مدیرعامل باشگاه پیکان می‌گوید در آینده ای نزدیک با باشگاه‌های مطرح اروپایی در بحث همکاری توافق نامه امضا خواهند کرد.

مدیرعامل پیکان: بازی ما با پرسپولیس دربی است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، امیر عطابخش مدیرعامل باشگاه پیکان صبح امروز گفت و گویی را با برنامه ورزشی رادیو تهران انجام داد و درباره میزبانی جام باشگاه های والیبال جهان و برخی موضوعات دیگر پیرامون این باشگاه به صحبت پرداخت. مشروح صحبت‌های عطابخش را در ادامه می‌خوانید:

**والیبال پیکان مدتی صلابت قبل را نداشت

متاسفانه باشگاه پیکان مدتی صلابت سابق خود را در والیبال نداشت. به هر دلیلی مثل سیاستگذاری خاص یا عوامل دیگر این تیم 6-5 سال قهرمان لیگ برتر والیبال نشد و در جام باشگاه‌های آسیا هم شرکت نکرد.

**برای قهرمانی در والیبال آسیا تلاش می‌کنیم

با سیاست‌های صورت گرفته شاهد حضور والیبال پیکان به عنوان میزبان در مسابقات جام آسیا هستیم. می‌خواهیم با همکاری فدراسیون، میزبان خیلی خوبی باشیم و همچنین نتایج خوبی هم کسب کنیم تا از نام ایران در این مسابقات دفاع کنیم. می‌خواهیم مانند سال های گذشته باز هم قهرمانی را برای کشورمان به ارمغان آوریم. یکی از رقیب‌های ما نیز تیم ایرانی شهداب یزد است. همچنین تیم‌های الریان قطر و سانتوری ژاپن نیز که بازیکنی مثل موزرسکی دراختیار گرفته نیز از دیگری رقبای ما هستند.

**برگزاری بازی‌های آسیایی در ورزشگاه آزادی

تیم‌ها با قدرت به مسابقات می‌آیند و سطح جام باشگاه‌های آسیا نسبت به سالهای قبل خیلی بالاتر است. امیدوارم میزبان خوبی باشیم. در مورد اقدامات صورت گرفته هم باید بگویم بحث هتل‌ها را پیگیری کردیم. قرار بود مسابقات در سالن فدراسیون والیبال برگزار شود اما طبق رایزنی با وزارت ورزش و جوانان و همکاری فدراسیون والیبال توانستیم مجوز برگزاری مسابقات در ورزشگاه 12 هزار نفری آزادی را بگیریم. 

**احساس می‌کنم بانوان هم به ورزشگاه بیایند

طبق هماهنگی با ستاد مقابله با کرونا احساس می‌کنم مسابقات با حضور تماشاگر برگزار شود تا آقایان و بانوان به سالن بیایند و از این فضا استفاده کنند. انشاالله امسال بازی‌های خیلی زیبایی شاهد خواهیم بود زیرا در تیم‌های مختلف ایرانی و خارجی بازیکنان خیلی خوبی حضور دارند. امیدوارم پیکان میزبان خوبی باشد تا مردم ایران پس از چند سالی که به دلیل کرونا از سالن دور بودند، آشتی دوباره ملی با ورزش مهیج والیبال داشته باشند.

**همه مدعیان را بردیم اما فینال را راحت باختیم

در رقابت‌های لیگ برتر والیبال تعداد مصدومان ما زیاد شده بود و خیلی راحت فینال را به شهداب یزد واگذار کردیم. تیم ما سپاهان که برای قهرمانی بسته شده و در کل لیگ صدرنشین بود به راحتی شکست داد. همچنین تیم خوب شهرداری ارومیه که شاکله اصلی فولاد سیرجان قهرمان فصل گذشته را تشکیل می‌داد بردیم و به فینال رسیدیم، اما تعداد بالای مصدومان و فشار زیادی که روی بازیکنان وجود داشت، سبب شد توانی برای مسابقه دادن نداشته باشیم. همان جا به بچه‌ها گفتم انشاالله با همکاری یکدیگر و طبق برنامه‌ریزی و بسترسازی مناسب، در اردیبهشت قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا را به دست می‌آوریم.

**می‌خواهیم قهرمانی آسیا را به دست آوریم

هنوز هم پای حرفم هستم. کادرفنی مجرب و خوبی داریم. پیمان اکبری، رضا مؤمنی مقدم، اعضای کادرفنی و بازیکنان با مدیریت مهدی نفر در تیم والیبال ما هم‌قسم شدند تا به قولی که به هم دادیم جامه عمل بپوشانیم. می‌خواهیم قهرمانی را برای مردم شهر تهران به ارمغان آوریم. البته باز هم می‌گویم حریفان خیلی سرسختی داریم و مسابقات هم نسبت به سالهای گذشته نزدیک‌تر خواهد بود. امیدوارم مردم بازی‌های خوبی را تماشا کنند و ما هم به قولی که دادیم عمل کنیم.

