به گفته سرپرست روابط عمومی فدراسیون بازی با الجزایر تنها بازی دوستانه تیم ملی در فیفا دی فعلی خواهد بود.

دلیل لغو دیدار دوستانه  تیم ملی با شاگردان برانکو
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال ایران نتوانست از فرصت مناسبی که برای برگزاری چند دیدار دوستانه در فیفا دی فعلی داشت استفاده کند. این فیفا دی با اردوی فعلی در دوحه و برگزاری دیدار دوستانه با الجزایر در تاریخ بیست و دوم خرداد به پایان می‌رسد تا برای برگزاری دیدارهای دوستانه بهتر، منتظر فیفا دی های بعدی باشیم. محمد جواد پاینده در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان امیدوار بود که تیم ملی در این مقطع دیدار دوستانه دیگری داشته باشد گفت: دیگر الان باید بگویم نه، چون شرایط خیلی سخت است.

ابتدا می‌خواستیم 19 خرداد در دوحه با نیوزلند دیدار کنیم ولی اسکوچیچ ترجیح داد در مقطع فعلی با این تیم بازی نکنیم و بحث بازی با کانادا مطرح شد؛ پاینده با گفتن این جملات، دلیل برگزاری تنها یک بازی دوستانه در فرصت خوب فعلی را این‌گونه ادامه داد: قرار بود ما در ونکوور سه بازی داشته باشیم. به عقیده آقای اسکوچیچ اگر با کانادا، اکواردور و یک تیم دیگر در این شهر بازی می‌کردیم بیشتر می‌توانست کمک کند. برای همین پیشنهاد نیوزلند را نپذیرفتیم.

به گفته سرپرست روابط عمومی فدراسیون، نیوزلند از عمان برای بازی با این تیم در همان تاریخ دعوت کرد. عمان یک بازی دوستانه هم در تاریخ سیزدهم خرداد داشت. صحبت‌هایی با برانکو شده بود تا بین این دو تاریخ (16 خرداد) یک بازی دوستانه برگزار شود اما این مربی در دیداری که با طرفین ایرانی داشت با بیان اینکه بازی با ایران افتخار است گفته بود که یک‌سری معذوریت‌ها وجود دارد.

او در مورد جزئیات جلسه‌ای که با حضور استیلی، او و برانکو برگزار شد گفت: برانکو با اشاره به مصدومیت سه بازیکن تیمش در بازی با نپال پاسخ نهایی را منوط به نظر بدنساز و کادرپزشکی تیم ملی عمان دانسته بود. او عقیده داشت که به‌خاطر قدرت تیم ملی، این بازی برای عمان خیلی پرفشار خواهد بود و سخت است که در تاریخ شانزدهم این بازی را انجام دهند و سپس در تاریخ نوزدهم به مصاف نیوزلند بروند. پاسخ نهایی او یک روز بعد از فرصتی که خواسته بود، منفی بود.