزخانه می‌تواند برگ برنده شما باشد.فرقی ندارد که قصد راه‌اندازی کترینگ غذای خانگی را داشته باشید یا بخواهید یک فست فود سلف سرویس تأسیس کنید، همواره خرید تجهیزات آشپزخانه مناسب یکی از اقدامات اساسی برای صرفه‌جویی در زمان، انرژی و هزینه‌ها خواهد بود.

وسایل آشپزخانه صنعتی، طیف گسترده ای از انواع لوازم و دستگاه‌های صنعتی را شامل میشود که برای استفاده در کاربری‌های مختلفی استفاده می شود.

تجهیزات فست فود آشپزخانه صنعتی

بی‌شک انواع وسایل آشپزخانه صنعتی مورد استفاده در فست فود، پر زرق و برق‌ترین و جذابترین لوازم آشپزی بشمار می‌آیند. زیرا قادر به آماده سازی و پخت انواع فست فودهای لذیذ، متنوع و با ظاهر جذاب هستند. اما شاید برای شما هم این سوال وجود داشته باشد که چرا هر کاری میکنید، غذاهای خانگیتان شبیه به طعمهای بیرونی نمی‌شود؟!. فارغ از ریزه‌کاریهای جذاب هر سرآشپز، درواقع این انواع تجهیزات آشپزخانه فست فود هستند که تفاوت ها را رقم می‌زنند. بعنوان مثال مرینیتورها با استفاده از نیروی خلأ و پمپ تزریق قابل تنظیمشان، در کوتاهترین زمان و به ویژه‌ترین حالت ممکن، اقدام به آماده سازی خوراک‌های مرغ سوخاری و کنتاکی میکنند. این درحالیست که برای آماده سازی خانگی چنین خوراکهایی، هم بایستی وقت بسیار زیادی را اختصاص دهید. و هم کیفیت کار نهایی دستی، هرگز به پای دستگاه‌های صنعتی نمی‌رسد

در سوی دیگر، عمده‌ی غذاهای فست فودی نیاز به حرارتدهی ویژه ای برای پخت دارند. بدین منظور انواع تجهیزات فست فود برای پخت و پز در دسترس قرار گرفته‌اند. یعنی از گریلهای روغنی و ذغالی و انواع فرهای پیتزا گرفته؛ تا دستگاه‌های جوجه گردان و پخت استیک‌ها.

ولی این پایان معرفی عملکردهای متفاوت دستگاه‌های فست فودی نیست؛ بله!. معمولاَ این غذاهای خوشمزه و جذاب در رستورانهای پرظرفیت، در حجم زیادی آماده میشوند. فلذا برای نگهداری مناسب آنها (بدون اینکه طعمشان تغییر کند)، از تجهیزاتی نظیر: شوتینگ سیب زمینی، ظروف بن ماری گرم کننده و… استفاده میشود. بنابراین چه در بحث آماده‌سازی، چه پخت و چه نگهداری، وجود سیستم‌های متعدد میتواند شدیداَ راهگشا باشد.

نکته: تعبیه کانترهای پیتزا نیز در انواع فست فودها و فودکورت‌ها، بسیار کمک کننده خواهد بود. بخصوص در زمانهایی که حجم سفارشها بالاست و تیمهای آشپزی نیاز به ساز و کاری برای دسترسی راحت به مواد غذایی موردنیاز پیتزاها دارند.

انواع وسایل آشپزخانه‌های صنعتی

برای دسترسی آسان و سریع به این وسایل باید از تجهیزات و امکانات حرفه ای استفاده کرد که این تجهیزات شامل موارد زیر می باشد:

  • کابینت‌ها
  • سینک ظرفشویی
  • شیرآلات
  • اجاق گاز
  • هود
  • فر

بهترین وسایل آشپزخانه را برای رستوران خود خریداری نمایید!

خیلی وقت ها مشاهده می شود که بسیاری از مشتریان برای اینکه به اصطلاح خودشان با حداقل هزینه تمامی را خریداری نمایند، اقدام به خرید لوازم ارزان قیمت و بی کیفیت می نمایند.

همیشه به یاد داشته باشید که خرید تجهیزات ارزان صرفه جویی در هزینه‌های راه اندازی نمی باشد. بهتر است یک بار برای همیشه هزینه کنید.

به تعدد مشاهده کردیم افرادی که لوازم ارزان و بی کیفیت خریداری کرده اند و به 2 ماه نکشیده مجبور به پرداخت هزینه و خرید مجدد تجهیزات شده اند.

راهنمای انتخاب بهترین وسایل آشپزخانه صنعتی

داشتن بهترین لوازم یکی از مراحل مهم راه اندازی می باشد. شما شخصی را در نظر بگیرید که تجهیزات فست فود را خریداری نموده و فروشگاه خود را راه اندازی کرده است. اگر لوازمی که خریداری کرده همگی کیفیت نامناسب داشته باشند، به مرور زمان شاهد مشکلات زیادی از جمله زنگ زدگی و… خواهند بود.

در انتخاب و خرید وسایل آشپزخانه صنعتی نهایت دقت را داشته باشید. لوازمی خریداری کنید که اولا مناسب فضا و کسب و کارتان باشد، ثانیا از بهترین و مرغوب ترین متریال ها و مواد اولیه ساخته شده باشد.

ویژگی مشاوران مجموعه تجهیز گستر خاورمیانه در این است که تمامی معیارهای لازم برای خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی را در اختیارتان قرار می دهد. تا با دید کلی و دانش و آگاهی لازم خرید خود را انجام دهید.

گروه صنعتی تجهیز گستر یکی از شرکت‌های تولید کننده تجهیزات و لوازم آشپزخانه است که سابقه بلندی در فروش تجهیزات رستورانی و راه اندازی رستوران و فست فود دارد. برای تولید تمامی تجهیزات آشپزخانه در این مجموعه از مرغوب‌ترین متریال‌ها استفاده می‌شود. در واقع تفاوت این شرکت و رقبای آن بهره از بهترین آلیاژ‌ها و با ضخامت مناسب است.