قوطی یا قوطی پروفیل در واقع یک نوع پروفیل بسته و توخالی ست که سطح مقطع مربع یا مستطیل دارد. از این پروفیل به طور عمده برای ساخت در و پنجره و در ساختمان سازی استفاده می شود. قوطی پروفیل می تواند از متریال های مختلفی مانند آلومینیوم، استیل، پی وی سی و … در ادامه با ما همراه باشید .

قیمت روز قوطی پروفیل ،‌ میلگرد و تیرآهن در فولادین
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

 

قیمت قوطی پروفیل

 

پروفیل‌ها مقاطعی فولادی و توخالی هستند که هر یک بنا به کاربردشان با طراحی خاصی تولید می‌شوند. امروزه این مقاطع فولادی را مطابق با جنس، سایز، کاربرد و شکل تقسیم‌بندی می‌کنند. در مفهوم کلی، به تمامی مقاطع فولادی پروفیل می‌گویند اما به طور کلی در صنعت ساخت و ساز و در مبحث تخصصی تعریف پروفیل، باید گفت که دو نوع پروفیل باز و بسته وجود دارد. هر 2 نوع پروفیل‌های باز و بسته از ورق سیاه ساخته می‌شوند و همان‌طور که گفتیم شکل آن‌ها، تعیین‌کننده کاربردشان است ، برای استعلام قیمت انواع پروفیل می توانید با کارشناسان فروش فولادین تماس حاصل نمایید و یا اطلاعات تماس خود را در صفحه اول وبسایت ثبت نمایید تا همکاران ما در اولین فرصت با شما تماس حاصل نمایند .

تولید و توسعه بیشتر مقاطع فولادی در اروپا و در اواخر قرن هجده و اوایل قرن نوزده صورت گرفته که قوطی پروفیل نیز از این امر مستثنا نبوده است. تاریخچه تولید پروفیل به سال‌های جنگ جهانی دوم، یعنی حدود 100 سال پس از استفاده از لوله بازمی‌گردد. این محصول برای اولین بار در آن دوران در کشور آلمان ساخته شد و سپس سایر کشورهای اروپایی و آمریکا نیز به تولید پروفیل روی آوردند .

 

روش تولید پروفیل ها

در روش تولید مستقیم نوار در اثر عبور از بین قالب های بالا و پایین (دارای محرک) و در کنار هرزگردها که طراح با انجام محاسبات از نظر میزان نیرو و زوایای شکل مورد نظر که با توزیع در هر دروازه طراحی نموده به تدریج شکل گرفته و پس از جوش خوردن دو لبه ورق توسط جوشهای فرکانسی نهایتاً در قسمت سایزینگ شکل کامل می گیرد .

پروفیل تولید شده در اثر اعمال نیرو از طرف قالبها و حرارت جوش، کاملاً مستقیم نبوده و توسط پیچش گیر با اعمال نیروی مجدد، خمش، پیچش و کمانش آن اصلاح می گردد. پروفیل در حال تولید، توسط اره اتوماتیک در فواصل ۶۶ متری بریده و به تعداد معینی بسته بندی و پس از نصب کارت مشخصات و تأیید کنترل کیفی به انبار محصولات منتقل می گردد .

 

5

قیمت میلگرد

میلگرد یک نوع میله فولادی است که در ایجاد مقاومت در بتن از آن استفاده می کنند. در واقع افزودن  میلگرد به بتن, سبب استحکام آن می شود. با وجود این که بتن مقاومت بالایی در برابر نیروی فشاری دارد و به راحتی خرد نمی شود, اما در برابر نیروهای چرخشی و کششی از مقاومت کمی برخوردار است و وجود میلگرد می تواند این نقصان بتن را جبران کند .

میلگرد یکی از اصلی ترین و پرفروش ‌ترین مقاطع فولادی در صنعت ساختمان سازی است به طوری که بدون این مقطع فلزی، پیشبرد ساخت و ساز به شکل امروزی تقریبا غیرممکن است. استاندارد میلگرد بدون شک یکی از عوامل تاثیرگذار در خواص مکانیکی میلگرد می باشد و همین امر باعث می شود تا کاربرد آن در قسمت های مختلف سازه متفاوت باشد .

نرخ دلار از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت میلگرد می‌باشد. اگر دلار نوسانات بیش از حدی داشته باشد ، به طور قطع بر قیمت میلگرد تاثیر خواهد گذاشت. علت این موضوع این است که کشور ما به عنوان صادر کننده‌ی آهن شناخته می‌شود و از همین بابت تمامی قیمت‌ها بر اساس دلار محاسبه می‌گردد.

 

6

 

قیمت تیرآهن

 

تیرآهن به عنوان یکی از مهمترین مقاطع فولادی است که در پروژه‌های صنعتی و ساختمان‌سازی، کاربردهای فراوانی دارد. وظیفه‌ی اصلی آن، تحمل تنش‌های حاصل از نیروهای وارد شده بر آن است. این مقطع فولادی، انواع مختلفی دارد و کارخانه‌های متعددی در ایران وجود دارند که تولید‌کننده‌ی این محصول هستند .

 

تیرآهن نیز مانند بسیاری از مقاطع فولادی دیگر با استفاده از فرآیند نورد گرم تولید می‌شود. برای این کار ابتدا شمش‌های آماده که از مواد اولیه فولادی با درصد مناسب ساخته شده‌اند را وارد فرآیند نورد می‌کنند. این شمش‌ها در طول فرآیند از بین غلتک‌هایی مخصوص عبور داده می‌شوند تا طول آن‌ها افزایش یافته و ارتفاع کاهش یابد. این کار در چندین مرحله و با استفاده از غلتک‌های مناسب تکرار می‌شود تا عرض و ارتفاع دلخواه به دست آید .

 

به طور کلی می‌توان بیان کرد که فرآیند تولید انواع تیرآهن شامل عبور دادن شمش فولادی از سه قفسه نورد می‌شود. در قفسه ابتدایی ارتفاع شمش کاهش یافته و طول آن زیاد می‌گردد. در قفسه‌های میانی و پایانی با استفاده از غلتک‌هایی که به صورت عمودی و افقی کار می‌کنند، شکل ظاهری و اصلی تیراهن ایجاد می‌شود. در نهایت تیرآهن به صورت خطی و در سایز و استاندارد مناسب از خط نورد گرم خارج شده و در طول دلخواه و مناسب برش داده می‌شود .

 

برای استعللام قیمت تیرآهن ، میگرد ،‌ پروفیل و دیگر مقاطع فولادی می توانید با کارشناسان فروش فولادین تماس حاصل نمایید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند .

 

 

FULADIN.COMخرید اینترنتی آهن

 

شماره تماس : ۰۲۱۷۱۰۵۷۱۵۵