پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سال‌هاست که با پیشرفت تکنولوژی، انسان موفق شده با تولید انواع سیستم‌های تهویه هوا، در فصل گرما اقدام به خنک کردن هوا و در فصل سرما اقدام به گرم کردن هوا کند. یکی از محبوب‌ترین دستگاهای تهویه هوا که قابلیت تولید هوای سرد و گرم را دارد، داکت اسپلیت است. داکت اسپلیت میدیا از بهترین داکت‌هایی است که می‌توان از آن برای تهویه هوای مناسب استفاده کرد. در ادامه به بررسی این دستگاه و محصولات دیگر میدیا می‌پردازیم.

یونیت داخلی میدیا

محصولات تهویه مطبوع شرکت میدیا

شرکت میدیا یک شرکت تولیدکننده لوازم الکتریکی بزرگ در چین است که گستره فعالیت آن جهانی است. این شرکت به دلیل تولید محصولات باکیفیت که از قیمت‌های خوبی نیز برخوردار هستند موفق شده تا جایگاه خود را در بازار جهانی پیدا کند.

شرکت میدیا را می‌توان یکی بزرگ‌ترین شرکت تولید لوازم خانگی در جهان دانست که در بازار ایران فروشگاه تهویه مهاجر وارد کننده این محصولات میباشد https://mohajer-co.com/products/brand-midea از محبوب‌ترین محصولات تهویه هوای این شرکت می‌توان به داکت اسپلیت مدیا، فن کویل میدیا، چیلر میدیا و کولر گازی میدیا اشاره کرد. در ادامه این محصولات را معرفی و بررسی خواهیم کرد.

داکت اسپلیت میدیا

داکت اسپلیت نوعی سیستم تهویه هوای سرمایشی گرمایشی است که در فصل‌های گرم برای خنک کردن هوا و در فصل‌های سرد برای گرم کردن هوا کاربرد دارد. داکت اسپلیت از دو قسمت اصلی کندانسور و هواساز تشکیل شده است. داکت اسپلیت برای خنک کردن هوا مثل سایر کولرهای گازی عمل کرده و با گرفتن هوای داخل اتاق آن را به هوای خنک تبدیل کرده و وارد اتاق می‌کند؛ اما برای گرم کردن هوا از روش دیگر استفاده می‌کند که در آن آب گرم درون داکت اسپلیت به گردش در آمده و عبور هوا از درون آن، اقدام به گرم کردن هوا می‌کند.

داکت اسپلیت میدیا یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کسانی است که به دنبال انتخاب دستگاه تهویه هوای مناسب هستند. این دستگاه در دو مدل اینورتر و معمولی تولید می‌شود که در مدل اینورتر موتور الکتریکی به صورت متغییر کار کرده و از سرعت بالاتری نسبت به مدل‌های معمولی برخوردار است.

داکت اسپلیت میدیا

مزایای داکت اسپلیت مدیا

داکت اسپلیت میدیا در دو مدل اینورتر و معمولی تولید می‌شود که مدل اینورتر به علت داشتن تکنولوژی پیشرفته‌تر برای صرفه جویی در مصرف برق بسیار مناسب است. دور موتور الکتریکی مدل اینورتر متغییر است و باتوجه به میزان دمایی که روی آن تنظیم شده کار می‌کند.

زمانی که دما پایین‌تر از دمای مدنظر باشد، موتور داکت اسپلیت میدیا به سرعت کار کرده تا هوا را خنک کند و بعد از رسیدن به دمای مدنظر، دور موتور کند می‌شود تا دمای هوا ثابت بماند که همین ویژگی برای صرفه جویی در مصرف برق بسیار مفید است.

کولر گازی میدیا

کولر گازی از محبوب‌ترین سیستم‌های تهویه هوا است که در اکثر ساختمان‌ها نصب شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کولرها از دو پنل داخلی و خارجی تشکیل می‌شوند و از گاز مبرد برای خنک کردن هوا استفاده می‌کنند. پنل داخلی شامل کمپرسور، کندانسور (تقطیر کننده)، شیر انبساط (لوله مویین) و فن می‌شود. پنل خارجی نیز شامل فن خنک‌کننده، اواپراتور (تبخیرکننده)، فیلتر هوا، لوله تخلیه و دریچه است.

گاز مبرد، درون کمپرسور متراکم شده و با فشار به سمت کندانسور می‌رود که در آنجا گرما را از دست داده و تبدیل به مایع می‌شود. سپس مایع خارج شده از کندانسور از شیر انبساط عبور کرده و دچار افت فشار و به سمت ورودی اواپراتور هدایت می‌گردد؛ در اواپراتور تحت تأثیر دمای محیط، تبخیر و دوباره تبدیل به گاز شده و به همین علت سرمای خود را به محیط یا همان سیم‌پیچ‌های اواپراتور می‌دهد. هوای اتاق با گردش فن خنک کننده (در پنل داخلی) از یک سمت پنل داخلی وارد شده و بعد از عبور از بین سیم‌پیچ‌های اوپراتور سرد شده و از سمت دیگر به داخل اتاق هدایت می‌شود.

