امیررضا واعظ آشتیانی گفت: برداشت نهایی من این است که لاریجانی نامزد انتخابات نمی‌شود.

امیررضا واعظ آشتیانی: اگر کارگزاران به تنهایی از لاریجانی حمایت کند، یعنی دست این حزب به شدت خالی است/ لاریجانی صرفا با تکیه بر حمایت کارگزاران نامزد انتخابات نمی‌شود/ ممکن است لاریجانی در نقش حامی و نه نامزد در 1400 ظاهر شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: علی لاریجانی مهم‌ترین بحق انتخاباتی اصلاح‌طلبان است؛ به نحوی که از یک سو کارگزاران با او دیدار می‌کند و از سوی دیگر نیروهای سنتی اصلاح‌طلب حمایت از او را به شدت رد می‌کنند. در این میان وضعیت انتخاباتی حزب کارگزاران هم مبهم است زیرا مشخص نیست در نهایت در کنار اصلاح‌طلبان می‌ایستد یا راه انتخاباتی مستقل خود را می‌رود.

امیررضا واعظ آشتیانی، فعال سیاسی درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «حزب کارگزاران سازندگی اگر به تنهایی می‌خواهند به دنبال یک نامزد غیر اصلاح‌طلبان از جمله آقای لاریجانی بروند، یعنی دستشان به شدت خالی است و این درحالی است که نیروهایی که در دولت هم داشتند، توانایی ویژه‌ای از خود نشان ندادند و نتوانستند اثربخش باشند. البته این حق برای همه احزاب و تشکل‌ها محفوظ است که با شخصیت‌های مختلف رایزنی کنند و این امر در ذات خوب موضوع بدی نیست و چه بسا باعث تحرک و شور انتخاباتی می‌شود اما در عین حال احزاب باید ببینند که از یک سو آیا بر نامزد مورد نظرشان اجماع جبهه‌ای می‌شود یا نه و از سوی دیگر به رأی‌آوری آن نامزد توجه کنند».

او ادامه داد: «البته این موضوع را هم باید گفت که آقای لاریجانی به این راحتی تن به نامزد شدن نمی‌دهد؛ یعنی اگر فقط حزب کارگزاران از او حمایت کند حتما نامزد نمی‌شود زیرا آقای لاریجانی به دنبال اجماعی فراتر از این‌هاست و در صورتی نامزد انتخابات می‌شود که پشتوانه بزرگی پشتش باشد. او اهل ریسک نیست و اگر فضا را طوری ببیند که اجماعی بر رویش شکل نمی‌گیرد، نامزد نمی‌شود».

او درباره اینکه چه قدر احتمال اجماع نهایی مجموعه اصلاح‌طلبان بر لاریجانی وجود دارد، اظهار کرد: «در عالم سیاسی هیچ چیزی غیر ممکن نیست و این امکان وجود دارد».

واعظ آشتیانی در پایان گفت: «در نهایت برداشت من این است که آقای لاریجانی با توجه به فضای موجود سیاسی وارد انتخابات نمی‌شود. شاید بخشی از بدنه نزدیک به دولت و کارگزاران حامی او باشند اما تا کنون اجماعی که باعث شود او را راضی کند که نامزد شود، وجود نداشته است و اگر بخواهم بگویم او می‌آید نه من تصور می‌کنم نامزد نشود اما به شدت احتمال می‌دهم او از یک نامزد خاص حمایت کند».