سجاد شهباززاده مهاجم باتجربه سپاهان یک مورد جالب در لیگ برتر فوتبال ایران است.

گزارش: شهباز از دیوار صد عبور کرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، شهباززاده در 33 سالگی خیلی بعدتر از آنکه اولین بازی هایش را برای سایپا انجام داد و به مقام اشتراکی آقای گلی فوتبال ایران رسید، همچنان در میان فوتبالیست های شاغل در لیگ ایران به عنوان یک بازیکن شاخص مطرح است.

او بازیکنی است که بعد از درخشش فوق العاده اش در سال گذشته، در تابستان امسال و در ابتدای بازار نقل و انتقالات از تیم های مختلفی درخواست عضویت داشت اما در نهایت در سپاهان ماند تا در کنار شهریار مغانلو یکی از دو پیکان خط حمله زردپوشان باشد.

در مورد شهباززاده در تابستان گذشته حرف های عجیبی مطرح می شد از جمله اینکه او قیمتی بیش از 12 میلیارد تومان را برای خود در نظر گرفته و زیر این پیشنهاد به تیمی نخواهد پیوست. راست یا دروغ، سجاد در نهایت در هیاهوی نقل و انتقالات تابستانی، تصمیمی را گرفت که البته از او هم انتظار داشتیم. اینکه در یک باشگاه آرام همانطوری که به شخصیت و کاراکترش می خورد، ادامه بدهد.

اگر چه با حضور شهریار مغانلو، یک دوگانگی تاکتیکی در خط حمله سپاهان به وجود آمد که تا امروز نیز حل نشده، بنابراین شهباززاده که گاهی به عنوان زوج شهریار و گاهی به عنوان یک گوش چپ در تیم نویدکیا به میدان می رفت، درخشش فصل گذشته خود را تکرار نکرد، اما این همه ماجرا نیست.

در روزی که سپاهان کار نساجی را در همان نیمه اول تمام کرد، شهباززاده مرد اول میدان بود. جایی که او روی اشتباه مدافعین نساجی صاحب توپ شد و علیرضا حقیقی را در مقابلش داشت. سجاد که پیش از این نشان داده است مهاجم زهرداری است و فرصت های بزرگ را به راحتی از دست نمی دهد، قدر پاس بادآورده ای که اکبر صادقی بازیکن نساجی در اختیارش گذاشت را دانست و با شلیکی محکم گل اول را برای تیمش رقم زد.

البته درخشش این مهاجم باتجربه به همین جا ختم نشد. او در اواخر نیمه اول و در حالیکه 3 مدافع نساجی را مقابلش داشت، به زیبایی توپ را از میان آنها عبور داد تا امید نورافکن را در بهترین موقعیت ممکن قرار دهد و این بازیکن نیز با فرصت طلبی کامل، پاس زیبای سجاد را به تور دروازه حقیقی دوخت تا تیم نویدکیا را با 2 گل از میزبان پیش بیندازد.

هر چند که سپاهان در ادامه با حساب 3 بر یک برنده بازی لقب گرفت ولی این دیدار یک دستاورد خاص برای سجاد شهباززاده داشت. این یکصدمین گل لیگ برتری بود که سجاد شهباززاده روی آن تأثیر مستقیم گذاشته بود. این بازیکن که در لیگ برتر برای تیم های سایپا، استقلال، نفت تهران و سپاهان در 257 دیدار به میدان رفته و به رکورد خاص تأثیرگذاری بر روی یکصد گل دست یافته است.

مهاجم چارچوب شناسی که 71 بار دروازه حریفان را روی پاشنه چرخانده است و 24 بار نیز برای هم تیمی هایش گلسازی کرده است. اتفاقی که در دیدار برابر نساجی رخ داد و او با یک پاس دیدنی، پایه گذار گل نورافکن بود. علاوه بر این، سجاد 5 بار از مدافعین حریف پنالتی هایی را گرفته که به گل ختم شده اند تا با جمع این اعداد، او روی 100 گل لیگ برتری اثر مستقیم گذاشته باشد.

بازیکنی که پس از درخشش در فصل قبل توسط دراگان اسکوچیچ به تیم ملی نیز دعوت شد، تنها به دلیل ترافیک شدید در خط حمله، مجبور به خارج ماندن از لیست نهایی سرمربی کروات شد. با این وجود، شهباززاده همچنان به تلاش هایش ادامه می دهد تا یکبار دیگر بتواند به اردوی تیم ملی فراخوانده شود تا بلکه جزو 30 مرد پایانی اسکو برای حضور در قطر باشد.