حتی اگر منتقد جواد نکونام باشید نمی توانید او را انکار کنید. این مهم‌ترین ویژگی سرمربی فولاد است.

تو قابل انکار نیستی جواد نکونام!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ورزش سه، طبق معمول نشست مطبوعاتی جواد نکونام پس از پیروزی قاطع برابر سپاهان به سمت چیزهای دیگری رفت و به تقابل دائمی با سرمربی کنونی تیم ملی ایران کشید. در حالی که جواد با سوالات شوخی می‌کرد و سعی داشت تا حواس خبرنگاران را به آن‌چه تیمش امروز انجام داده بود، جلب کند. خبرگزاری‌ها مشغول‌شکل دادن به تیترهایی بودند که پیروزی ۳ بر صفر فولاد برابر سپاهان را توصیف کند.

سپاهان در این مسابقه اگرچه طبق معمول بخت‌هایی برای گلزنی داشت اما در نهایت مغلوب نظم فولاد شد. تیمی که شاید اگر به قول جواد نکونام دقایقی در بازی استقلال به خواب نرفته بود، می‌توانند جشن قهرمانی آبی‌ها را به تعویق بیندازد.

آن‌ها با برد سه بر صفر مقابل سپاهان که یکی از مدعیان قهرمانی در طول فصل بوده و روزگذشته انگیزه زیادی برای جنگ با شاگردان نکونام داشت، طوری این حریف را شکست دادند که در فوتبال ایران کمتر سابقه داشت و البته طوری بازی را بردند که دیگر کسی تیم جواد نکونام را به ارائه بازی دفاعی متهم نکند چرا که آن‌ها در خانه سه بار دروازه  رشید مظاهری را فرو‌ ریختند. بردی که حتی ممکن است آینده محرم نویدکیا در سپاهان را تحت تاثیر قرار بدهد. با این حال در مورد جواد نکونام چیزی تغییر نکرده، او همان مربی است که همیشه بوده. یک شخصیت بزرگ که شکست ناپذیری را همواره با خود از اینجا به آنجا حمل می‌کند.

مربی‌ای که کنار گذاشتنش از فولاد اشتباه بزرگی بود و بازگشتش به جمع سرخ‌ها یک اتفاق منطقی برای باشگاهی که حالا تنها نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیاست. امروز در فوتبال ایران کمتر کسی است که شک دارد جواد نکونام در آینده سرمربی تیم ملی ایران خواهد بود و چه خوب است که این اتفاق در شرایطی رخ می‌دهد که او‌ پله‌های‌ مربی‌گری را از پایین ترین سطح طی کرده و حالا خود را به جایی رسانده که نمی‌توانید او را هیچگاه دست‌کم بگیرید.

نکونام که شب گذشته صدمین تجربه مربیگری‌خود در لیگ برتر فوتبال ایران را هم‌ پشت سر‌گذاشت هیچ ابایی ندارد که جاه‌طلبی‌اش را پنهان کند که این را هم باید به خصوصیات مثبت او اضافه کرد.سرمربی احترام برانگیز و صاحب کاریزما، چیزی که برای مربی‌گری به آن احتیاج ویژه دارید.

به این ترتیب می‌شود گفت که او بخشی از آینده این حرفه در فوتبال ایران است. شاید روزی هم برسد که او پیراهنی با اعدادی بسیار بالاتر از این در دست بگیرد، بسته به اینکه جادوی امروز خود را تا کی در مشت داشته باشد.