باشگاه بایرن مونیخ در حال بررسی گزینه‌هایی برای جانشینی روبرت لواندوفسکی، مهاجم لهستانی، است.

ماشین گلزنی آژاکس؛ گزینه جذاب بایرن برای جانشینی لوا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
به گزارش "ورزش سه"، قرارداد لواندوفسکی با بایرن در تابستان 2023 به پایان می‌رسد اما ظاهرا این بازیکن تصمیم گرفته که این تیم را در تابستان پیش‌رو ترک کند. 
بسیاری از منابع اسپانیایی مدعی شده‌اند که این مهاجم لهستانی با بارسلونا به توافق رسیده و اظهارات او پس از مسجل شدن قهرمانی بایرن با پیروزی برابر بروسیا دورتموند نیز به این شایعات دامن زد. 
هرچند مدیران بایرن در چند روز اخیر بارها تاکید کرده‌اند که تصمیمی برای فروش لوا ندارند اما به نظر می‌رسد که آنها نیز به خوبی خطر از دست دادن مهاجم درخشان و گلزن خود را حس کرده و در حال بررسی گزینه‌هایی برای جانشینی او هستند.
دیلی میل مدعی شده که سباستین آلر، ستاره آژاکس، جز گزینه‌هایی است که باشگاه بایرن او را به عنوان جانشین بالقوه لواندوفسکی زیر نظر گرفته است. 

این مهاجم اهل ساحل عاج که پیش از این سابقه بازی در بوندسلیگا با پیراهن اینتراخت فرانکفورت را نیز داشته در این فصل موفق شده در 39 بازی 33 گل برای آژاکس به ثمر برساند. 
او با 20 گل زده در صدر جدول گلزنان لیگ هلند قرار گرفته و یکی از مهره‌های کلیدی اریک تن‌هاخ در طول رقابت‌های این فصل و تلاش این باشگاه برای کسب عنوان قهرمانی بوده است. 
روزنامه آلمانی بیلد نیز خبر داده که مدیران بایرن مونیخ تماس‌هایی را با مدیر برنامه آلر برقرار کرده و مذاکراتی را درباره دستمزد این بازیکن که حدودا 10 میلیون یورو در هر فصل خواهد بود  انجام داده‌اند. 
گفته می‌شود مبلغ پیشنهادی باشگاه بایرن برای جذب این بازیکن از آژاکس حدود 40 میلیون یورو خواهد بود که باید دید مورد قبول مدیران این باشگاه هلندی قرار خواهد گرفت یا خیر.