براساس جدیدترین افکارسنجی ها در آمریکا سیاست های خصمانه ترامپ علیه ایران موجب سقوط او در نظرسنجی ها شده است. به نظر می رسد این تأثیر ایران بر آمریکا باشد. در صورت ادامه سیاست های تنش زای ترامپ احتمال شکست سنگین او در انتخابات وجود دارد.

اولین تأثیر ایران بر انتخابات آمریکا؛ ترامپ در نظرسنجی‌ها سقوط کرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

هر اندازه به رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 نزدیک تر می شویم، نظرسنجی های بیشتری در خصوص عملکرد رئیس جمهور آمریکا در حوزه های مختلف سیاسی و اقتصادی منتشر می شود. در حالی که ترامپ و همراهانش سعی دارند نگاه سلبی و بدبینانه ای نسبت به نظر سنجی های منتشر شده در خصوص کاهش محبوبیت رئیس جمهور آمریکا داشته باشند، برخی نظرسنجی های جدید نیز بر این موضوع صحه می گذارد. "فوربس" در یکی از تازه ترین مطالب خود، به بررسی نظرسنجی منتشر شده توسط دانشگاه کوئینیپیاک پرداخته است. نکات مهم مطرح شده در این نظرسنجی عبارتند از :
- در مجموع 71 درصد از شهروندان آمریکایی معتقدند که اقتصاد این کشور، روندی عالی (22 درصد) یا خوب(49 درصد) دارد. 
- تنها 40 درصد از شهروندان آمریکایی سیاستهای اقتصادی ترامپ در قبال چین را تایید می کنند. 
- - تنها 37 درصد از شهروندان آمریکایی موافق رویکرد سلبی ترامپ در قبال ایران هستند. 
- به طور کلی 37 درصد از شهروندان آمریکایی سیاست خارجی حاکم بر کاخ سفید را تایید می کنند. 
- 54 درصد از رای دهندگان گفته اند که در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 "به هیچ عنوان" حاضر نیستند به ترامپ رای دهند. 
- 54 درصد از رای دهندگان مستقل، 94 درصد از دموکراتها و 10 درصد از جمهوریخواهان نسبت به حضور دوباره ترامپ در قدرت دید منفی دارند. 
منابع رسانه ای و تحلیلی مختلف در آمریکا اعلام کرده اند که کاهش تنشها در منطقه خلیج فارس و دستیابی به توافق مشترک اقتصادی با پکن، منجر به افزایش محبوبیت ترامپ در نظرسنجی ها خواهد شد. اما سوال اصلی اینجاست که آیا رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا چنین مسیری را در قبال تهران و پکن طی خواهد کرد؟ واقعیت امر این است که ترامپ برای تغییر سیاستهای خود در قبال ایران، لازم است خانه تکانی سختی در کاخ سفید صورت دهداز برکناری جان بولتون و مایک پمپئو گرفته تا عقب نشینی از مواضع سلبی دو سال و نیم گذشته خود در برابر تهران! با این حال، ترامپ در این مسیر با موانعی مواجه است ، از جمله اینکه وی به خوبی می داند که اخراج بولتون و پمپئو منجر به کاهش محبوبیت وی در نزد هواداران تی پارتی و نومحافظه کاران خواهد شد.با این حال در صورتی که ترامپ اطمینان یابد در صورت این اقدام ، آرای جمهوریخواهان سنتی ( جمهوریخواهانی که اکثرا با حضور بولتون و پمپئو در کاخ سفید مخالف هستند ) به سود وی واریز خواهد شد لحظه ای در اخراج دو عضو جنجالی دولت خود درنگ نخواهد کرد. 
نظرسنجی های ایالتی و عمومی به خوبی نشان می دهد که ناکامی ترامپ در حوزه سیاست خارجی، توانسته است برخی موفقیتهای وی در عرصه اقتصاد را نیز تحت تاثیر خود قرار دهد.دونالد ترامپ نسبت به اینکه "سیاست خارجی" به مبنای قضاوت رای دهندگان در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 تبدیل شود به شدت نگران است، اما این نگرانی وی از اکنون در نظرسنجی های انجام گرفته در داخل آمریکا تحقق یافته است! نکته حائز اهمیت اینجاست که مطابق نظرسنجی کوئینیپیاک، ترامپ در اقناع 63 درصد از رای دهندگان آمریکایی در اعمال سیاستهای تقابلی با ایران ناموفق بوده و تنها 37 درصد از شهروندان آمریکایی حاضر به تایید سیاستهای ضد ایرانی کاخ سفید هستند. در یک جمع بندی ساده می توان گفت که "ایران" می تواند در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 به اصلی ترین نقطه ضعف و پاشنه آشیل ترامپ تبدیل شود، خصوصا آنکه شهروندان آمریکایی طی ماهها و هفته های اخیر تمرکز زیادی بر روی سیاست خارجی آمریکا و سیاست دولت ترامپ در قبال ایران نموده اند. این روند در ماههای آتی و با پررنگ تر شدن بحث "سیاست خارجی دولت ترامپ" در جریان رقابتهای درون حزبی دموکراتها و متعاقبا رقابتهای دور نهایی انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 تشدید خواهد شد. بسیاری از تحلیلگران مسائل آمریکا معتقدند که اگر ترامپ دست به ایجاد تغییراتی محسوس در حوزه سیاست خارجی آمریکا نزند، وعده های انتخاباتی نامزدهای حزب دموکرات مبنی بر اصلاح رویه حاکم در دولت ترامپ، رای دهندگان مستقل و کسانی که هنوز در خصوص انتخاب رئیس جمهور خود تصمییم نگرفته اند را به سود خود جذب خواهند کرد. این بدترین خبر ممکن برای ترامپ و همراهانش محسوب می شود....

منبع:نامه نیوز