جهان نیوز | مهندس مهدی چمران، فعال اصولگرا و رئیس ادوار شورای شهر تهران که در دوره جدید نیز ریاست این شورا را بر عهده دارد به تازگی در بخشی از یک مصاحبه پیرامون وضعیت حمل و نقل مترویی تهران گفته است: اکنون در تهران فقط هزار واگن مترو کم داریم که برای افزوده شدن این تعداد واگن‌ها به مترو پایتخت دو سال زمان نیاز است یعنی به عبارتی اگر اعتبار و پول هم اکنون آماده باشد و آن را بخرند و بخشی هم در کشور مونتاژ کنند دو سال طول می‌کشد وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شود.

افشاگری چمران از اتفاق عجیب در دولت روحانی برای تهران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

متأسفانه ۸ سال است که هیچ واگنی به مترو تهران افزوده نشده و تعداد اندکی هم که اعلام کردند به این ناوگان اضافه شده مربوط به دوره‌های قبل بوده که تهیه و خرید آن صورت گرفته است اکنون ما در تلاش هستیم که با همکاری هیأت دولت و وزیر کشور چرخه حمل و نقل بر مدار مطلوب قرار گیرد شهردار تهران برنامه‌ریزی‌ها را انجام داده و جلسات آن با دولت در حال انجام است و ما خواهش می‌کنیم و پیگیر هستیم که این رویه ادامه یابد تا حداقل دو سال دیگر این واگن‌ها به مجموعه مترو افزوده شود.

*اشاره چمران به نمره صفر دولت روحانی در کمک به حمل و نقل مترویی در تهران در حالی است که او پیش از این و در اشاره به کارنامه شورای شهر اصلاح‌طلبان نیز تأکید کرده بود که اصولگرایان تهران را با ۶ هزار اتوبوس تحویل شورای پنجم دادند و اکنون تنها ۲ هزار اتوبوس در تهران فعال است!

افشاگری مهمی که یک عضو شورای سابق نیز به آن واکنش منفی نشان داد و در یک تقلای ناموفق برای تکذیب اطلاعات مهندس چمران ادعا کرد که او تحت فشار روانی چنین حرف‌هایی را مطرح می‌کند!

آنچه که رئیس شورای شهر تازه تهران از کارنامه اصلاح‌طلبان و دولت اصلاح‌طلبان در شورای شهر و قوه مجریه پیرامون حمل و نقل عمومی تهرانی‌ها بیان کرده است؛ بخشی از حقیقتی است که مردم حتما باید بدانند و به تأثیر انتخاب و رأی خوب یا بد در سرنوشت خودشان بیشتر آگاه شوند.

دقت شود که در انتهای دوره شورای شهر جدید نیز سخنانی نظیر آنچه که مهندس چمران بیان کرده است؛ تبدیل به مقیاسی برای ارزیابی کارنامه شورای شهر فعلی خواهد شد و آقایان باید از همین امروز کاری کنند که در پایان دوره شورای شهر ششم؛ دستی پُر و رأسی برافراشته در مقابل مردم عزیز تهران داشته باشند.

بدیهیست که کمک دولت رئیس‌جمهور رئیسی به حمل و نقل در تهران نیز یک ضرورت اجرایی و البته گفتمانی است که بایستی پیرامون آن اطلاع‌رسانی لازم صورت گیرد.