کولر گازی میدیا

مزایای کولر گازی میدیا

کولر گازی میدیا به دلیل فناوری‌های پیشرفته در ساخت، صدای بسیار کمی دارد و می‌توان در ساختمان‌های مختلف از آن استفاده کرد. علاوه بر این کولرگازی میدیا طول عمر زیادی دارد و با یک بار صرف هزینه می‌توان از مزایای بی‌شمار آن بهرمند شد.

یکی از مهم‌ترین‌ ویژگی‌های کولر گازی، صرففه جویی در مصرف برق است. هرچند برای صرفه جویی در ساختمان‌های بزرگ با واحدهای زیاد، استفاده از داکت اسپلیت میدیا گزینه بهتری است، اما برای ساختمان‌های دیگر بدون شک کولر گازی گزینه مناسب‌تری محسوب می‌شود.

کولر گازی میدیا به دلیل استفاده از فناوری‌های روز دنیا به سیستم‌های ضد باکتری و قارچ مجهز شده است. یعنی با خرید این کولرها علاوه بر دسترسی به هوای خنک در طول ماه‌های گرم و هوای گرم در طول ماه‌های سرد سال، از هوای سالم‌تری نیز برخوردار خواهید بود.

فن کویل میدیا

فن کویل همان‌طور که از نامش پیداست از دو کلمه فن (پنکه یا دمنده) و کویل (مبدل حرارتی) تشکیل شده است که با یک مدار کنترلی ساده ادغام شده و نوعی سیستم تهویه مطبوع هوا است. فن کویل‌ میدیا در انواع ساختمان‌های مسکونی، تجاری، صنعتی، اداره‌ها و سازمان‌ها کاربرد دارند. اساس کار فن کویل‌ها با آب است و برای خنک یا گرم کردن هوا از آب سرد و گرم استفاده می‌شود که این آب از دیگ‌های مرکزی یا چیلر تامین می‌شود.

آب سرد یا گرم تولید شده توسط چیلر یا بویلر توسط پمپ‌ها از طریق رایزرها به لوله‌های کوچک پمپاژ می‌شوند تا در نهایت به فن کویل‌ها برسد. فن کویل اساسا جعبه‌ای با فن داخلی است که هوای داخل فضا را می‌کشد و آن را از روی کویل گرم یا سرد عبور می‌دهد تا دمای هوا را تغییر دهد و سپس این هوا را به داخل فضا پخش می‌کند.

فن کویل‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند و یکی از برترین تولیدکنندگان فن کویل‌ها در جهان، شرکت میدیا است. این شرکت اقدام به ساخت فن کویل در مدل‌های مختلفی می‌کند که شامل فن کویل کاستی، فن کویل سقفی توکار، فن کویل کانالی و فن کویل زمینی می‌شوند.

مزایای فن کویل میدیا

استفاده از فن کویل‌ها به این علت که سیستم لوله کشی کمتری نیاز دارند، نسبت به سایر سیستم‌های تهویه هوا که عملکرد مشابه دارند به‌صرفه‌تر است. با کمک فن کویل میدیا می‌توان دمای هوا در قسمت‌های مختلف ساختمان را به صورت مجزا کنترل کرد.

همچنین فن کویل‌ها از ورود هوای اتاق‌ها به یکدیگر جلوگیری می‌کند که همین موضوع مانع ورود هوای ناسالم به اتاق‌ها می‌شود. این ویژگی در ساختمان‌های مختلفی از جمله مثل هتل‌ها، رستوران‌ها و بیمارستان‌ها کاربرد بیشتری دارد. فن کویل میدیا در مقایسه با داکت اسپلیت میدیا برای گرم کردن فضای اتاق نیاز به انرژی کمتری دارد؛ چون با دمای آب گرم کم نیز کار خود را انجام می‌دهد. همین موضوع سبب شده تا فن کویل‌ها برای مناطقی که سیستم برق آن‌ها توسط پنل‌های خورشیدی تامین می‌شود بسیار مفید باشد.

فن کویل میدیا

دستگاه تهویه مطبوع میدیا

فرقی نمی‌کند که به فکر تهیه دستگاه تهویه هوا برای ساختمان اداری بزرگ هستید یا یک واحد مسکونی کوچک، باید در انتخاب خود نهایت دقت را داشته باشید. انتخاب محصولات تهویه مطبوع میدیا می‌تواند نیاز شما را به هوای سالم با دمای مناسب برطرف کند.

این شرکت با سال‌ها تجربه موفق شده عنوان بزرگترین تولیدکننده لوازم خانگی جهان را کسب کند و به دلیل کیفیت بالای محصولات خود، شهرتی جهانی دارد. داکت اسپلیت میدیا، کولر اسپلیت میدیا، فن کویل میدیا،چیلر میدیا و ... همه این دستگاه‌های تهویه مطبوع جزو برترین دستگاه‌ها هستند که استقبال بی‌نظیر مصرف‌کنندگان از این محصولات این امر را ثبت کرده است.