​نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با بیان اینکه آمریکایی‌ها به اشتباه فاحش خود در خروج از برجام پی برده‌اند، گفت: ترامپ با اینکه متوجه خبط خود شده اما عار دارد که به آن اعتراف کرده و بازگردد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل افزود: ما یک سال به طور یک جانبه به توافق برجام عمل کردیم و ثابت کردیم که اهل معامله و مذاکره هستیم اما ترامپ این فرصت را هم از دست داد.

وی با تجلیل از سفر موفق آقای روحانی به مقر سازمان ملل و سخنرانی وی در نیوریک بیان کرد: در طول تاریخ آمریکا دیده نشده که رئیس جمهوری آمریکا در نشست سران دنیا در سازمان ملل برای ملاقات با رئیس یک کشور جهان سوم، جامعه جهانی را واسطه کند، تلفن بدهد و از همه عجیب‌تر به اتاق رئیس جمهوری ایران تلفن بزند و اما جواب نشنود.

او به نقل از  مقاله روزنامه نیویورک تایمز گفت: ایران از هر جهت ترامپ را ناتوان، درمانده و شکست خورده کرده است.

خطیب جمعه اردبیل با اشاره به جنگ یمن گفت: در پنج سال گذشته عربستان میلیاردها دلار برای خرید سلاح‌های پیشرفته آمریکا هزینه کرده اما ذره‌ای به حال او فایده نداشته و اعتراض داخل عربستان مخصوصا نخبگان را برانگیخته است.

آیت الله عاملی با بیان اینکه پایان یافتن جنگ یمن بسیار آسان است اظهار کرد: این جنگ  با دستور آمریکا شروع شده و با دستور آمریکا پایان خواهد یافت؛  اما واشنگتن  چه وقتی به آل سعود خواهد گفت دیگر بس است؟ زمانی که از دوشیدن فارغ شود و یقین کند که شیر دیگر قطعا تمام شده است.

وی افزود: امروز عالم اسلام در نهایت ذلت و بردگی قرارگرفته ، آمریکا خیانت بزرگی به امت اسلامی کرده و بسیاری از دولت‌های اسلامی به جز ایران را برده و ذلیل خود ساخته است،  به غیر از ایران اسلامی استقلال تمام کشورهای اسلامی از بین رفته و به ایالتی از ایالات آمریکا تبدیل شده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل همچنین  هفته نیروی انتظامی را گرامی داشته و گفت: نمی توان تصور کشور بدون نیروی انتظامی را داشت، این عزیزان متولی اصلی‌ترین نعمت بشریت یعنی امنیت هستند.

وی اضافه کرد: اگر نیروی انتظامی مقتدر وجود نداشته باشد نزاع، درگیری، سرقت، دزدی، خیانت‌های مالی و ناموسی، تعدی به حقوق عامه و خاصه، شیوع مواد مخدر، مخدرات شیمیایی و... جامعه را ویران می کند.

آیت الله عاملی اضافه کرد: نیروی انتظامی ۲ شاخصه اصلی اقتدار و اعتماد مردمی را دارد.

امام جمعه اردبیل همچنین با تشکر از دولت گفت: از این که این هفته  آقای دکتر نوبخت ۲۵۰ میلیارد تومان به استان اختصاص داد تشکر می کنم. ۱۰۰ میلیارد از این پول برای تکمیل و بهسازی راه‌ها از شمال تا جنوب استان مصرف خواهد شد و بقیه نیز به موارد اضطراری استان اختصاص داده خواهد شد.