ناصر قوامی گفت: به عارف می‌گویم در انتخابات نامزد نشو که هم آبروی اصلاحات و هم آبروی خودت را می‌بری.

ناصر قوامی: به عارف نصیحت می‌کنم آبروی خود و اصلاحات از بین نبر/ اگر اصلاح‌طلبان بر عارف اجماع کنند نادانی کرده‌اند/ اگر خاتمی از عارف حمایت کند به پایگاه اجتماعی‌اش آسیب بزرگی می‌زند/ عارف مشغول ضربه‌زدن به جریان اصلاحات است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: این روزها که نام‌های متعددی در جبهه اصلاحات برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 مطرح می‌شود، نامی از محمدرضا عارف در میان احزاب نیست؛ گرچه برخی می‌گویند که او نیز یکی از نامزدهایی خواهد بود که مجمع اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان بر سرش بحث خواهد کرد، اما به نظر می‌رسد علاوه بر آنکه هیچ اقبالی در میان مردم ندارد، اصلاح‌طلبان نیز گرایشی به نامزدی او ندارند؛ با همه این‌ها عارف تصمیم خود را گرفته است و بنا دارد که نامزد 1400 شود.

ناصر قوامی درباره حضور عارف در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: «من واقعا نمی‌دانم که علت حضور آقای عارف در انتخابات ریاست‌جمهوری چیست؟ او حتما می‌داند که هیچکس هیچ تمایلی به حضورش ندارد و لابد آگاه است که بر اساس عملکرد بسیار ضعیفش در مجلس هیچ پایگاه اجتماعی‌ای ندارد».

او ادامه داد: «من به عنوان یک برادر به آقای عارف نصیحت می‌کنم که آبروی خودش و اصلاحات را به حراج نگذارد. عملکرد آقای عارف در مجلس نشان داد که او توانایی خاصی ندارد و اکنون هم مردم از او رضایت ندارند؛ پس بهتر است آقای عارف بیش از این آبروی اصلاح‌طلبان را نبرد».

این فعال سیاسی درباره احتمال اجماع اصلاح‌طلبان در مجمع اجماع‌ساز بر عارف اظهار کرد: «هنوز مشخص نیست که تصمیم مجمع اجماع‌ساز چه می‌شود اما اگر اصلاح‌طلبان بر عارف اجماع کنند نهایت نادانی را به خرج داده‌اند».

او در پاسخ به این پرسش که چرا محمد خاتمی موضعی درقبال نامزدی عارف در انتخابات اتخاذ نمی‌کند و آیا ممکن است در نهایت از او حمایت کند، تصریح کرد: «من نمی‌توانم از سوی آقای خاتمی حرف بزنم اما بعید می‌دانم ایشان هم به حضور عارف در انتخابات راضی باشد و اگر احیانا و به فرض محال آقای خاتمی از آقای عارف حمایت کند، حتما به پایگاه اجتماعی خود آسیب بزرگی وارد خواهد کرد».

او درباره اینکه چرا حتی یک حزب هم از حضور عارف حمایت نکرده است، بیان کرد: «احزاب هم مانند مردم می‌دانند آقای عارف هیچ جایگاهی در عالم سیاست ندارد. از سوی دیگر دیگر احزاب هم خودشان مشکل دارند. این چگونه تحزبی است که دو نفر نشسته‌اند و یک حزب ثبت کرده‌اند و برای خود نامزد معرفی می‌کنند؟»

قوامی در پایان گفت: «در مجموع باید بگویم که حضور آقای عارف از هر نظر کار غلطی است. آقای عارف با حضورش اصلاح‌طلبان را دچار وضعیت بدی می‌کند زیرا اگر او در انتخابات بیاید، شورای نگهبان او را تأیید صلاحیت می‌کند و شانس دیگر اصلاح‌طلبان برای تأیید صلاحیت کم می‌شود. آقای عارف خواسته یا ناخواسته مشغول ضربه زدن به جریان اصلاحات است. اگر ذره‌ای و فقط ذره‌ای اصلاحات برای عارف مهم بود، نامزد نمی‌شد. بازهم به عنوان یک دوست و برادر به او می‌گویم در انتخابات نامزد نشو که هم آبروی اصلاحات را می‌بری و هم آبروی خودت را».