**فوتبال پیکان جوان‌ترین تیم بین ده لیگ آسیا است

وقفه‌های طولانی که در لیگ برتر ایجاد شده روی همه تیم‌ها تأثیر می‌گذارد. پیکان جوان‌ترین تیم بین ده لیگ معتبر آسیاست و این موضوع قطعا روی ما هم تأثیر خواهد گذاشت. البته با تدابیری که کادرفنی و مدیریتی تیم انجام داد، سعی کردیم تمرینات‌مان طبق روال و اصول پیش برود. در این مدت هم جند بازی تدارکاتی در نظر گرفتیم. صنعت نفت و نفت مسجد سلیمان را یک‌بر صفر بردیم. روز گذشته در حالی که سه بر یک از تراکتور جلو بودیم، به دلیل حضور نفرات ذخیره ما در زمین در نهایت بازی 3 بر 3 شد. چهارشنبه هم دیدار تدارکاتی خوبی هم با هوادار برگزار می‌کنیم.

**پیکان و پرسپولیس نوعی دربی است

با ادامه همین روند می‌توانیم مسابقه خیلی خوبی در دربی تهران برابر پرسپولیس داشته باشیم. البته همه می‌دانند که دربی بزرگ تهران بازی پرسپولیس واستقلال است، اما بازی پیکان و پرسپولیس هم نوعی دربی محسوب می‌شود. امیدوارم دیدار خوبی در ورزشگاه آزادی انجام بدهیم تا تماشاگران، بینندگان تلویزیونی و شنوندگان رادیویی از آن لذت ببرند. همان‌گونه که از بازی پیکان و استقلال همه لذت بردند، امیدواریم این اتفاق تکرار شود.

**ایده‌های بلندپروازانه اما منطقی داریم

ایده‌های خوب بلندپروازنه‌ اما منطقی داریم. اگر پول در جیب‌تان باشد راحت می‌توانید هر کاری دوست دارید انجام بدهید، اما به دلیل اینکه ارز نباید بی‌دلیل از کشور خارج شود، باید بسترسازی کنیم تا با حداقل بودجه بهترین کیفیت و راندمان را داشته باشیم. درباره جذب ستارگان والیبال دنیا هم 10، 12 بازیکن را درنظر گرفتیم. البته با باشگاه‌های آنها وارد مذاکره شدیم. قبل از این هم گفتم باید دیپلماسی ورزشی را جدی گرفت تا بتوانیم از آن به سود خودمان استفاده کرده و حالت برد- برد را رقم بزنیم. باشگاه‌های اروپایی همین‌جوری نمی‌خواهند با آسیایی‌ها مراوده داشته باشند. آنها هم حالت برد-برد را می‌ خواهند.

**اردوهای مشترک و تبادل بازیکنان با باشگاه‌های اروپایی

این حالت هم باید در قالب برنامه‌های راهبردی دو طرفه باشد. اردوهای مشترک و تبادل بازیکنان مشترک جزو این برنامه‌هاست. در حوزه تبادل بازیکن سعی کردیم با باشگاه‌هایی در ایتالیا، لهستان و روسیه وارد مذاکره شویم تا از ظرفیت آنها استفاده کنیم. طرف حساب شدن با باشگاه اروپایی ضمن صرفه‌جویی در هزینه‌ها سبب می‌شود بهترین کیفیت را هم از جذب این بازیکنان دراختیار بگیریم.

**ارتباط با باشگاه پورتو؟

دنبال برقراری ارتباط در حوزه والیبال، فوتبال و بسکتبال با پورتو هستیم. تیم فوتبال این باشگاه خیلی قوی و مهدی طارمی که به عنوان سفیر کشورمان در آن بازی می‌کند. او پرچم ایران را در پرتغال بالا نگه داشته و خیلی از مردم این کشور به حساب حضور طارمی در تیم پورتو به نیکی از ایرانی‌ها یاد می‌کنند. به جز پورتو می‌خواهیم با سه باشگاه دیگر در ایتالیا،‌ لهستان و روسیه هم وارد بحث خواهرخواندگی شویم. البته می‌خواهیم در این قرارداد خواهرخواندگی واقعا کاری انجام شود نه اینکه فقط قراردادی بسته شود که اتفاقی برای دو باشگاه نیفتد.

**هدف اصلی ما پرورش استعدادها است

می‌خواهیم با استفاده از پتانسیل‌ها آکادمی‌های مشترکی با باشگاه بزرگ اروپایی در زمینه فوتبال، والیبال و بسکتبال داشته باشیم. البته هر چند این باشگاه مربوط به شهرهای بزرگ اروپا هستند اما تا زمانی که موضوعی رسمی نشود، نمی‌توانم آن شهرها را بگویم. اطمینان داشته باشید یکی از مهمترین مباحث ما بحث آکادمی فوتبال، والیبال و بسکتبال است و امیدواریم بتوانیم پرورش استعدادها را زیرنظر کارشناسان خوب آن کشورها در حوزه بانوان و آقایان داشته باشیم.