در سال‌های گذشته بحث تسریع در اتمام ساخت ورزشگاه مس کرمان همیشه مطرح بوده است.

ویسنته کالدرون کرمان آماده بهره‌برداری می‌شود (عکس)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ورزش سه، این ورزشگاه در دو سال اخیر به مرز افتتاح نزدیک شده است اما به نوعی زیباسازی آن به صعود مس کرمان به لیگ برتر گره می‌خورد و از آنجا که مس کرمان در سال‌های اخیر همواره در هفته‌های واپسین لیگ یک جواز صعود را از دست می‌داد، تکمیل این ورزشگاه نیز با کندی سرعت روبه‌رو می‌شد.

اما حالا با قطعی شدن صعود مس کرمان ظاهرا روند تمام شدن کار برای این ورزشگاه سرعت بیشتری خواهد گرفت و به نظر می‌رسد که مس از نیم فصل دوم رقابت‌های این فصل می‌تواند در این ورزشگاه جدید میزبان بازی‌های خود باشد.

این موضوعی بود که در صحبت‌های مقامات شرکت ملی صنایع مس نیز مطرح شد و صعود مس کرمان به لیگ برتر می‌تواند فوتبال ایران را از یک ورزشگاه بزرگ و جدید منتفع سازد.

با این وجود تا زمان افتتاح این ورزشگاه، مس در ورزشگاه باهنر همچنان از رقیبان لیگ برتری خود میزبانی خواهد کرد. این این اتفاق نیز سبب خواهد شد صندلی‌ها و بهسازی ورزشگاه باهنر کرمان نیز بعد از 8 سال اتفاق بیفتد تا شهر کرمان در فصل فوتبالیِ پیش رو صاحب دو ورزشگاه شیک و مجهز شود تا در کنار شهر سیرجان این شهر هم در زمینه ورزشگاه با دو استادیوم استاندارد، حسابی مجهز باشد.